اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. شهريور 1396 - 21:09   |   کد مطلب: 26450
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: پیاده‌راه‌سازی خدشه‌ای به ثبت ملی میدان تاریخی امام(ره) همدان وارد نمی‌کند.
مالمیر

به گزارش صبح الوند، علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پیاده‌راه‌سازی  خدشه‌ای به ثبت ملی میدان تاریخی امام(ره) وارد نمی‌کند، گفت: در این محدوده ساخت و سازی انجام نمی‌شود و پروژه عمرانی مربوط به کف معابر است.

علی مالمیر بابیان اینکه طرح اجرا شده باید با بدنه و بافت میدان همخوانی داشته باشد، گفت: از راه و شهرسازی درخواست شده برای مطالعه و بررسی بیشتر، طرح را در اختیار میراث فرهنگی قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه با اجرای این طرح، حداقل تردد وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین از خیابان اکباتان حذف و آثار تاریخی که زیر این خیابان قرار دارد نیز حفظ می‌شود، عنوان کرد: این طرح به دو دلیل حفظ بافت‌های واجد ارزش شهر و تقویت مسیر گردشگری اهمیت دارد اما از آنجا که این طرح در داخل بافت‌های دارای ارزش اجرا می‌شود، باید با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی انجام شود.

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح در خیابان اکباتان، سایت تاریخی هگمتانه نیز بیش از پیش حفظ خواهد شد و با حفظ نکات امنیتی در این محوطه مردم نیز با این سایت تاریخی انس بیشتری خواهند گرفت.

مالمیر محور گردشگری میدان امام(ره) و خیابان اکباتان را به عنوان رگ‌های شهر که سبب زنده نگه داشتن همدان می‌شود معرفی کرد و گفت: همدان به عنوان پنجمین شهر فرهنگی تاریخی کشور نیاز به تبلیغ و معرفی دارد و پیاده‌راه‌سازی به این امر کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان