اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. مرداد 1396 - 22:39   |   کد مطلب: 26177
نماز جمعه این هفته استان همدان نیز با حضور پر شور مردم ولایتمدار این استان برگزار شد

به گزارش صبح الوند به نقل از نافع, مشروح اخبار همدان و اسدآباد ؛

همدان

آیت الله غیاث الدین طاها محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت:  یکی از نام های خدا سلام است، خدای تعالی چتر سلامت را از عزل تا ابد بر سر مخلوقات پهن کرده است.

وی ادامه داد: اگر سلامت همه جانبه انسان به دست آمد سایر مخلوقات خدا هم در سلامت هستند، سلامت انسان به ظلم تبدیل شد تمامی موجودات هم به مشکل بر میخورند.

آیت الله محمدی ادامه داد: در کشور ما درسال چه تعداد نوزاد ناقص متولد می شوند.

خطیب نمازجمعه همدان تصریح کرد: افراد در همه بیماری های جسمی اجازه سقط نوزاد را ندارد.

وی ادامه داد: بعضی موارد هست که یا فرزند و یا مادر باید بماند.

آیت الله محمدی گفت: بعضی بچه ها به دلیل اشتباهات پدر و مادر به خوی و خصلت بدی مبتلا می شوند و هنگام تولد با عیوبی به دنیا می آیند و سلامت تولد ندارند.

وی ادامه داد: از وقتی که پدر و مادر غذا میخورد تا وقتی که نطفه میشود تاثیر دارد اینجا تکلیف پدر و مادر ها سنگین است.

وی گفت: آن منافقینی که ۱۷هزار بی گناه را به رگبار بستند یا لقمه یا نطفه یا شیر حرام خورده اند.

وی تاکید کرد: قدیم به شدت مراقب بودند مکروهات هم انجام نمیدادند.

آیت الله طاها محمدی بیان کرد: آن منافقی که روز عاشورا مواد منفجره به حرم امام رضا بر و حدود چند صد نفر زخمی شدند آن منافق سلامت تولد ندارد.

وی تصریح کرد: یک وقت پدر و مادر تمام دستورات خدا را رعایت میکنند میشود شهید بهشتی و میشود یک ملت، آیا هیتلر و ادیسون دو انسان متفاوت که کنار یکدیگر قرار نمیگیرند کدامیک سلامت تولد داشتند.

آیت الله طاها محمدی بیان کرد: آن منافقی که روز عاشورا مواد منفجره به حرم امام رضا بر و حدود چند صد نفر زخمی شدند آن منافق سلامت تولد ندارد.

وی تصریح کرد: اگر پدر و مادرها رعایت نکنند بچه قاتل و ترو ریست میشود این در حالی است که پدرو مادر عالم این شهدا را به وجود آورده است.

وی اظهار داشت: در عالم پاک تر از وجود رسول الله نیست وقتی خدا تعالی میخواهد وجود حضرت زهرا را ب این عالم بیاورد چهل روز باید حضرت خدیجه و پیامبر در قرنطینه باشند.

وی افزود: میگویند چنگیز را شیر گرگ بهش دادند و چقدر جنایت می کند.

خطیب نماز جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: آنهایی که خمس مال را نمیدهند و با آن نان میخرند بچه نطفه حلال ندارد.

وی در خطبه دوم اشاره داشت: وقتی خانواده بی بند و بار بودند و انسانیت مفهوم نداشته باشد.

وی گفت: آل سعود در شهر شیعه نشین دارند جنایت میکنند هیچ اتفاقی نمی افتد، چطور یک انسان حاضر نیست پا روی یک مورچه بذارد دیگری میلیون ها نفر را میکشید ، اگر خانواده سالم باشد جامعه سالم می شود.

امام جمعه همدان گفت: عمده ترین بدبختی ها و جنایات دنیا زیر سر حرام زاده ها است.

وی در بخش پایانی سخنانش ، گفت: بعضی نمایندگان آبروی ایران را بردند عارتان نیامد اینقدر خفت عکس گرفتن بازنی که دشمن شماست عکس انداختید.

 

اسدآباد

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد در خطبه های نماز جمعه شهر اسدآباد با اشاره به درسهایی از قران در زمینه آزار و اذیت نسبت به خلق خدا اظهار کرد: دین اسلام نسبت به آزاررسانی و تجاوز به حقوق دیگران ممنوع شمرده و ذکر روایاتی دراین زمینه که مسلمان واقعی کسی است که به دیگران اذیت و آزار نرساند.

وی با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهور و تنفیذ ایشان، به توصیه های  جدی رهبری اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر رئیس جمهور به این موارد شد.

امام جمعه اسدآباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار گفت: خبرنگاران باید با کمک به حفظ وحدت و عزت ملی و رازداری و امانتداری و عدالت خواهی پایبند باشند.

 وی همچنین با گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، جنایات صعودیها در عوامیه را محکوم کرد.

 حسینی مجد با تذکر و گلایه های خطاب به نمایندگان گفت: با توجه به انتخاب اعضای کابینه و ورود نمایندگان مجلس در این انتخاب می طلبد که در چینش این کابینه از یلیقه هلی شخصی و رویه های سیاسی کاری به حساب نیاورند بلکه رضای خداوند و حفظ امانتداری برای دفاع از ارزشها باشد.

وی با اشاره به شکل گیری کمیته ای برای رفع حصر فتنه گران سال 88 در بین نمایندگان مجلس، متذکر شد: فتنه خط قرمز نظام و انقلاب است و مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد که نمایندگان مجلس به آن بپردازند.

امام جمعه اسدآباد افزود: انقلاب اسلامی بالاترین رفعت را در حق فتنه گران داسته و همه بدانند که فتنه گران و حامی آنها با قهر ملت ایران روبرو خواهند شد.

 وی با اشاره به گرفتن عکس سلفی نمایندگان مجلس با خانم موگرینی ، گفت: این اقدام نمایندگان افتضاهی در مجلس به بار آورد و حیثیت نظام را زیر سوال برد که باید نمایندگان بیشتر به این موارد توجه کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان