اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. شهريور 1396 - 10:46   |   کد مطلب: 26520
شهردارهمدان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بدون توجه به مباحث ترافیکی و مناطق مسکونی اطراف مداس مجوز را صادر میکند گفت: مجوز به اموزشگاه های غیر انتفاعی درسال گذشته بحران زیادی ایجاد کرد چراکه توجهی به بحث های ترافیکی نمیکردند و همین امر باعث شد تا مستقیما از استاندار مشورت بگیریم.

به گزارش صبح الوند، صبح امروز در جلسه کمیسیون خدمات شهری که با محوریت اقدامات شهرداری در استقبال از مهر ماه برگزار شد اعضای کمیسیون به شرح اقدامات خود پرداختند که در ادامه خواهید خواند.

 

*شهر از جنب و جوش خاصی برخوردار خواهد بود

سید مصطفی رسولی شهردارهمدان با اشاره بر اینکه مناسبت های زیادی پیش رو داریم گفت: هفته دفاع مقدس،اغاز مدارس ، هفته نیرو انتظامی ودهه اول محرم در یک تداخل زمانی قرار دارند و شهر از جنب و جوش خاصی برخوردار خواهد بود و باید بتوانیم این جنب و جوش را مدیریت کنیم.

 

وی در ادامه افزود:  تاکید داریم آسفالت و لکه گیری قبل از ایام شروع مدارس انجام شود ، معابری که مشکل دارند و مصالح ساختمانی در آنجا هست جمع  آوری شود، از صدور مجوز حفاری در این بازه زمانی جلوگیری شود  و همچنین تاکید بر پیمانکاران این است  که با مراقبت بیشتر به کار خود ادامه دهند و مصالح ساختمانی را از معابر جمع کنند  تا ترافیک و تردد روان تری داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه  آموزش و پرورش بدون توجه به مباحث ترافیکی و مناطق مسکونی اطراف مداس مجوز را صادر میکند گفت: مجوز به اموزشگاه های غیر انتفاعی درسال گذشته بحران زیادی ایجاد کرد چراکه توجهی به بحث های ترافیکی نمیکردند و همین امر باعث شد از خود استاندار و اقای الهی تبار مشورت بگیریم؛ مزاحمت های ترافیکی زیادی به وجود می آید و اهالی مناطق شکایت هایی را پی در پی به پلیس ترافیک تحویل میدهند و امیدواریم توجه ویژه به  این مسئله شود.

 

*نظارت بر سرویس ها بر عهده ی سازمان تاکسی رانی

احسان صباغ مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان، ضمن تاکید بر اینکه نقاط پرترافیک شهر بررسی شده و سرویس دهی در نقاطی که نیاز بیشتری دارند هماهنگ شده است گفت: برای شست و شوی اتوبوس و تاکسی ها اقدامات لازم صورت گرفته ،14 جلسه مهم با شرکت های سرویس مدارس،آژانس،آموزش و پرورش،هیئت بازرسی برگزار و مصوبات خوبی داشتیم.

 

وی مشکل اصلی را ابلاغیه ای از سوی وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود:  طبق ابلاغیه تعهداتی بر گردن آموزش و پرورش بود و عملا انجام نمیشد و باعث مشکلات و تخلفاتی از لحاظ نرخ و تعداد نفراتی که در سرویس ها سوار میشدند بود که خوشبختانه بعداز امضای مدیران اموزش و پرورش مبنی بر اینکه توانایی نظارت بر این مشکل را ندارند ،این نظارت بر سازمان تاکسی رانی محول شد و با بازرسی های منطقه ای امیدواریم مشکلات حل شود و حداکثر ساماندهی را داشته باشیم.

 

صباغ در پایان گفت: معاینه فنی برای خودروهای سرویس دوگانه سوز الزامیست و با رایزنی ها قرار بر این است که با  75 درصد تخفیف تست های لازمه انجام شود .

 

 

*بحث همیار شهردار را پررنگ کنیم

نرگس نوراله زاده، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری در جلسه شواری شهر با اشاره به بازگشایی مدارس با تاکید بر اینکه اقدامات شایسته ای برای ساماندهی سرویس های مدارس انجام شده گفت: مشکلی که در بحث ترافیک خواهیم داشت این است که عده با ماشین شخصی فرزندان خود را به مدرسه میبرند و برمیگردانند و مانمیتوانیم برای کم شدن ترافیک ماشین های شخصی ساماندهی مناسبی داشته باشیم و نظارتی بر آن نداریم و خدایی نکرده اگر اتفاق ناگواری رخ دهد آن موقع است که شهرداری را زیرسوال میبرند و آن موقع است که آموزش پرورش میگوید طبق مصوبات شورا ساماندهی برعهده شهرداریست پس شهرداری مقصر است؛ اینگونه هیچوقت سایر ارگان ها پاسخگو نخواهند بود و توجه ها به سوی مدیریت شهری کشیده میشود پس باید بحث نظارت و هماهنگی تقسیم وظیفه شود و وظایف سایر ارگان هایی که به این موضوع مرتبط اند  مشخص شود تا در زمان پاسخگویی نتیجه مثبت بدست آید.

 

وی با توجه براین که هرساله هزینه های مناسبی در جهت شادی و نشاط اجتماعی توسط مدیریت شهری صورت میگیرد پیشنهاداتی را ابلاغ کرد و گفت:  درتعداد مدارسی که انتخاب میکنیم بحث همیار شهردار را پررنگ کنیم و با مدیران مدارس هماهنگ کنیم که در طول سال آموزش هایی برای  دانش آموزان و والدینشان در جهت کمک به شهرداری صورت گیرد تا با سرمایه گذاری در سال های آینده حداقل در هر مدرسه 20 دانش آموز  به مسائل مرتبط به شهرداری آگاه باشند ، اگر این اقدام صورت گیرد  میتوانیم طی 4 یا 5 سال حداقل 50 درصد مدارس دارای همیار شهردارند که در اینده تاثیر گذار در جامعه خواهند بود .

 

*جدول های میدان امام حسین (ع) نیاز به رنگ دارند

در ادامه جلسه علی فتحی نایب رئیس شورا، با اشاره به این که طی چندسال گذشته شاهد تغییر و تحولات فراوانی در بحث زیباسازی و ترافیک شهر بودیم  گفت: خواهشی که ازاقایان علی ضمیر و صباغ دارم این است که  بحث زیباسازی مدارس و اطراف مدارس را مختص به این دوره بازگشایی مدارس ندانیم و طی سال در جهت زیباسازی اقدامات لازم را داشته باشیم و حجم زیاد مدارس را با تقسیم بندی صحیح پیگیری کنیم تا برای آغاز مدارس دچار دغدغه نشویم و فقط در حد شست و شو و تمیز کردن سطحی باشد.

 

وی در ادامه افزود:هنوز حجم زیادی از جدول ها که تعمیر و بازسازی شدند در حاشیه جاده ها و خیابان و بلوارها داریم که رنگ نشده اند و اگر رنگ شوند جلوه خوبی به شهر میدهند علل  خصوص جدول های میدان امام حسین (ع) که نیاز به رنگ دارند.

 

*درد امروز شهرداری ما روز مرگی است

اکبر کاووسی امید عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه ما در دهه ولایت هستیم و درسی که باید  بگیریم این است که هرکس به عنوان رئیس یک مجموعه و یا سازمان است بقیه باید او را قبول داشته باشند گفت:  مدیر در جمهوری اسلامی یعنی امام آن سازمان  و باید  خود را تا حدی بالا بیاورد که دیگر افراد در سازمان پشت سر او نماز بخوانند،یعنی امام جماعت آن سازمان است و ظرفیتی ایجاد  کند که همه کارمندان سازمان وی را قبول داشته باشند ، به لطف خدا این ظرفیت هارا شاهد بودیم.

 

کاووسی امید در ادامه افزود: اولویت بندی در کارها باید مشخص باشد،وقتی با مدیری صحبت میکنیم همه کار ها و اقدامات را الویت بندی کرده باشد و در اختیار دیگان قرار دهد،مشدیری که الویت بندی ندارد و با روزمرگی پیش برود موفق نمیشود و درد امروز شهرداری ما روز مرگی است،یعنی مدیر ما باید برای روز ،هفته،ماه و سال خود برنامه و اولویت داشته باشد و وقتی ما مراجعه میکنیم به دفتر وی بگوید این اولویت اول تا پنجم من است، اما هنوز هم که هنوز است شاهد این مسائل نیستیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه چهارماه از انتخابات گذشته وهنوز اثرات سیریش ها روی دیوار های شهر است گفت: چه کسی باید این مسائل را پیگیری کند؟ من خودم حاضرم جهت تمیز کردن این اثرات دست به کار شوم ،برای مجموعه مدیریت شهری همدان عیب بزرگی است وامیدواریم در سریع ترین زمان ممکن این مشکل حل شودو همه باید درست در دست هم دهیم همدانی شاداب و پویا داشته باشیم.

 

کاووسی امید  در ادامه اظهار کرد: پیشنهادی به آقای علی ضمیردارم  که برنامه میان مدت یک یا دوساله داشته باشند و تمام دیوار های شهر را با توجه به موقعیت اجتماعی ،جغرافیایی، و فرهنگی و متناسب با مرکزیت منطقه نقاشی روی دیوار هارا آغاز کنند و کمی فضای شهر را پویا و زیبا کند.

 

وی با تاکید بر ایکه چند مدرسه ماندگار در همدان داریم عنوان کرد:  پیشنهاد داریم در این مدارس ورود پیداکنیم ویکی از اعضای شورا شهر هم عضو هیئت امنای این مدارس میشود و معلوم شود این مدرسه ها متعلق به منطقه خاصی نیستند و یک میراث فرهنگی در استان محسوب میشوند.

 

کاووسی امید  بحث ایجاد نظم در کارکنان تحت مدیریت را امری مهم دانست و افزود:ما ابتدا باید خودمان منظم شویم، درغرب نامنظمی ها را با جریمه درست میکنند اما این جریمه  حیوان منظم ایجاد میکند در صورتی که در دین اسلام انسان منظم داریم و فرد باید از درون به نتیجه برسد که منظم باشد و کارها را به موقع انجام دهد اما ده درصد کارکنان اقلیت اند که با جریمه باید منظم شوند، نظم مهمترین نکته ایست که باید به آن توجه کرد و اگر این اتفاق بیافتد جدول حل کن ها کم میشوند و هرکس در جای خود وظیفه خود را انجام میدهد. 

 

وی گفت: میخواهیم برای 20 سال اینده ی همدان از دل دانش آموزان کنونی یک نفر را به عنوان شهردار تربیت کنیم و در هرمدرسه یک شهردار داشته باشیم و شهردار امروز ما در یک روز خاص با دیگر شهرداران مدارس دیدار داشته باشد و سیاست هایی که باید دانش آموز شهردار در مدرسه انجام دهد را به او گوشزد کند و طی گذشت مدتی شهردار نمونه مدرسه انتخاب شود و به همین روند ادامه دهیم ؛اگر ما میخاهیم از امروز به تربیت مدیر بپردازیم این یکی از بهترین راهکارها است.

 

 

*سرعت گاه های شهر نیاز به بازسازی و تعمیردارند

سید مسعود عسگریان، رییس کمیسیون نظارت حقوقی و اموراداری ،با اشاره به اینکه سرعت گاه های شهر نیاز به بازسازی و تعمیردارند و جلوه خوبی ندارد، گفت : باید اقداماتی جهت تعمیر این سرعت گاه ها صورت گیرد.

 

وی در ادامه با ارائه پیشنهادی مبنی بر اینکه 100نفر از دانش آموزان  و10 نفر از دانشجویان را به صورت  نمادین تحت پوشش بیمه شهروندی قراردهند گفت: بعید است این کار بالای 5 میلیون تومان بیمه بخواهد و کار خوبیست برای  اینکه روز اول مهر به عنوان کار مشترک شهرداری و شورای شهر همدان اعلام شود و اعلام کنیم که به فکر قشرعظیمی از دانشجویان و دانش آموزان هستیم که البته با این پیشنهاد موافقتی صورت نگرفت.

 

عسگریان،در پایان از دیگر اعضا خواست اسامی 12 مدرسه که در پایلوت کاری در دستور کاراند به شورای شهر و کمیسیون دهند تا در جریان کار باشند.

 

*آموزش و پرورش باید از بودجه های خود برای آسفالت حیاط مدارس استفاده کند

کامران گردان رئیس کمیسیون خدمات شهری،حمل و نقل وترافیک،محیط زیست بهداشت، با اشاره به اینکه محوطه حیاط چند مدرسه توسط شهرداری آسفالت شده است تصریح کرد: آسفالت محظه حیاط مدارس وظیفه ما و شهرداری نیست، وظیفه ما آسفالت اطراف است نه خود محوطه مدرسه و این در توان شهرداری نیست تا همه مدارس را آسفالت کند ؛ خود آموزش و پرورش باید از بودجه های خود در انجام این کار استفاده کند ،البته ما نهایت تلاش خود را برای شادی و نشاط دانش آموزان و رفاه آنان در مدارس انجام میدهیم چرا که داشتن دانش آموزان شاداب به نفع شهر ماست.

 

وی در ادامه افزود: بحث شهردار مدرسه مرتبط به کمیسیون فرهنگی میشود وقطعا این موضوع را در آنجا پیگیری خواهیم کرد.

 

گردان در انتهای جلسه با اشاره به اینکه 25  شهریور برای بازدید میدانی اقدام خواهند کرد گفت: انشاالله نقایصی در کارها نخواهیم دید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان