اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. ارديبهشت 1396 - 23:24   |   کد مطلب: 24905
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران همدان از تجليل از ايثارگران اين استان خبر داد و گفت: در استان همدان 225 جانباز بالاي 70 درصد وجود دارد و 3 هزار نفر از فرزندان ایثارگران بیکار هستند.

به گزارش صبح الوند،ناصر عارف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد حضرت عباس(ع) مصادف با روز جانباز، اظهار کرد: در انقلاب اسلامی جوانان این مرز و بوم با پیروی از حضرت ابوالفضل(ع) در دفاع از ولایت و دین جان خود را در راه آرمان‌های انقلاب فدا کردند.

 

وی با اشاره به ثبت تعداد 570 هزار جانباز در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح کشور، افزود: در استان همدان نیز تعداد 13 هزار و 300 جانباز داریم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به اینکه هر ساله به رسم ادب و به پاس قدردانی از زحمات جانبازان مراسم تجلیلی از این عزیزان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراسم 11 اردیبهشت از ساعت 16:30 در سالن ورزشی قدس برگزار خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه 4 هزار نفر از جانبازان با خانواده‌های خود در این مراسم معنوی حضور می‌یابند، افزود: استاندار همدان نیز در این مراسم حضور دارد و از این عزیزان تقدیر به عمل می‌آید.

 

عارف با بیان اینکه در این مراسم از جانبازانی که به روایت‌گری پرداختند تجلیل و قدردانی به عمل می‌آید، تصریح کرد: از افرادی که کتاب نوشتند و در این عرصه خوش درخشیدند دعوت به عمل آمده و از آنها تقدیر خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه حاج‌میرزا سلگی، علی خوش‌لفظ و سایر نوسیندگانی که کتاب آنها مورد تقریظ مقام معظم رهبری قرار گرفته‌اند از میهمانان ویژه برنامه خواهند بود، افزود: یکی‌ دیگر از برنامه‌ها دیدار و سرکشی از خانواده‌های ایثارگر و جانبازان است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به اینکه برنامه‌های بنیاد شهید از دیروز آغاز شده و تا روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: سعی شده تا رسیدگی به امور جانبازان به اشکال مختلف صورت پذیرد.

 

وی با بیان اینکه در همه کشورهای دنیا قاعده بر این است که امتیازاتی برای افرادی که جان خود را برای وطن فدا کرده و یا به آنها آسیبی وارد شده، در نظر گرفته می‌شود، در کشور ما نیز بر اساس قانون یک حداقل‌هایی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

 

عارف با بیان اینکه جانبازان 25 درصد از بخش اندکی از خدمات رفاهی برخوردار هستند، گفت: برای جانبازان کمتر از 25 درصد جانبازی نیز امتیازاتی چون هزینه درمان نیز در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه باید بعد فرهنگی کار جانبازان مورد توجه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: این افراد در برهه‌ای از زمان زندگی خود را رها کرده و در مقابل دشمن ایستادگی کرده و تا مرز شهادت پیش رفتند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با تاکید بر اینکه خواست خدا بود که این عزیزان زنده بمانند و پیام‌رسان خون شهدا باشند، گفت: در بخش فرهنگی قالب ایثارگران افراد موفقی بوده و افتخاراتی در این بخش به دست کسب آورده‌اند.

 

وی با بیان اینکه بخشی از این عزیزان در مراکز علمی و فرهنگی به ایفای نقش می‌پردازند، افزود: برخی دیگر در حوزه اقتصادی وارد  شده و از فعالیت خود راضی به نظر می‌آیند.

 

عارف با اشاره به اینکه در استان همدان قریب به 4 هزار نفر از خانوده‌های ایثارگر در مقاطع مختلف دانشگاهی تحصیل می‌کنند که مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: در بخش ورزشی و تربیت‌بدنی تیم‌ها و هیأت‌های ورزشی ایجاد شده است.

 

وی یکی از مشکلاتی را که باعث نگرانی خانواده‌های ایثارگر شده را معضل بیکاری در بین فرزندان آنها دانست و گفت: متاسفانه در استان همدان قریب به 3 هزار نفر از فرزندان ایثارگران و جانبازان بیکار هستند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه بر اساس قانون 25 درصد از استخدام‌های دولتی باید از خانواده‌های شهدا و امور ایثارگران باشد، یادآور شد: دولت به سمت کوچک‌سازی پیش می‌رود که این موضوع کار ما را برای استخدام سخت‌تر می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در استان همدان تعداد 225 نفر جانباز بالای 70 درصد وجود دارد، اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای انجام ارائه خدمات بهتر به این عزیزان خواهیم کرد و امیدوارم مورد عنایت خدا و شهدا قرار بگیرد و شفاعت آنها شامل حال ما شود.

 

عارف افزود: 6 هزار و 399 جانباز 24 درصد تا 69 درصد و 224 جانباز 70 درصد به بالا نیز در استان همدان ثبت شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان