اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. دى 1395 - 8:20   |   کد مطلب: 23486
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه رؤسای جمهور امریکا بازیگران پشت پرده نشینان خود هستند، گفت: دبه درآوردن امریکایی ها، جز ذاتشان است و اگر اوباما تحریم ها و وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید نمی کرد، ترامپ جلو می آمد.

به گزارش صبح الوند به نقل از رودآور، روزهای گذشته شاهد بودیم که اوباما در روزهای پایانی ریاست جمهوری خود آخرین تیر را به ایرانیان زد و وضعیت اضطراری در مورد ایران را یک سال دیگر تمدید کرد.

از این رو «ابوالفضل حسن‌بیگی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از سیر تا پیاز ماجرا را تشریح کرد و  گفت: موضوع برجام و قرار گرفتن 5+1 سر میز مذاکره نشان از اقتدار جمهوری اسلامی و همچنین شرایط بین المللی داشت و امریکا در نهایت کار هم تلاش خود را برای مخالفت با برجام نشان می داد و اقداماتی هم انجام دادند و به این دلیل مذاکرات در دولت روحانی دو سال زمان برد.

 

حضور داغ ایران در منطقه و جهان، ابرقدرت ها را پای میز مذاکره کشاند

وی اظهار کرد: دنیای غرب راهی نداشت جز اینکه با جمهوری اسلامی ایران به مذاکره بنشیند و موضوع برجام به نتیجه برسد، چرا که مشاهده می کردند قدرت ایران روز به روز بیشتر می شود و حضور و اقتدار ملی ایرانیان در منطقه و دنیا حضور داغی است.

جر و بحث های انتخابات امریکا نشان از شکست برنامه های چند ساله آنان در برابر جبهه مقاومت داشت

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: امریکایی ها از طرفی هم یک احساس ضعفی در برابر جبهه مقاومت در سطح منطقه داشتند و در این زمینه  می دیدند که در جنگ های گوناگونی همچون 22 روزه غزه و 33 روزه لبنان و دیگ جنگ ها شکست خورده اند، به طوری که حتی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، اوباما را زیر زسوال بردند که در منطقه غرب آسیا دست به هر دری زده با شکست مواجه شده است.

 

امریکا به دنبال نابودی ایران اسلامی نیست، آنان تجزیه کشور را می خواهند تا اسراییل قدرتمند شود

حسن بیگی عنوان کرد: در مذاکرات امریکا برای پاسخگویی به افکار عمومی مجبور شد پای میز مذاکره بنشیند و  بعد از اجرای برجام از سوی ایران اسلامی، متأسفانه شاهد تمدید قانون ایسا و تحریم ها علیه ایرانیان هستیم که نشان می دهد همواره امریکایی ها تنها به دنبال نابودی جمهوری اسلامی ایران نیستند و تحت هیچ شرایطی حتی به نابودی نظام هم قناعت نمی کنند، آن ها تجزیه ایران را می خواهند تا بعد از تجزیه شدن ایران و دیگر کشورهای منطقه، اسرائیلی ها بتوانند به عنوان قدرت اول منطقه ظهور پیدا کنند و حضور داشته باشند.

دبه درآوردن امریکایی ها، جز ذاتشان است/تمدید تحریم های 10 ساله نشان از عدم تغییر پذیری استراتژی امریکایی ها دارد

وی تصریح کرد: بنابراین این کینه ورزی، دشمنی، بدعهدی ها و دبه درآوردن ها در برخودهایشان با ملت ایران، جزیی از برخوردها و استراتژی های ذاتی امریکا است از این رو شاهد هستیم تمدید قانون ایسا و تحریم های 10 ساله تنها با یک رأی مخالف در سنا و مجلس امریکا روبرو شد و اوباما اگر آن را هم وتو نمی کرد، در زمان بازگشت به سنا مجدداً تصویب می شد.

 

سگ زرد برادر شغال است/اوباما تحریم ها و وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید نمی کرد، ترامپ جلو می آمد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: می گویند سگ زرد برادر شغال است و اگر اوباما در روزهای آخر کاری خود وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید نمی کرد ترامپ این کار را انجام می داد با این تفاوت که اوباما می خواست با این اقدام مردم امریکا را فریب بدهد که هنوز مقتدر است.

 

رؤسای جمهور امریکا بازیگران پشت پرده نشینان خودشان هستند

حسن بیگی افزود: تفاوتی بین رییس جمهوری های امریکا از بوش گرفته تا اوباما و ترامپ نداریم، آن ها دشمنی، خشم، کینه و ناراحتی یشان همیشگی است چرا که جمهوری اسلامی روز به روز در سطح بین المللی و منطقه بزرگ تر شده و به یک قدرت بلامنازع در منطقه تبدیل می شود، مسئله آن است که افراد و قدرت هایی پشت پرده تصمیات امریکا هستند که تصمیم هایی می گیرند و رؤسایی جمهور امریکا بازیگران این تصمیمات هستند.

وی عنوان کرد: به این دلیل شاهد هستیم امریکایی ها در یک بازه  زمانی برای اینکه بتوانند صدام را سرنگون کنند مجبور شدند به جمهوری اسلامی نزدیک شوند و به محض اینکه صدام نابود شد، هیچ سهمی برای ایران اسلامی قائل نبودند و بعد که مشاهده کردند که ایران یک ارتباط اقلیمی و مذهبی نسبت به عراقی ها دارد و عراقی ها هم نسبت به ایران متوجه شدند آن نتیجه ای را که باید نگرفتند و باز تحریم هایی علیه ملت ما وضع کردند.

 

امریکایی ها با تمدید تحریم ها نگرانی خود از ارتباط اروپا با ایران را نشان دادند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: از طرف دیگر اروپایی ها که از نظر اقتصادی با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می کنند خود خواستار سرمایه گذاری در ایران هستند چرا که ایران هم دارای امنیت در منطقه است و هم جمعیت جوانی دارد و آنان برای سر و سامان دادن و توسعه اقتصادی خودشان نیازمند سرمایه گذاری در ایران هستند.

اروپاییان امنیت ایران در آشوب های منطقه را مشاهده کرده و خود خواستار ارتباط با ایران هستند/رییس جمهور امریکا می خواهد دستان اروپاییان را ببندد

حسن بیگی افزود: همچنین ما چین و روسیه را می بینیم که زیر بار سلطه جویی های امریکا نمی رود و و نیز در منطقه شاهد تضعیف شدن عربستان به دلایل گوناگون هستیم به طوری که خاندان سعود هر کدام از اعضایشان به طور جداگانه اسلحه خریداری می کنند و اتحادی بین فرزندان فهد و فرزندان امیرعبدالله نیست و آنان در یمن و سوریه شکست خورده اند، حتی بیش از 900 شرکت بزرگ که در عربستان سعودی مشغول فعالیت بودند ورشکسته شدند و کارگران آن که بیش از یک میلیون نفر از کشورهای دیگر بودند با دستمزدهای یک ساله عقب افتاده و نگرفته به کشورهای خود همچون پاکستان و فیلیپین بازگشتند ومردم این کشورها هم دل خوشی از عربستان ندارند.

وی گفت: باز از یک طرف دیگر هم شاهد درگیری های خونین در ترکیه هستیم و می بینیم اردوغانی که فریاد می زد و ادای سلطان سلیمی می کرد حالا شرکت های بزرگ توریستی اش نابوده شده و یا در حال نابود شدن است.

 

دلیل دیگر تمدید شرایط اضطراری  یک ساله علیه ایرانیان، فریب افکار عمومی مردم امریکا بود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: عربستان قدرتی در منطقه دیگر ندارد ترکیه هم که اوضاع وخیمی دارد و روسیه و چین هم زیربار برنامه های سلطه جویانه امریکا نمی روند و در واقع این امریکایی ها و اروپایی ها هستند که در صورت بدعهدی ضرر می کنند و اما در اینجا اوبابا برای پاسخگویی و فریب افکار عمومی خود در روزهای پایانی کار خود شرایط اضطراری  یک ساله علیه ایرانیان تمدید کرد.

حسن بیگی تأکید کرد: نکته اصلی آن است که رؤسای جمهور امریکا از خود برنامه ای ندارند و در واقع بازیگران تصمیم گیران پشت پرده امریکا و بازیچه دست آنان در صحنه هستند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان