اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. آذر 1395 - 13:03   |   کد مطلب: 22667
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از شروع به کار واحدهای مدیریت پسماند در سازمان جهادکشاورزی، صنعت معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان و دفاتر امور شهری و روستایی استانداری خبر داد.

به گزارش صبح الوند، محمدرضا محمدی با بیان این مطلب در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان گفت: بر این اساس دستگاه های اجرایی مذکور کارشناس مدیریت پسماند خواهند داشت که موضوعات مرتبط را پیگیری خواهد کرد.

محمدی در ادامه این جلسه تاکید کرد: بر اساس مصوبات قبلی کارگروه پسماند همدان، دو نقطه شمالی و مرکزی استان به منظور تجمیع دفع پسماندهای خانگی و عادی استان در همدان و ملایر در نظر گرفته شده است تا علاوه بر سهولت دسترسی، به منظور سرمایه گذاری نیز توجیه پذیر باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان هم در خصوص برخی اعتراضات جامعه محلی درباره تعیین محل دفع پسماند ویژه استان، اظهار کرد: افراد معترض به اجرای یک طرح در جریان روند کار و کارشناسی و مطالعات صورت گرفته نبوده به این علت اعتراض آنها جنبه عملی ندارد با این حال این طرح در نشستی با حضور فرمانداران همدان و ملایر، بخشداران، اعضای شورای شهر و کارشناسان نهادهای مرتیط بررسی و تعیین تکلیف می شود.

محمودرضا عراقی تاکید کرد: باید در مطالعات و اجرای طرح های بزرگ، مکانی را پیش بینی کرد که علاوه بر کمترین تبعات اجتماعی، استانداردهای مربوطه را داشته باشد.

وی با بیان اینکه محل تعیین شده دفع پسماند ویژه استان  از سکونتگاه های انسانی فاصله دارد، از کارشناسان نهادهای مربوطه خواست با حضور در روستاها به دغدغه ها و ابهامات ایجاد شده برای مردم پاسخ داده و آنها را قانع کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان تاکید کرد: هر مکانی برای دفن پسماند ویژه انتخاب شود احتمال اعتراض و واکنش مردمی وجود دارد با این وجود باید تبعات اجرای این طرح در مباحث کارشناسی لحاظ شود تا با کمترین مشکل مواجه شویم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان