اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. مرداد 1396 - 22:15   |   کد مطلب: 26098
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بدون دلیل استفاده نکردن از نیروی بومی بی ­توجهی و بی­ حرمتی به استعدادها و نیروهای داخلی استان است.
وزیر کم کار در مجلس باز خواست می شود

به گزارش صبح الوند، بحث تنزل جایگاه ایثارگران که مدتی است که در استان همدان مطرح می باشد موضوعی است که دور از نگاه قانونگذاران باعث شده که ایثارگران 8 سال دفاع مقدس در دستگاههای اجرایی پس از جابجایی از مسند خود در جایگاه برابر و یا واقعی­شان قرار نگیرند. در حالی که در قانون جامع ایثارگران و همچنین برنامه ششم توسعه بطور مفصل به آن اشاره شده است.به این منظور و به هدف پیگیری مطالبات جامعه ایثارگران گفتگویی با نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی داشتیم که احد آزادی­خواه به سوالات ما پاسخ داد.

 

* شاهد هستیم که در بعضی از دستگاههای اجرایی استان، ایثارگران ولایت مدار با تنزل جایگاه مواجه شده اند نظر شما در خصوص چیست؟

ـ  طبق مصوبه مجلس در برنامه ششم توسعه و در قانون جامع ایثارگران دولت موظف شده است که حداکثر خدمات را در قبال ایثارگران داشته باشد. ایثارگرانی که در 8 سال دفاع مقدس از حیثیت، تمامیت ارضی و کیان کشور دفاع کردند امروز باید چه در پست­های اداری و یا فضاهای علمی، دانشگاهی و دولتی خدمات لازم را دریافت کنند. در حال حاضر در سایر کشورها هم چه بازماندگان جنگ جهانی اول و دوم و چه بسا سایر جنگ­ها اینگونه افراد از دولت خود خدمات لازم را گرفته و از حرمت و جایگاه ویژه ای برخوردارند و حال اگر تنزل پستی در استان برای ایثارگان وجود داشته باشد بسیار باعث تاسف است و دولت باید جبران کند.

 

*احتمال دارد که وزیر مربوطه به خاطر بی توجهی به امور ایثارگران ارزشی به مجلس احضار شود؟

ـ بله اگر چنین مواردی گزارش شود که در حق قانونی جایگاه ایثارگران ولایت مدارظلم شده باشد حتما باید وزرای مرتبط تذکر و اخطار بگیرند و پاسخگوی  این مباحث باشند سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که حتی اگر لازم باشد انفصال از خدمات هم خواهیم داشت.

 

*تا کی باید شاهد بی ­تجربگی مدیران غیربومی در استان باشیم؟ آیا مجمع نمایندگان در این خصوص برنامه­ ای دارد؟

ـ برای تصدی پست­های مدیریتی اولین ویژگی داشتن  شایستگی است، بومی­ گرایی هم در اولویت بعدی قرار دارد، بدون دلیل استفاده نکردن از نیروی بومی بی ­توجهی و بی­ حرمتی به استعدادها و نیروهای داخلی استان است.

 

*در خصوص آمارهایی که استاندار همدان اخیرا در خصوص اشتغال و تک نرخی شدن آن گزارش می دهندچه نظری دارید؟

ـ به استاندار اعتماد دارم. ایشان برای توسعه استان بسیار تلاش می­کنند. اماباید اذعان کرد که وضعیت اشتغال استان بسیار نابسامان است، آمارها خوب نیست.  نرخ اشتغال در ملایر، نرخ بدی است و شاهد توسعه در شهرستان نیستیم. کارخانه ­­هایی را داریم  که تعطیل و یا نیمه ­تعطیل شدند، مثلا کارخانه بافتینه و بافت سان  ملایر با مشکل مواجه شده ­اند و برخی کارخانه­ ها چون فردسیلیس سرمک نیز دچار چالش شده ­اند و کارخانه ذوب آهن نیز هر چند تلاش شد راه ­اندازی شود اما هنوز نتوانسته نیروهای خود را جذب کند.

 

*با این توصیف آیا تک­ رقمی شدن نرخ اشتغال قابل تامل نیست؟

ـ اشتغال زمانی محقق می­شود و به رشد واقعی می­رسد که ببینیم مراجعه و شکایت مردم از بیکاری جوانان به دفاتر نمایندگی شهرستان­ها به حداقل خود رسیده است.

 

گفتگو از  قنبری خرم

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان