اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. آذر 1396 - 21:25   |   کد مطلب: 27548
معاون استاندار همدان گفت: امسال ۱۱ هزار و ۴۰۰ شغل در استان همدان ایجاد شده است.
اشتغال در همدانی

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، سیدسعید شاهرخی ظهر چهارشنبه در شورای اداری تویسرکان با بیان اینکه کنارگذاشتن همه اختلاف ها از سوی همه جناح ها خواسته مردم است، گفت: در این زمینه نقش روحانیت اثربخش است و باید همه ارگان ها با یکپارچگی برای خدمت رسانی به مردم وارد میدان شوند، چراکه مردم همیشه پشتیبان نظام هستند.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون و از مجموع  ۲۰ هزار شغلی که در سال جاری در استان همدان تعهد شده، ۱۱ هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اظهار داشت: دولت توجه ویژه ای به حوزه اشتغال دارد و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این بخش پیش بینی کرده است.

شاهرخی افزود: همچنین ۸۵ درصد اعتبار پیش بینی شده برای آبیاری مکانیزه و نوین به صورت بلاعوض است و اعتبار بخش های دیگر با حدود ۶ درصد کارمزد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

فرماندار تویسرکان نیز بااشاره به ظرفیت های مهم در حوزه اشتغالزایی در تویسرکان، گفت: این شهرستان جاذبه های گردشگری بسیاری دارد و از این حیث در رتبه دوم استان قرار دارد.

حبیب مومیوند بابیان اینکه ۲۳ درصد از صنایع دستی استان همدان در تویسرکان تولید می شود و تویسرکان منبت کاران فعالی در حوزه صنایع دستی دارد، افزود: گردشگری، صنایع دستی و میزان سطح زیر کشت باغات زمینه های اشتغالزایی و فرصت های اقتصادی مناسبی را در تویسرکان مهیا ساخته است.

وی در ادامه از کند شدن نرخ مهاجرت در تویسرکان خبر داد و عنوان کرد: روند مهاجر فرستی از شهرستان تویسرکان از دهه ۵۰ تا چند سال اخیر با رشد فزاینده ای روبه رو بود اما بر اساس آمار رسمی سرشماری سال ۹۵، روند نرخ مهاجرت از شهرستان تویسرکان کاهش یافته و شاهد ثبات جمعیتی هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان