اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. دى 1395 - 8:32   |   کد مطلب: 23155
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه تهدید دشمن در هشت ماه فتنه تهدید نرم بود، گفت: به همین منظور رهبری از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها به عنوان فرماندهان و افسران جنگ نرم نام برده‌اند و وظیفه آنان در این عرصه بسیار سنگین است.

به گزارش صبح الوند، سردار غلامعلی ابوحمزه در جمع اساتید دانشگاه آزاد ملایر بیان داشت: اساتید دانشگاه‌ها باید از جایگاه ویژه خود برای بصیرت افزایی و هدایت و آگاهی جوانان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم جوانان را ببینیم باید آنها را در مراسم‌های اربعین، دهه فجر، عاشورا، اعتکاف، ارتباط با نماز و قرآن، احترام به اساتید و توفیقات در مباحث علمی و غیره ببینیم، افزود: اما یک اشکال اساسی که در بین جوانان دیده می‌شود، در شناخت و آگاهی آنان به اسلام و انقلاب و ارزش‌هاست که ضعف وجود دارد و در این زمینه نقش اساتید دانشگاه‌ها بسیار مهم و برجسته است و باید رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: هر کسی در هر حد و اندازه و هر شرایطی که باشد شیطان او را وسوسه می‌کند و عبرتی که امروز باید از 9 دی بگیریم این است که بصیرت ما باید دقیق و موشکافانه باشد.

وی بیان کرد: در فتنه‌ای که سال 88 ایجاد شد عده‌ای در زمین دشمن بازی کردند، اما دشمن را نشناختند در حالی که دشمنان گفتند ما به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی هستیم حتی برخی روسای جمهوری هم به یکدیگر تبریک گفتند که ایران به جمهوری دموکراتیک ایران تبدیل شده است.

ابوحمزه گفت: فتنه دشمنان در سال 78 کلید خورد اما چون آنجا موفق نشدند، این فتنه را به شکل عمیق‌تر و گسترده‌تر در سال 88 ایجاد کردند.

وی نداشتن بصیرت و ضعف بصیرت را مهمترین عامل در فتنه 88 دانست و افزود: مقام معظم رهبری بسیار تاکید کردند که همه اقشار به خصوص خواص جامعه باید بصیرت داشته باشند و راه شناسی، هدف شناسی و دشمن شناسی سه موضوع مهم بصیرت است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تاکید کرد: همه ما نیاز به بصیرت داریم و نباید غافل باشیم، چراکه اگر بصیرت نداشته باشیم در دراز مدت عمله دشمن شده و انقلاب های مخملی مطرح می شود که ریشه آن به این بود که غرب و آمریکا را حاکم کنند بدون اینکه هزینه ای روی دست آنها بگذارند.

وی با بیان اینکه نکته مهم دیگر اطاعت از ولایت فقیه است که نکته بسیار درس‌آموزی است، ادامه داد: ما یک اسلام، یک امام و یک امت داریم و زمانی که امت از امام اطاعت نکند، احکام نورانی اسلام نیز پیاده نمی‌شود و امام قدرت هدایت جامعه پیدا نکرده و امت حقیر می شود.

ابوحمزه با اشاره به جریان غدیر گفت: در جریان غدیر وقتی به پیام غدیر توجه نشد، انحرافی پیش آمد که 90 سال بنی‌امیه و حدود هفت قرن بنی‌عباس حکومت کرد و این به خاطر عدم اطاعت از دستور خدا که پیامبر(ص) در غدیر پیام داد.

وی خاطرنشان کرد: ما در تمام صحنه‌ها در انقلاب در خیلی از چالش‌ها و موانع عبور کردیم و یکی از نکات محوری و اساسی آن اطاعت امت از امام بود اما برخی خواص بی‌بصیرت از امام و ولایت اطاعت نکردند و امروز نیز برخی افراد که ادعای روشنفکری دارند، نظام را زیر سوال می‌برند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: علت اینکه هشت ماه فتنه با هشت سال دفاع مقدس برابری می کند این است که هدفی که آمریکا و استکبار و صدام در هشت سال دفاع مقدس دنبال کردند، سرنگونی و فروپاشی جمهوری اسلامی بود و هدفی هم که آمریکا و صهیونیسم و سران فتنه در داخل در هشت ماه دنبال کردند، فروپاشی نظام بود که هر دو در هدف مشترک بودند اما شیوه‌ها و روش‌ها فرق می کرد.

وی با بیان اینکه تهدید دشمن در هشت ماه فتنه تهدید نرم بود، تاکید کرد: به همین منظور رهبری از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها به عنوان فرماندهان و افسران جنگ نرم نام برده‌اند و وظیفه شما در این عرصه بسیار سنگین است.

ابوحمزه ادامه داد: هم اکنون نیز دشمنان به دنبال برنامه‌هایی هستند که به هدف خود برسند و دانشگاه های ما باید بسیار هوشیار باشند و مهمترین وظیفه آنها تدبیر، روشنگری، آگاه سازی و بصیرت افزایی است.

وی خاطرنشان کرد: این تدبیر سه ویژگی صداقت، صراحت و شجاعت باید داشته باشد چیزی که دانشگاه های ما به آن نیاز دارند

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان