اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. تير 1396 - 10:06   |   کد مطلب: 25673
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری گل کاری سطح شهر را از لحاظ کیفی و کمی گسترش دهد.

به گزارش صبح الوند، کامران گردان در کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و محیط زیست شورا که پیرامون عملکرد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بود، اظهار کرد: با توجه به ادغام سازمان‌های پارکها و فضای سبز با زیباسازی انتظار می رفت فعالیت ها در این حوزه بهتر باشد، اما شاهد نارضایتی از سوی مردم هستیم.

 

کامران گردان افزود: با توجه به اینکه ادغام این دو سازمان با هدف چالاکی و عملکرد بهتر بوداین اقدام  سازمان ها انجام شده است، بر این اساس می طلبد برنامه ریزی مناسبی صورت پذیرد.

 

گردان بر لزوم توجه به کاشت گل در سطح شهر به ویژه ایامی که مسافران در شهر حضور دارند تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه همدان  به عنوان شهر اطلسی ها معروف است بر این اساس باید علاوه بر کاشت گلها و گونه های دائمی نیاز است سطح شهر به گلهای اطلسی هم مزین شده و احیاء شود چرا که این امر برندی برای همدان است.

 

وی با تاکید بر اینکه در بحث زیبا سازي سطح شهر نیاز است تحولی ایجاد شود یادآرو شد: در بکارگیری لوله های آبیاری قطره ای برای فضای سبز  باید  با دقت بیشتری صورت گیرد تا از پرتی آب جلوگیری شود.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به گلایه شهروندان و مسافران از وضعیت روشنایی معابر و لزوم توجه به موضوع نور و نورپردازی در سطح شهر روشنایی سطح شهر (نور چراغ ها) گفت: روشنایی چراغهاي سطح شهر برعهده شهرداری نیست انتظار میرود اداره برق در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورده و لوکس چراغ ها را افزايش دهد.

 

گردان در ادامه بر عدم کاشت چمن و جایگزینی آن به مروز زمان در فضاي سبز شهري تاكيد كرد و افزود:ضروري است سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گزارشي از برنامه های سال 96 خود را به شورا ارائه دهد.

 

رئیس کمیسیون اقتصاد،‌سرمايه گذاري و گردشگري شورای اسلامی شهر همدان هم تاكيد كرد: در امر سم پاشی درختان سطح شهر باید در تمامی نقاط شهر انجام شود.

 

محمد تبریزی با انتقاد از وضعيت نامناسب ورودي هاي شهر همدان اظهار كرد: ورودی شهر مشکل دارد به گونه اي كه  پس از دانشگاه پیام نور عرض ورودی شهر كم بوده که باید مدیریت شود.

 

معاون خدمات شهري شهرداري همدان نيز با اشاره به ادغام دو سازمان بزرگ شهرداری گفت: سازمانهای زيباسازي و پاركها وفضاي سبز از سازمانهاي تأثیرگذار شهرداری هستند كه به طور قطع شاید 80 درصد اقدامات شهرداری که شهروندان به چشم می بینند به این سازمان مربوطه باشد بر اين  اساس ادغام اين دو  به لحاظ حجم و تخصصی یودن كار بسیار سنگینی است.

 

مجيد درويشي اضافه كرد:اين ادغام  مصادف شده با فصل بهار که پرحجم ترین کار سازمان بود كه علي رقم اين بهار با موفقیت سپری و اقدامات برای استقبال از مسافران به نحو مطلوب پیش رفت و اكنون بحث نگهداری و کاشت براي فصل تابستان و حضور میهمانان حائز اهميت است.

 

درويشي افزود:‌شهرداري همدان حدود 200 میلیون تومان برای آماده سازی مصلی  و ارائه خدمات براي عید فطر انجام داد.

 

وي در ادامه به عمليات  سم پاشی درختان اشاره كرد و اضافه كرد: با توجه به اینکه کارها با برنامه پیش میرود اوایل خردادماه سال جاري اقدامات سم پاشي شروع شد.

درويشي با بيان اينكه با  15  اکیپ سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در 4 منطقه از 16 خرداد به مدت 2 هفته کل خیابان ها، پارکها و كوچه هاي سطح شهرعمليات سم پاشي صورت گرفت اظهار كرد: اين امر از ساعت 23 شب تا 6 صیح ادامه داشت كه امسال 3 برابر سال گذشته سم پاشی انجام شد.

 

وي با بيان اينكه سعی شده از سم بی بو و گیاهی استفاده شود، تاكيد كرد: در حال حاضرهم اگر مردم  مورادی که را لازم مي دانند براي سم پاشي و شرایطي كه مدنظر آنها بوده چنانچه تأمین نشده است با شماره 137 به ما لاع رسانی کنند به طور قطع درخواست آنها انجام خواهد شد.

 

مديرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداري همدان هم  از روند خوب سم پاشي درختان شهر خبر داد و گفت:18 پیمانکار در حوزه کاری فضای سبز داریم.

 

وحيد علي ضمير با بيان اينكه برای نگهداری  کاشت های جدید نیاز به کنترل بیشتر است افزود: كارما نیاز به برنامه ریزی داردو بايد سازماندهي شود.

 

وي به با اعلام اينكه در پارک شهروند اسکان موقت مسافران ایجاد شد ه است يادآور شد: تمام ظرفیت ما در دو، سه روز گذشته برای رضایتمندی مسافران بسیج شده بود به گونه اي كه نارضایتی به حداقل رسیده است. تمامی موارد جزئی را هم مدنظر قرار دادیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان