اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. بهمن 1395 - 19:26   |   کد مطلب: 23862
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان:
زمینه برای افزایش سرمایه‌گذاری در همدان فراهم شود‌
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان گفت: ضروری است زمینه برای افزایش سرمایه‌گذاری در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین فراهم شود.
کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم ، محمد تبریزی عصر امروز در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا که پیرامون بررسی پروژه‌های سرمایه‌گذاری سال 96 شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: تشویق و تسهیل در امور سرمایه‌گذار باید سرلوحه کار شهرداری قرار گیرد و موفقیت در این امر  نیازمند ایجاد فضای مناسب است.

 

 

وی با بیان اینکه همدان پتانسل بالایی در عرصه سرمایه‌گذاری دارد، تاکید کرد: ضروری است مسیر ویژه و اختصاصی (وی آی پی) سرمایه‌گذاری با همکاری معاونت معماری و شهرسازی شهرداری ایجاد شود و سازمان‌ها و مناطق شهرداری آگاهی کافی در این زمینه داشته باشند.

 

 

تبریزی با اشاره به اینکه باید زمینه را برای ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با حفظ مصالح و منافع جامعه در همدان فراهم کرد افزود: همدان ظرفیت‌های مختلف در گردشگری دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان و شهر استفاده کرد و در این راستا همکاری مسئولین و نمایندگان مجلس با مدیران استان و شهر زمینه ساز توسعه بیشتر استان خواهد بود.

 

 

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی، فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه در جذب سرمایه گذاران نباید فرصت‌سوزی کرد، بیان کرد: عدم حمایت از سرمایه‌گذاران ، موجب کاهش انگیزه در آنها می‌شود.

 

حمیدرضا طبی مسرور بر ایجاد فضاهای تفریحی، اقامتی و گردشگری در همدان تاکید کرد و گفت: این اقدامات باید با مطالعات لازم و در خور شأن همدان انجام شود و این امر باید با رویکرد فرهنگی باشد .

 

 

 

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز جذب یک سرمایه‌گذار را عامل جذب سرمایه‌گذاران دیگر دانست و بر روانسازی سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

 

محمد علی پرزاد اظهار کرد: لازم است در امر سرمایه‌گذاری بویژه حوطه گردشگری از تجربیات دیگر شهرها یا کشورهای دیگر بهره گرفت.

 

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری همدان نیز در این جلسه ضمن تشریح وضعیت پروژه‌های در دست اقدام و اجرای سرمایه‌گذاری سال 96 شهرداری همدان اظهار داشت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به مجموعه تجاری ایرانیان با سرمایه‌گذاری 110 میلیارد تومان، پارک سلامت در 100 هکتار با مبلغ هزار میلیارد تومان، زمین مخابرات با مشارکت شهرداری با سرمایه‌گذاری 120 میلیارد تومان ، پارکینگ طبقاتی خیابان تختی با ظرفیت پارک 600 خودرو با سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومان و پارکینگ پرچمی با ظرفیت 100 واحد پارکینگ و مبلغی حدود 30 میلیارد تومان اشاره کرد.

 

 

اکبر رنجبران با اشاره به اینکه بیش از 67 شرکت و گروه سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاری‌های کلان که می‌توانند وارد عرصه سرمایه‌گذاری در همدان شوند وجود دارد، تصریح کرد: با وجود این وقتی این سرمایه‌گذاران وارد عرصه می‌شوند متاسفانه به دلایل مختلفی از جمله سخت‌گیری‌های بی دلیل، انگیزه این افراد کاهش یافته و  منصرف می‌شوند.

 

 

وی با اشاره به اینکه برای پیشبرد درآمدهای پایدار شهری باید اقدامات مناسبی صورت پذیرد، اظهار داشت: لازم است از پتانسیل و ظرفیت‌های شهر برای سرمایه‌گذاری استفاده شود.

 

انتهاي پيام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان