اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. ارديبهشت 1395 - 12:26   |   کد مطلب: 18077
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: در سال گذشته موفق به متلاشی بیش از 91 باند، شبکه تهیه و توزیع قاچاق مواد مخدر شدیم و این نسبت به مدت مشابه خودش 12 درصد رشد داشته است.

سرهنگ هادی قزوینه  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صبح الوند، با اشاره وضعیت اعتیاد در استان همدان اظهار کرد: از قدیم الایام یک باور غلط در سطح جامعه  و کشور وجود داشت و آن این بود که  همدان یکی از آلوده ترین استانها می باشد در صورتی که اینگونه نیست.

 رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان به اجرای طرح شیوع شناسی موادمخدر در سال 1390 توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در کل کشور اشاره کرد و گفت: این طرح نشان داد که  همدان نه تنها جزء آلوده ترین استانها نیست بلکه پاک هم هست به گونه ای که نرخ شیوع اعتیاد  در کل کشور 2/61 است اما در همدان 2/40 است یعنی از میانگین کشوری پایین تر است .

وی تصریح کرد: این طرح شیوع شناسی نشان داد که استان همدان یک استان آلوده و شیوع کننده مواد مخدر نیست و جزء چهاردهمین استان از نظر نرخ شیوع  اعتیاد قرار گرفته است.

سرهنگ قزوینه به برخورد قاطع با خرده فروشان اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و تمدنی استان همدان نیاز سنجی کردیم و مطالبات مردم را در حوزه آسیب های اجتماعی بررسی کردیم و متوجه شدیم که یکی از مطالبات اصلی مردم برخورد قاطع با خرده فروشان مواد مخدر  و تجمع  معتادان متهاجر در سطح شهر است.

وی افزود: ما بر این اعتقاد هستیم که اعتیاد برهم زننده امنیت روانی جامعه و سبب  به خطر انداختن سلامت فردی و اجتماعی افراد جامعه می شود و مهمتر از همه اینها باعث می شود که مردم احساس امنیت عمومی خودشان را از دست دهند از اینرو ما در چارچوپ یک راهبرد دقیق بحث برخورد با خرده فروشان و جمع آوری  معتادین متهاجر از سطح شهرهای استان همدان به ویژه  شهر مرکز همدان و تفرجگاه های همدان سرلوحه کاری خود قرار داده ایم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان  خاطر نشان کرد: مامورین ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان به  صورت  مستمر تفرجگاه ها مانند باباطاهر، بوعلی و .. را رصد می کنند و هفته ای پاکسازی انجام می دهند.

 

مرکز نگه داری از معتادین متهاجر سبب کاهش تردد آنان  در سطح شهر شده است

وی تصریح کرد:خوشبختانه در استان همدان  به لحاظ راه اندازی مرکز موضوع ماده 16 مبارزه با مواد مخدر  یعنی "مرکز نگه داری معتادین  متهاجر"  این ظرفیت ایجاد شده است که معتادین از سطح شهر همدان و تفرجگاه ها جمع آوری  و با هماهنگی  دانشگاه علوم پزشکی و مرجع قضایی شورای هماهنگی به مدت 3 ماه در این مرکز تحت درمان قرار می گیرند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: این امر سبب شده است که دیگر شاهد تردد یا  تجمع معتادان در سطح شهر همدان  و تفرجگاه ها نباشیم به گونه ای که به جرات می توان گفت شهر همدان یکی از پاکترین شهرها از معتادین متهاجر است.

وی خاطر نشان کرد: ما براین باوریم که خرده فروشان مواد مخدر به عنوان پیاده نظام باندها  و شبکه های قاچاق مواد مخدر هستند که گسترش دهنده  و توزیع کننده مواد مخدر در بین مصرف کنندگان هستند.

سرهنگ قزوینه ادامه داد: همچنین در جهت کاهش خرده فروشان یک شناسنامه اطلاعاتی تشکیل دادیم و لیست کاملی از خرده فروشان به تفکیک هر شهرستان و محله تهیه کردیم و در قالب اجرای طرح های موضوعی یا طرح های پاک سازی نقاط آلوده با استفاده از حداکثر ظرفیت نظامی استان برخورد جدی با این خرده فروشان داریم.

 

دستگیری بیش از 7 هزار پخش کننده مواد مخدر/ اجرای 676 طرح پاک سازی خرده فروشان

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار کرد: ما در کل استان 69 نقطه را  سال گذشته هدفگذاری کردیم و تمام 69 نقطه را به صورت مستمر مورد پاک سازی برای برخورد با خرده فروشان قرار دادیم و بیش از 676 طرح در این زمینه انجام داده ایم.

وی افزود:در سال 1394 بیش از 7 هزار و576 قاچاقچی، خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی دادیم که این رشد ده درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

سرهنگ قزوینه تصریح کرد: خروجی این میزان دستگیری ها فضای امن برای مردم و یک  فضای ناامن برای قاچاقچی ها موادمخدر است.

وی برخورد با باندها و شبکه های مواد مخدر  را از دیگر  اولویت های این اداره دانست و بیان کرد: ما توانستیم در سال گذشته بیش از 91 باند و شبکه تهیه و توزیع قاچاق مواد مخدر را متلاشی کنیم و این نسبت به مدت مشابه خودش 12 درصد رشد داشته است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان به میزان کشفیات مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در مجموع  بیش از 4  هزار و 152 کیلو انواع  مواد مخدر کشف کردیم.

وی افزود: بیشترین کشف ما در برخورد با مواد روان گردان شیشه بوده است  و در این زمینه رشد 124 درصدی داشتیم و در برخورد با مواد نیمه صنعتی همچون هروئین  رشد 6 درصدی داشتیم.

 

اجرای بیش از 470 طرح در محورهای مواصلاتی همدان

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان  اجرای طرح های کنترل محور مواصلاتی را از دیگر طرح های این اداره دانست و گفت: همدان یک استان خاص است حد اتصال استانهای مرکزی با غرب کشور است و می تواند یکی از مسیرهای تردد موادمخدر باشد و به لحاظ آنکه قاچاقچیان نتوانند از همدان رد شوند طرح کنترل محورهای مواصلاتی در استان همدان را اجرا کرده ایم.

وی افزود: این طرح را در سال گذشته 470 بار در محورهای مواصلاتی استان همدان  اجرا کردیم.

 

جمع آوری بیش از 68 هزار قرص روان گردان

سرهنگ قزوینه به وجود قرص های روانگردان و غیر مجاز اشاره کرد و بیان کرد: به عنوان مثال در میدان امام  خمینی (ره) بعضی  از افراد قرص های غیرمجازی همچون متادون می فروشند که  با استفاده از کلانتری ها بیش از 68هزار و 730 عدد قرص های غیرمجاز را جمع آوری کردیم.

وی عنوان نمود: در سال گذشته در مجموع 175 دستگاه خودرو ، 32 دستگاه موتور و 20 دستگاه اسلحه جنگی از معتادان کشف کردیم.

سرهنگ قزوینه یکی دیگر از اقدامات را آموزش همگانی در جهت  پیشگیری از اعتیاد دانست و عنوان کرد: پلیس به لحاظ احساس مسئولیت در جامعه هدف همچون دانشجویان و جوانان به ارائه فعالیت های پیشگیری و آگاه سازی در سطح جامعه می پردازد و در این راستا تاکنون 390  کلاس و نمایشگاه برگزار کرده است.

 

آموزش 41 هزار نفر جهت پیشگیری از اعتیاد

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان ادامه داد: در این زمینه 41 هزارنفر را به صورت چهره به چهره آموزش دادیم و توانستیم تاثیرات خوبی در بالا بردن سطح اطلاعات مردم داشتیم.

سرهنگ قزوینه از خانواده ها خواست تا سطح آگاهی خود را بالا ببرند  و فرزندانشان را نسبت به ارتباط های عاطفی جذب کنند و گفتگوهای کلامی را در محیط خانه افزایش دهند و خانه را تبدیل به یک محیط دوستانه کنند.

وی در پایان خواستار همکاری خوب واطلاع رسانی به موقع مردم شد و گفت: مردم هم می توانند در زمینه برخورد با معتادان همکار ما باشند و شماره تلفن 2182797 به صور شبانه روزی شنوای درخواست ها و اطلاعات آن است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان