اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. دى 1395 - 8:33   |   کد مطلب: 23331
حمید حسام از دیدار خصوصی اش با رهبری می گوید
مزد بیست ساله خودم را امروز گرفتم
رزمنده دفاع مقدس و نویسنده همدانی گفت: در این جلسه من 7-8 دقیقه ای با حضرت آقا صحبت کردم، در بین صحبتم عرض کردم که بیست سال است در این فضا قلم میزنم و مزد بیست ساله خود را امروز گرفتم.

به گزارش صبح الوند به نقل از نافع، شنیدیم که جمعی از نویسندگان و اهالی فرهنگ چون علیرضا مختارپور، میثم نیلی، دانشگر. رحیم مخدومی، علی‌اکبر تورانیان، علیرضا سبحانی نسب،حمیدرضا حسام، علی خوش لفظ، علیرضا قزوه، مرتضی امیری اسفندقه، حسین شاهمرادی، مظفر سالاری، زمانی، عارف علوی، محمدرضا محمدخانی، بهنازضرابیزاده و منیژه آرمین شب جمعه با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

در این دیدار حمید حسام،بهناز ضرابی زاده دو نویسنده خوب همدانی  و علی خوش لفظ رزمنده همدانی که خاطرات وی مکتوب شده است، از جمله همدانی های حاضر در این دیدار بودند، و این بهانه ای شد تا با حمید حسام نویسنده خوب شهرمان که آثاری در قالب ادبیات پایداری دارد به صحبت بنشینیم.

 

وقتی مهتاب گم شد دلیل دیدار شد

حمید حسام از دیدار خصوصی  خود با رهبری اینگونه بیان کرد: مقام معظم رهبری کتاب «وقتی مهتاب گم شد» خاطرات جانباز«علی خوش لفظ» را خوانده بودند و بخاطر این که هم تقدیری از آقای خوش لفظ داشته باشند و هم از کتاب صحبت کنند دیداری با یک جمع خصوصی تقریبا ده نفره ترتیب داده بودند.

وی در ارتباط با این کتاب بیان داشتند: وقتی مهتاب گم شد در سال 93 چاپ شد، خاطرات شفاهی است که رتبه اول تولیدات حوزه هنری را که در اصفهان برگزار شد، گرفت.

حسام ادامه داد: این جمع خیلی صمیمی و خودمانی تقریبا دوساعت دور هم بودند. دراین بین حضرت آقا راجع به کتاب نظراتشان را بیان فرمودند.

این رزمنده دفاع مقدس افزود: حضرت آقا ما تشویق کردند و فرمودند که کتاب برایشان جالب و جذاب بوده است، این کتاب از نظر ایشان در عین واقعی و مستند بودن، روان بوده و تکنیک داستانی خیلی قوی داشته است، سپس از مقدمه کتاب برایمان گفتند و اینگونه بیان کردند که مقدمه کتاب نیزخیلی جذاب بود طوری که به تنهایی نیزحکم یک کتاب را داشت.

نویسنده وقتی مهتاب گم شد تصریح کرد: در ابتدای کتاب«وقتی مهتاب گم شد» حضرت آقا تقدیر هم نوشتند و از آقای علی خوش لفظ به عنوان شهید زنده یاد کردند و از ما هم به دلیل نوشتن کتاب در واقع قدر دانی نمودند.

وی بیان داشت: رهبری فرمودند که من کتاب های زیادی دارم، گاهی به قفسه ام نگه می انداختم که چشمانم به این کتاب افتاد، از اسم و عنوانش خوشم آمد از قفسه بیرون اوردم همین که کتاب را باز کردم مقدمه را خواندم دیگر نتوانستم ببندم، ادامه دادم و تاچند وقتی آن را خواندم. سپس به دفتر فرموده بودند که ما را صدا کنند و ما خدمت ایشان رسیدیم.

 

دقت رهبری در مطالعه وقتی مهتاب گم شد

نویسنده همدانی ضمن بیان متفاوت بودن این دیدار با سایر دیدارهایش با رهبری ، اظهار داشت: من با حضرت آقا دیدارهای بسیاری داشتم اما این دیدار خصوصی بود، یعنی آن ده نفری هم که آنجا حضور داشتند بیشتر بحث مطرح شده، حول محور کتاب «وقتی مهتاب گم شد» بود.

حسام افزود: ایشان آن شب به بنده و آقای خوش لفظ  هرکدام جدا یک چفیه و انگشتری هدیه دادند.

وی با اشاره به مشغله زیاد رهبری، ابراز داشت: برایم خیلی جالب بود که ایشان آنقدر دقیق کتاب را خوانده بودند و به آقای خوش لفظ  در حد خیلی صمیمی شوخی میکردند و میگفتند علی آقای خوش لفظ، علی آقای خوش لحن، علی آقای خوش معنا اینها تعابیری بود که در کتاب آمده بود و اینها دقت ایشان را در مطالعه کتاب نشان میداد.

حسام افزود: از رفاقت ایشان با شهید علی چیت سازیان خیلی صحبت کردند فرمودند برای من جالب بوده است که ایشان وقتی با شهید چیت سازیان آشنا می شوند او را قبول ندارند و انکارش میکنند و بعد جنگ آنقدر آنها را به سمت صمیمیت میبرد که دوستی و رفاقتشان خیلی عمیق میشود.

این نویسنده همدانی تصریح کرد: از بخش های مختلف کتاب نکات خیلی خوبی را گفتند و برای خودم خیلی جالب بود که ایشان با آن همه مشغله ای که دارند و تنوع موضوعاتی که در فضای ایران و جهان اسلام هست برای این کتاب وقت میگذارند.

حمید حسام در پایان اشاره داشت: در این جلسه من نیز 7-8 دقیقه ای با ایشان صحبت کردم، در بین صحبتم عرض کردم که بیست سال است در این فضا قلم میزنم و مزد بیست ساله خود را امروز گرفتم.

 

خداحافظ سالار خاطره همسر شهید همدانی

از جمله آثار وی؛ راز نگین سرخ، غواص‌ها بوی نعنا، دلیل، دهلیز انتظار،سوم خردادی‌ها، پوتین‌های آشنا، سفر به روایت سرفه‌ها، فقط غلامِ حسین باش، وقتی مهتاب گم شد، آب هرگز نمی‌میرد، ردپا برهنه‌ها، خس بی‌سروپا که سفرنامه اربعین است و امسال به چاپ اول رسید، بچه‌های ممد گره که ممد گره نام یک شهید است، این کتاب خاطرات دیدبان‌های استان همدان در طول 8 سال دفاع مقدس است و خاطره همسر شهید همدانی بانام «خداحافظ سالار» که بصورت «خاطرهِ داستان» است و این نویسنده دفاع مقدس تقریباً یک سال است در حال نگارش آن است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان