اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. اسفند 1395 - 7:58   |   کد مطلب: 24219
مدیر کل بنیاد شهید استان همدان
وجود 3 درصد ایثارگران کل کشور در استان همدان
مدیر کل بنیاد شهید استان همدان گفت: با وجود یک هزار و 39 نفر آزاده در همدان سه درصد ایثارگران کل کشور در همدان هستند.
مدیر کل بنیاد شهید استان همدان

به گزارش صبح الوند،ناصر عارف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا نامیده شده است گفت: براساس ارزیابی های انجام شده فقط 46 درصد جامعه در خصوص نامگذاری این روز اطلاع و شناخت کافی دارند در حالی که باید بیش از 50 درصد جامعه نسبت به  این روز شناخت داشته باشند.

 

 

وی با بیان اینکه 225 هزار و 20 شهید در کل کشور وجود دارد افزود: از این تعداد 8 هزار شهید متعلق به استان همدان است و از 43 هزار و 162 نفر آزاده کشور یک هزار و 39 نفر آن به استان همدان تعلق دارد.

 

 

مدیرکل بنیاد شهید استان همدان با اشاره به اینکه 3 درصد ایثارگران کل کشور در استان همدان هستند گفت: شهدا در یک‌راه و هدف متعالی از هرگونه پست و مقام دوری کردند و امروز وظیفه همه ماست که مقام آن‌ها را پاس بداریم.

 

 

عارف با اشاره به اینکه بنیاد شهید در دو حوزه معیشتی و فرهنگی فعال است ادامه داد: در حوزه معیشت حداقل خدمات به خانواده شهدا ایثارگران و جانبازان ارائه می‌شود اما در بعد فرهنگی برای ارتقای سطح فرهنگی امسال تاکنون برای 3 هزار و 252 نفر از دانشجویان اردوهای سیاحتی و زیارتی در نظر گرفته‌شده است و با 21 عنوان برنامه در سال در سال جاری بیش از 500 یادواره شهید در استان برگزارشده است.

 

 

وی با اشاره به ساماندهی گلزار شهدا در استان همدان خاطرنشان کرد:هم‌اکنون  116 مزار در 48 گلزار ساماندهی نشده‌اند که با ساماندهی این تعداد پرونده گلزار شهدا در همدان به پایان می‌رسد.

 

 

عارف در خصوص اجرای طرح سراسری نامه‌ای به شهید نیز تصریح کرد: خوشبختانه در استان همدان 6 هزار نامه توسط دانش آموزان در این خصوص نوشته و رونمایی شده که در کشور در این زمینه رتبه نخست را همدان کسب کرده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه 443 شهید مفقود در استان وجود دارد بیان کرد: هم‌اکنون 123 نخبه و ایثارگر در بنیاد شهید همدان در عرصه‌های مختلف فرهنگی فعال هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان