اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. بهمن 1395 - 8:40   |   کد مطلب: 23613
سرپرست معاونت سياسي اجتماعي فرمانداري همدان:
کشف 3هزار و 20کيلوگرم ماده مخدر در10 ماهه امسال
سرپرست معاونت سياسي اجتماعي فرمانداري اظهار کرد: 3هزار و 20کيلوگرم ماده مخدر طي10 ماهه امسال در شهرستان همدان کشف و در اين رابطه 3227 نفر دستگير شده‌ اند
کشف 3هزار و 20کيلوگرم ماده مخدر در10 ماهه امسال

به گزارش صبح الوند، مجتبي زارعي در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر از تخريب 120 مکان مخروبه با کمک شهرداري خبر داد و اظهارکرد: هنوز در سطح شهر معتاد متجاهر داريم اما شدت آن مثل گذشته نيست.

 

 زارعي با بيان اينکه تپه پيسا نيازمند برنامه‌ريزي جامع و کامل است، افزود: معتادان پس از تخريب و از بين رفتن پناهگاه‌هاي سطح شهر، به منطقه پيسا پناه برده‌اند.

 

 وي با بيان اينکه منطقه تپه پيسا تحت نظارت ميراث فرهنگي است، خاطرنشان کرد: طي بازديدي که از تپه پيسا داشتيم حتي چندين جسد هم مشاهده شده است.

 

سرپرست معاونت سياسي اجتماعي فرمانداري تأکيد کرد: همدان يک شهر توريستي است و بايد چهره شهر در شأن يک شهر توريستي باشد.

 

 وي با اشاره به اينکه نتيجه و خروجي تپه پيسا اين بود که بهزيستي و ساير نهادهاي مربوطه بايد به سمت غربالگري معتادان بروند، ادامه داد: تپه پيسا نيازمند برنامه‌ريزي جامع و کاملاست و بايد افراد آن غربالگري شوند تا معتادان از معتادان متجاهر و خلافکار جدا شوند.

 

 زارعي با بيان اينکه تپه پيسا يکي از موضوعاتي است که بارها پيگيري شده است، يادآور شد: بايد يک اطلاع‌رساني براي استفاده کارتن‌خواب‌ها از مراکز D.I.C انجام گيرند چراکه عده‌اي از خدمات اين مراکز خبر ندارند

 

وي گفت: زنان معتاد مي‌توانند از سرپناه 24 ساعته‌اي که در ميدان فلسطين وجود دارد استفاده کند.

 

  سرپرست معاونت سياسي ـ اجتماعي فرمانداري در خصوص مدرسه آئين‌روشن نيز از نيروي انتظامي خواست اين مدرسه را بيشتر پوشش دهد.

 

 رئيس اداره پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان نيز از کشف 3هزار و 20کيلوگرم ماده مخدر در10 ماهه امسال خبرداد و گفت: در اين رابطه 3227 نفر دستگير شده‌ است.

 

وي اظهارکرد: در جمع‌آوري معتادان متجاهر اقدامات زيادي انجام شده اما ظرفيت مراکز ماده 15 و 16 جمع‌آوري معتادين هم تکميل شده است.

 

 وي درخصوص وضعيت مدرسه آئين روشن، تصريح کرد: وضعيت اين مکان در 5 سال گذشته بسيار نابسامان بود که با همکاري شهرداري مشکلات آن حل شده است.

 

نجاريان گفت: خوشبختانه تعاملات پليس با شهرداري بسيار خوب است و هرجا مخروبه اي است ورود پيدا مي کنيم.

 

وي خاطرنشان کرد: در رابطه با تپه‌پيسا همدان مراکز 15 و 16 عملکرد مطلوبي داشتند و از اين افراد در مراکز3 مراقبت مي‌شود اما به هنگام خروج از مراکز به علت عدم‌حمايت خانواده و نداشتن سرپناه دوباره به‌سوي تپه‌پيسا باز مي‌گردند.

 

رئيس بهزيستي شهرستان همدان نيز با بيان اينکه 11 تا 15 معتاد براي غربالگري به ماده 15 و 16 ارجاع داده شده است، افزود: سرپناه بانوان 24 ساعته فعال است و زنان معتاد مي‌توانند به اين مکان مراجعه کنند.

 

سياوش رهبر با بيان اينکه ظرفيت سرپناه بانوان 20 نفر است اما به توجه به تجهيزات اين مکان 30 نفر هم مي‌توانند از مکان استفاده کنند، ادامه داد: هنوز به ايجاد گرمخانه دوم نياز نداريم.

 

وي با تأکيد بر اينکه تا سال آينده نيازي به ايجاد گرمخانه دوم نداريم، تصريح کرد: آسيب‌هاي اجتماعي در حوزه زنان هنوز کاهش پيدا نکرده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان