اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. اسفند 1395 - 10:19   |   کد مطلب: 24164
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان تصریح کرد:
برخورد جدی با خرید و فروش گونه های در معرض انقراض در آستانه نوروز
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: با توجه به اینکه در آستانه فرارسیدن سال نو، خرید و فروش غیر مجاز گونه های جانوری و گیاهی در معرض انقراض، افزایش می یابد، یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان با خرید و فروش این گونه ها مطابق با قانون برخورد جدی می کنند.
برخورد جدی با خرید و فروش گونه های در معرض انقراض در آستانه نوروز

به گزارش صبح الوند، محمدرضا محمدی با اعلام این مطلب افزود: گونه های سمندر لرستانی، مار آبی، لاک پشت و لاله واژگون در معرض انقراض هستند و در ایام پایانی سال در برخی موارد شاهد خرید و فروش این گونه ها بوده ایم که در این خصوص اکیپ های یگان حفاظت محیط زیست به گشت و کنترل می پردازند و در صورت مواجه به متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

وی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف صید و خرید و فروش جانوران وحشی مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره 1540 و شماره های اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان به این اداره کل اعلام کنند.

 

محمدی اضافه کرد: با گسترش پدیده تجارت غیر قانونی جانوران وحشی و اجزای آنها و قرار گیری برخی از این گونه های کمیاب در ضمیمه یک کنوانسیون ساپتیس، علاوه بر تخریب و کاهش تنوع زیستی، شیوع بیماری های مشترک دام و انسان نیز دوچندان می شود.

 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی هموطنان به واسطه عدم آگاهی از تبعات این امر، اقدام به خرید گونه های ذکر شده می نمایند، خاطرنشان می سازد طبق قانون شکار و صید - شکار و صید بدون پروانه کلیه حیوانات زنده قابل شکار و یا حمل و یا عرضه و یا فروش آن غیر قانونی بوده و موجب جزای نقدی و حبس تادیبی می شود.

 

محمدی از مردم استان خواست از خریداری و نگهداری این گونه جانوران وحشی خودداری کنند وتاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب محیط زیست، خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، مراتب را به سامانه فوریت های زیست محیطی 1540 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان