اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. آذر 1395 - 12:50   |   کد مطلب: 22449
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان با بیان اینکه خوراک علمی در پدافند غیر عامل نداریم، گفت: اعتبارات جاری و عمرانی برای پدافند غیر عامل در نظرگرفته نشده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، سید رسول حسینی پیش از ظهر امروز در کارگروه پدافند غیر عامل شهرستان همدان بیان کرد: پدافند غیر عامل موضوعی است که مظلوم واقع شده و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همدان دومین شهرستانی است که در خصوص پدافند غیر عامل با دهیاران نشست برگزار می‌کند، افزود: این تعامل باید در آینده نیز بیشتر و بهتر شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان با اشاره به اینک خوراک علمی در بحث پدافند غیر عامل وجود ندارد، گفت: در استان 11 کارگروه در زمینه پدافند غیر عامل فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق نظرسنجی صورت گرفته در 10 ماه گذشته 43 درصد مردم همدان پدافند غیر عامل را با عنوان مدیریت بحران می‌شناسند، تصریح کرد: پدافند غیر عامل با مدیریت بحران تداخل ندارد.

حسینی با بیان اینکه کتاب نوشته شده درباره پدافند غیر عامل منتظر اعتبارات است، ادامه داد: تا کنون هیچ کتابی درباره پدافند غیر عامل در دانشگاه‌های ما نوشته نشده و اکنون کتاب نوشته شده منتظر اعتبارات برای چاپ است.

تنها 40 تا 50 دانشجوی پدافند غیر عامل در سطح کارشناسی داریم

وی به تعداد دانشجوهای مشغول به تحصیل در رشته پدافند غیر عامل نیز اشاره کرد و گفت: 110 هزار دانشجو در دانشگاه‎های استان مشغول تحصیل هستند اما تنها 40 تا 50 دانشجوی پدافند غیر عامل در سطح کارشناسی داریم.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان با بیان اینکه اعتبارات جاری و عمرانی برای پدافند غیر عامل در نظر گرفته نشده و اما اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است، افزود: گره‎های این چنینی باعث شده ما نتوانیم موضوع پدافند غیر عامل را به جامعه اداری معرفی کنیم.

وی پدافند غیر عامل را دفاع بدون سلاح تعریف کرد و بیان کرد: پدافند غیر عامل با پدافند عامل تفاوت اساسی دارد چراکه در پدافند غیر عامل با جنگ‌افزار سر و کار نداریم و به جای استفاده از نیروهای نظامی از نیروهای مردمی استفاده می‎کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه ما در پدافند غیر عامل به دنبال مصون‌سازی هستیم، ادامه داد: ما در سطح استان مراکز ثقلی در اختیار داریم که به دنبال احیای آن‌ها از طریق سیستم اطلاعات جامع جغرافیایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه اداری وجود ندارد که با پدافند غیر عامل ارتباط نداشته باشد، اظهار کرد: به جرأت می‎توان گفت 51 درصد از جمعیت با نحوه صحیح استفاده از فضای سایبری آشنایی ندارند.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری همدان با اشاره به اینکه 53 درصد مردم و 72 درصد جوانان عضو شبکه‎های اجتماعی هستند، گفت: فضای سایبری کمترین هزینه برای دشمن و بیشترین تهدیدها را برای کشور ما دارد.

بیش از 40 درصد مردم همدان حاشیه‌نشین هستند

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم در حوزه سایبری مطالعات خود را افزایش دهیم ضربه خواهیم خورد، تاکید کرد: اگر خود را به سلاح علم مسلح نکنیم دشمن می‎تواند کشور را زمین‎گیر کند.

حسینی با بیان اینکه یک‌هزار و 73 روستا در استان وجود دارد و طرح هادی در آنها در حال اجراست، بیان کرد: در هیچ طرح هادی پیوست پدافند غیر عامل شکل نگرفته است اما اخیراً اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد مردم همدان حاشیه‌نشین هستند و پدافند غیر به دنبال برنامه ریزی در این زمینه است، اظهار کرد: ما در همدان با مهندسی معکوس روبرو هستیم و بیش از 90 درصد ابنیه‌ها در کشور و همدان فاقد مقررات علمی ساختمان هستند.

در پایان این جلسه مصوب شد دهیاران با همکاری ائمه جماعات و شورا نسبت به تبیین پدافند غیر عامل اقدام کنند.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان