اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. آبان 1395 - 10:51   |   کد مطلب: 21024
مديرعامل شركت زیر ساخت در همایش نکوداشت هفته پدافند غیر عامل، از تاثیر و اهمیت فضای مجازی در شریان کشور ها گفت.

به گزارش صبح الوند به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد آذری جهرمی مديرعامل شركت زیر ساخت در همایش نکوداشت هفته پدافند غیر عامل، از تاثیر و اهمیت فضای مجازی در شریان کشور ها گفت.

 
 وی مهمترین هدف ای سی تی کشور را ایجاد شبکه پایدار برای حفظ ارتباطات مردم خواند.

جهرمی اضافه کرد: ما باید شاخص ها را اندازه گیری کنیم تا بتوانیم نقاط ضعف و قوت خودمان را بشناسیم و از بین ببریم تا با برنامه‌ریزی مناسب به هدف خودمان که پایداری شبکه است برسیم.

مدیرعامل شرکت زیر ساخت در مورد اختلال اینترنت در روز گذشته گفت: اختلال روز گذشته 60 درصد اینترنت کل کشور را از دسترس خارج کرد، این موضوع به ما نشان داد که در شرایطی که اتفاقی می افتد ما چقدر پایداری داریم. اثرات این اختلال صرفا در مرکز شهر تهران دیده شد و در بقیه نقاط کشور هیچ اختلالی نداشتیم. امروز با اجرای شبکه ملی اطلاعات توانستيم شبکه داخلی خودمان را تا حد زیادی پایدار نگه داریم ولی هنوز تا حد زیادی از  استانداردهاي پایداری فاصله داریم.

محمد جواد آذری جهرمی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات امروز در برخی ادبیات ها با محدودیت قرین می شود، نظام اسلامی ادبیات محدود کننده نداشته و ندارد، هدف نظام مخابره پیام اسلام به تمام دنیا بود. شبکه ملی اطلاعات برای پایداری شبکه داخلی است و محدودیت ایجاد نمی کند.

وی در مورد نظر مقام معظم رهبری درباره استفاده از فضای مجازی گفت: مقام معظم رهبری در جمع روحانیون تبیین کردند که از شبکه مجازی برای تبلیغ و مخابره پیام اسلام استفاده کنیم و شبكه ملي اطلاعات ابزاری برای این تبلیغ است. عده ای از ترس اینکه سهمی از توليد محتوا نداشته باشند به تخریب شبکه ملی اطلاعات می پردازند. مقام معظم رهبري اعلام کرده اند که اهمیت شبکه مجازی با انقلاب اسلامی برابر است.

جهرمی افزود: تخریب شبکه ملی اطلاعات یعنی حذف کشور در تولید محتوا در جهان. باید محتوای فاخر تولید کنیم و سهمی در  تولید محتوای جهانی داشته باشیم و با صيانت از حریم خانواده و كشور به جهان مجازی وارد شویم.  باید شاخص ها را ببینیم و بعد از آن برنامه های لازم را برای ارتقای شاخص ها اجرایی کنیم. تلاش بر این است که با همکاری همه به نقطه  مناسب تری در ارتقای شبکه پایدار برسیم.

انتهای پیام/

 
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان