اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. خرداد 1395 - 6:52   |   کد مطلب: 18465
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: وصیت نامه شهدای استان همدان در 21 جلد تهیه شده که تاکنون فقط یک جلد آن درمرکز به چاپ رسیده است.

به گزارش صبح الوند، ناصر عارف در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان همدان افزود: پرداختن به آثار فرهنگی باقی مانده از شهدا از رسالت اهای اداره کل بنیاد شهید و امور ایثار گران است که تهیه و تدوین وصیت نامه شهدا در این راستا انجام شده است.
وی تصریح کرد: امیدواریم زمینه های چاپ 20 جلد باقیمانه وصیت نامه شهدای استان همدان بع زودی به چاپ رسد.
وی ادامه داد: دیگر رسالت‌های ما بوده که در این در بخش نیز، در بین همه جوامع بشری ارزش هایی وجود داد که بنیان اصلی فرهنگ جامعه را تشکیل می دهد و برخی از ارزش ها در بین جوانع وجوه مشرکی دارد.
وی با بیان اینکه ایثارگری در بین همه ملت ها ارزشمند است تصریح کرد: ایثارگران دارای جایگاه و منزلت بالایی هستند که در فرهنگ ملی و دینی ایران این واژه جزو ارزش ها است.
وی تصریح کرد: دو شاخص اساسی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد که یکی رسیدگی به امور معیشتی ایثارگران و دگیری امور فرهنگی است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ادامه داد: تامین بهداشت و درمان، مسکن، بیمه عمر و حوادث و بازنشستگی نیاز های معیشتی با حفظ عزت کرامت و شان و جایگاه آنان ارایه تسهیلات در زمیه ازدواج و بستر سازی برای حضور فیزیکی و فعال و موثر جانبازان در عرصه اجتماعی و در امور حقوقی قضایی و فرهنگی و آموزشی نظام از وظایف این اداره کل است.
عارف با بیان اینکه برخی ادارات برای تامین مسکن ایثارگران همکاری نمی کنند افزود: بیکاری و عدم وجود کار مناسب برای ایثاگران از دیگر مشکلاتی است که در این حوزه با آن روبه‌رو هستیم.
وی درباره وضعیت پروژه ساماندهی گلزارهای شهدای استان نیز تصریح کرد: تا کنون اکثر گلزارهای شهدای استان ساماندهی شده و از 7 هزار و 200 مزار، تنها 151 مزار باقی مانده که با تامین اعتبار، این تعداد نیز ساماندهی می‌شوند.
وی با تاکید بر برگزاری یادواره شهدا در استان همدان افزود: برگزاری یادواره شهدا حمایت همه جانبه مسئولان را می‌طلبد چرا که در غیر این صورت بی‌توجهی به این برنامه، موجب دلسردی گروه‌های مردمی شده و ممکن است آسیب هایی به دنبال داشته باشد.
استان همدان هشت هزار شهید و 17 هزار ایثارگرارا تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان