اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. خرداد 1396 - 23:41   |   کد مطلب: 25374
معاون رئیس جمهور و معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان گفت: استاندار همدان باید فرماندار تویسرکان را بازخواست می کرد.
معاون رئیس جمهور

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، چندی قبل تبدیل شدن ملایر به شهر مبل و منبت باعث شد در فضای مجازی کمپینی اعتراضی از سوی مردم تویسرکان تشکیل شود و ملایری بودن رئیس سازمان میراث فرهنگی را دلیلی بر اجحاف در حق تویسرکان بدانند.

در همین خصوص معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان ظهر سه شنبه در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان گفت: همدان باید درخواست خود را با جدیت دنبال می کرد و چرا باید این بحث به رقابت منطقه ای تبدیل می شد.

زهرا احمدی پور تأکید کرد: فرماندار تویسرکان این موضوع کارشناسی را به رقابت منطقه ای تبدیل کرد و بر اساس اطلاعات غلط مباحثی را عنوان کرد که مردم شهرستان تویسرکان معترض شدند.

وی با تاکید بر اینکه به نظر من استاندار همدان باید فرماندار را در این خصوص بازخواست می کرد، در پاسخ به این گفته که وی عنوان شهر مبل و منبت را هدیه ای به شهرش عنوان کرده بود، افزود: من به هیچ عنوان چنین موضوعی را مطرح نکردم.

وی گفت: کمیته فنی در خصوص عناوین شهرها و مسائلی از این قبیل تصمیم می گیرد و اقدامات کارشناسی در این خصوص انجام می شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با بیان اینکه مطالبات مردم در انتخابات با یک بلوغ سیاسی و عقلانیت شکل گرفت، گفت: تاکید جدی دولت در اقتصاد مقاومتی سال ۹۶ در واگذاری پروژه ها است.

احمدی پور با تاکید بر اینکه برش های استانی در حال ابلاغ به استانها از سوی قرارگاه مرکزی است، گفت: صادرات از اولویتهای اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ است.

وی با تاکید بر اینکه باید یکی از آثار تاریخی را برای ثبت جهانی آماده و بصورت جدی این موضوع را پیگیری کنیم، گفت: همچنان باید استان همدان را به عنوان مقصد گردشگری حفظ کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باتاکید بر اینکه زیرساختهای خوبی برای گردشگری همدان در حال ساخت است، گفت: باید اولویتها و توسعه گردشگری بین المللی در شورای برنامه ریزی استان مطرح شود.

احمدی پور با تاکید بر شرکت در نمایشگاه های بین المللی، گفت: در تمام شهرستانها بابد بازارچه صنایع دستی داشته باشیم که این امر نیازمند فراهم کردن فرصتی برای صادرات است

وی با بیان اینکه ما باید بر حفظ اصالت صنایع دستی تمرکز کنیم و اینها سرمایه های استان است، گفت: جهت گیری سال ۹۶ اشتغال و تولید است و تولید باید برای صادرات انجام شود کمااینکه در اشتغال هم توجه به صنعت گردشگری و صنایع دستی اولویت است.

احمدی پور با بیان اینکه ۷۵ هزار شغل از محل میراث فرهنگی و صنایع دستی در سال ۹۶ ایجاد می شود که سهم همدان باید مشخص شود، گفت: باید گردشگری داخلی را توسعه داده و معرفی همدان در گردشگری داخلی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه میزبانی همدان را برای رویدادها اعلام خواهیم کرد و نشان جغرافیایی را برای تویسرکان پیگیر هستیم و تا شهریور ماه نتیجه اعلام خواهد شد، گفت: موزه منطقه ای همدان به عنوان اولویت در دست اقدام است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان