اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. فروردين 1396 - 20:26   |   کد مطلب: 24531
دبیر ستاد مردمی اعتکاف همدان گفت: با فرارسیدن ایام البیض ثبت نام اعتکاف در همدان از ۱۶ فروردین‌ماه آغاز می‌شود.
ثبت نام اعتکاف در همدان از ۱۶ فروردین ماه آغاز می‌شود

به گزارش صبح الوند، مهدی صلواتیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: با فرارسیدن ایام البیض ثبت نام از معتکفان همدانی از 16 فروردین ماه آغاز شده و تا 18 فروردین ماه نیز ادامه می‌یابد.

وی افزود: افراد علاقمند به شرکت در مراسم پرفیض اعتکاف می‌توانند در روزهای یاد شده صبح‌ها از ساعت 10:30 تا 12 ظهر و بعد از ظهرها از ساعت 17:30 تا 19:30 به مساجد جامع همدان و سایر شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان مراجعه کنند.

دبیر ستاد مردمی اعتکاف همدان با اشاره به اینکه 135 مسجد در سطح استان آماده میزبانی از معتکفان هستند، بیان کرد: سال گذشته 20 هزار نفر در مراسم اعتکاف در استان همدان شرکت کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد به بیش از 21 هزار نفر افزایش یابد.

وی گفت: با وجود استقبال گسترده مردم از مراسم اعتکاف متاسفانه نبود زیرساخت‌های مناسب و نبود بودجه‌های فرهنگی و پشتیبانی سبب شده است تا ظرفیت پذیرش معتکفان در استان کاهش یابد.

صلواتیان تصریح کرد: مسدود شدن یکی از صحن‌های بزرگ و اصلی مسجد جامع همدان توسط سازمان میراث فرهنگی سبب شده است تا ما در ایام البیض ظرفیت هزاری نفری معتکفان را از دست داده و از ظرفیت 40 چشمه سرویس بهداشتی نیز محروم بمانیم.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی امسال ستاد مردمی اعتکاف برای معتکفین نیز ابراز کرد: باتوجه به لزوم ایجاد فضای خلوت و سکوت برای معتکفین، محافل انس با قرآن کریم، جشن میلاد حضرت علی (ع)، محفل انس با شهدا، مراسم سوگواری حضرت زینب(س) و ام دواد برگزار می‌شود.

دبیرستاد مردمی اعتکاف افزود: برنامه‌های بیان شده با محوریت موضوعات سبک زندگی اسلامی، بصیرت‌افزائی، تربیت اسلامی، تاریخ اسلام، نماز و قرآن توسط سخنرانان مطرح برگزار می‌شود.

وی باتاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خیران برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اعتکاف در استان اظهار داشت: هزینه ثبت نام برای حضور در مراسم اعتکاف همانند دو سال گذشته 40 هزار تومان بوده که این میزان در سایر نقاط استان با توجه به میزان بضاعت مالی افراد، متغیر است.

صلواتیان عنوان کرد: با وجود پیگیری‌های انجام شده از سوی ستاد مردمی اعتکاف، تاکنون موفق به جمع‌آوری کمک از افراد خیر نشده‌ایم بنابراین لازم است تا با توجه به مردمی بودن ستاد اعتکاف در همدان، نهادها و سازمان‌های فرهنگی بخشی از بودجه خود را به بخش فرهنگی و پشتیبانی ستاد اختصاص دهند و گرنه برای برگزاری مراسم با مشکل رو به رو می‌شویم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان