اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. شهريور 1396 - 22:55   |   کد مطلب: 26456
متانول یکی از محصولات تولیدی مجتمع های بالادستی پتروشیمی از گاز طبیعی است. این محصول خود یکی از مواد اولیه مهم در تولید محصولات بسیاری است که در صنایع تکمیلی یا پایین دستی پتروشیمی به تولید رسید.
ماهیگری آلمانی ها از پتروشیمی ایران

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، امروز یکی دیگر از صفحات تاریخ خام فروشی کشور با ذکاوت و پیش دستی یک شرکت آلمانی رقم خورد. مدیرعامل طرح پتروشیمی مرجان از امضای اولین قرارداد پیش فروش محصول یک طرح پتروشیمی، میان پتروشیمی مرجان و یک شرکت بزرگ آلمانی برای فروش متانول خبر داد.
متانول یکی از محصولات تولیدی مجتمع های بالادستی پتروشیمی از گاز طبیعی است. این محصول خود یکی از مواد اولیه مهم در تولید محصولات بسیاری است که در صنایع تکمیلی یا پایین دستی پتروشیمی به تولید رسیده و بازار مصرف گسترده ای دارند.

ایران همواره یکی از کشورهایی است که در خام فروشی شهره است و از این ویژگی ایران کشورهای بسیاری چون ترکیه، چین، کره جنوبی، هند و برخی کشورهای اروپایی بهره می گیرند و با خرید مواد اولیه و خام از کشورمان، محصولاتی با ارزش افزوده چند برابری تولید کرده و دوباره به کشور ما می فروشند.

امروز یکی دیگر از صفحات تاریخ خام فروشی کشور با ذکاوت و پیش دستی یک شرکت آلمانی رقم خورد. «حسن بیگی» مدیرعامل طرح پتروشیمی مرجان امروز از امضای اولین قرارداد پیش فروش محصول یک طرح پتروشیمی، میان پتروشیمی مرجان و یک شرکت بزرگ آلمانی برای فروش متانول خبر داد. از اینرو، همزمان با آغاز شمارش معکوس برای بهره برداری از مجتمع پتروشیمی مرجان، قراردادی با یک شرکت بزرگ آلمانی برای پیش فروش متانول تولیدی این مجتمع امضا شده است.

در حالی یک شرکت آلمانی متانول تولیدی این مجتمع پتروشیمی ایرانی را پیش خرید کرده که متانول ماده اولیه تولید انواع چسب‌های صنعتی، انواع حلال‌ها و ضدیخ ها، انواع پلاستیک، تخته سه لایی، رنگ و مواد منفجره، انواع لامینیت‌ها، انواع ظروف و تجهیزات آشپزخانه، دوربین‌های عکاسی، فرمالدئیدها جهت مصارف خانگی و تولید انواع رزین‌ها، تهیه M.T.B.E جهت ارتقا درجه آرام سوزی بنزین و بسیاری از محصولات دیگر است.

مسئولان صنعت پتروشیمی کشور از افزایش آمار ظرفیت های اسمی تولید در بخش بالادستی صنعت پتروشیمی به عنوان افتخار دولت یاد می کنند اما هیچ توجه مسئولانه ای نسبت به لزوم احداث واحدهای تولید محصولات تکمیلی در صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش به منظور استفاده از مواد خام بالادستی این صنعت در داخل کشور ندارند.

انتهای پیام/
 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان