اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. مرداد 1396 - 23:18   |   کد مطلب: 26056
نماینده‌ مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهترین و با کیفیت‌ترین محصول انگور و‌ کشمش در ملایر تولید می‌شود گفت: شهرستان ملایر با بحران کم‌آبی روبه‌رو است.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات تعاونی باغداران و کشاورزان ملایر اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز  انگور در کشور‌های اروپایی به قیمت بسیار خوب خریداری می‌شود نباید صادرات محصول این شهر در تک محصول کشمش محصور شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات کشمش ملایر نیازمند تحول و تنوع است افزود: پرداخت یارانه به جز گرفتاری و‌ مشکل و کاهش قیمت کشمش و سبزه شهرستان ثمره‌ای ندارد و یک درمان موقتی است.

آزادیخواه با بیان اینکه با پرداخت یارانه مشکل کشمش ملایر برطرف برطرف نمی‌شود تصریح کرد: ما باید کاری کنیم که استاندارد‌سازی‌ کشمش را به حد نصاب استاندارد جهانی برسانیم تا صادرات این محصول رونق گیرد.

نماینده مردم ملایر و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه‌ صادرات کشمش ملایر نسبت به 5 سال گذشته نه تنها افزایش نداشته بلکه کاهش نیز داشته است، گفت: ضروری‌است با تعامل و همکاری سازمان جهاد کشاورزی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت،گمرک شهرستان و در قالب یک کارگروه مشخص بحث صادرات کشمش شهرستان را مدیریت کنیم.

وی با تاکید بر جدیت جهاد کشاورزی ‌شهرستان در راستای مدیریت و مهندسی مصرف بهینه آب کشاورزی در شهرستان، اظهار داشت: هم اکنون در شهرستان ملایر بحران آب داریم و باید تغییر در میزان مصرف آب، مکانیزه و مدرنیته کردن مصرف آب، جهاد کشاورزی باید سخت‌گیری کند و ما نمایندگان نیز حمایت می‌کنیم.

آزادیخواه ضمن گلایه شدید از سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما بحران بی‌آبی در ملایر داریم گفت: چرا باید افراد غیربومی از نقاط مختلف استان بیایند و برای کشت هندوانه از ملایر آب بخرند.‌

وی با تاکید براینکه از سال آینده کشت هندوانه به عنوان محصول پرآب بر در ملایر ممنوع است گفت: سازمان‌ جهاد کشاورزی باید با جدیت پای کار باشد و با مصرف غیر بهینه و هدر رفت آب کشاورزی برخورد کند.

وی استاندار‌دسازی محصولات باغی، مقاومت و جلوگیری از استفاده سوء از منابع خاک و آب، توسعه محصولات باغی و رونق صادرات را از مهمترین راه‌کار‌های مطلوب سازمان جهاد کشاورزی در زمینه افزایش بهره‌وری و افزایش ارزش افزوده برای کشاورزان و باغداران ملایری بیان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان