اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. مرداد 1396 - 10:10   |   کد مطلب: 26030
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با بیان اینکه اتاق بازرگانی همدان شهریور ماه ۹۰ ساله می‌شود گفت: استان‌های منطقه شمال غرب وارد حلقه نخست گردشگری می‌شوند.
زبردست

به گزارش صبح الوند، علی اصغر زبردست  در دومین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با حضور مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور و استاندار همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه تبریز در 2018 جایگاه جهانی پیدا می‌کند باید طوری برنامه‌ریزی و اقدام شود که گردشگران آلمان و فرانسه از طریق فرودگاه تبریز به 5 استان منطقه شمال غرب کشور وارد شوند. 

 

وی با بیان اینکه نقش بانک در جابه‌جایی پول و ارز می‌تواند کارساز باشد، افزود: در بخش خدمات فنی و مهندسی می‌توان در خارج از کشور فعالیت داشت اما این مهم اتفاق نیفتاده است.

 

زبردست بیان کرد: 5 استان منطقه شمال غرب هنوز در حلقه اول گردشگری کشور قرار ندارند که امیدواریم با هم‌افزایی این استان‌ها این مهم انجام شود ضمن اینکه مشترکات بسیار تاریخی، طبیعی و مسائل مربوط به گردشگری بین پنج استان شمال غرب کشور وجود دارد.

 

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان اظهار داشت: باید تقسیم کار در حوزه رونق صنعت گردشگری در این منطقه انجام شود ضمن اینکه جلسات آینده نشست این چهار استان در اواخر شهریورماه در زنجان برگزار می‌شود.

 

زبردست عنوان کرد: در حوزه گردشگری داخلی نیز موانعی وجود دارد که این موانع در بخش گردشگری خارجی نیز وجود دارد.

 

وی بیان کرد: پس از چند سال که مسیر گردشگری مشخصی در مرکز وجود داشت، مسیر گردشگری جدیدی نیز توسط استان‌های شمال غرب کشور تعریف شده که دبیرخانه‌ آن با حضور نمایندگی از پنج استان شمال غرب تشکیل می‌شود.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: تولید در تمام کشور مازاد بر مصرف است و این موضوع باید به عنوان یک امتیاز دیده شود.

 

حسن انتظار با اشاره به اینکه دولت‌های گذشته ایران را یک کشور مصرفی به بار آوردند افزود: آنها خواستند تولیدات ما را از دست ما در آورند که در دولت تدبیر و امید از ورود کالا‌های بنجول چینی به کشور جلوگیری شد.

 

وی تصریح کرد: امیدوارم بعد از پایان مردادماه تغییراتی در مدیریت استان‌ها انجام نشود که بر این اساس از اول مهرماه روند اقتصادی رو به توسعه‌ای را در کشور خواهیم داشت و پیش‌بینی من است که امنیت اقتصادی بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان