اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. آبان 1395 - 19:15   |   کد مطلب: 21346
سمینار آموزشی «بهره‌وری در اقتصاد مقاومتی» از سوی مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه، با برنامه‌ریزی سازمان بسیج علمی ـ پژوهشی استان همدان، سمینار آموزشی «بهره‌وری در اقتصاد مقاومتی» توسط مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی همدان در سالن اجتماعات شهید ایزدی دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد.

رئیس خانه نخبگان بسیج استان همدان ظهر امروز در این سمینار آموزشی که به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری همدان و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد، اظهار کرد: زندگی در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم پیچیدگی‌هایی را در علوم اقتصاد، روابط اجتماعی و علوم سیاسی به وجود آورده است.

مجید هادیان افزود: به موجب ایجاد این شرایط ویژه در قرن بیست و یکم و تولید زیاد علم، نام‌هایی از جمله عصر ارتباطات، انفجار اطلاعات و… را بر این عصر گذاشته‌اند که امروزه توانایی کشورها را، نظریه‌پردازان بزرگ نه در قدرت نظامی بالا و نه در قدرت اقتصادی خیلی پیشرفته کشورها می‌دانند.

وی بیان کرد: امروزه ملاک قدرت، توسعه و توانمندی هر کشوری را قدرت تولید علم، اطلاعات و استفاده از دانش روز و تولید محصولات کارآمد می‌دانند و کشور ما هم به حول و قوه الهی در دهه‌ای که به نام خودباوری، آگاهی و پیشرفت علمی نامگذاری شده، با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایرانی اسلامی خود حرکت‌های رو به جلویی را شروع کرده است.

رئیس خانه نخبگان بسیج استان همدان یادآور شد: امیدواریم به‌زودی تفاهم‌نامه‌ای بین خانه نخبگان بسیج استان و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان منعقد شود.

مدیر مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز در این سمینار چرایی، چیستی و چگونگی تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را تبیین کرد.

مهدی عسگری‌کیا ادامه داد: بومی‌سازی و توانمندسازی نیروی بومی، عملکرد منطقه‌ای را توسعه داده و نتیجه آن جلوگیری از هدر رفت ظرفیت‌های منطقه‌ای خواهد شد.

عضو هیأت علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد همدان توجه ویژه و کاربردی به آموزش را مهمترین ابزار توانمندسازی برشمرد و عنوان کرد: آموزش تئوریک و غیر مهارتی بدون توجه به اشتغال جامعه تحصیل‌کرده، مسیر توسعه را از حالت متوازن خود خارج کرده است.

وی تأکید کرد: باید مسیر علمی جامعه به سمت‌ و سوی علم نافع هدایت شود که نگاه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی به مسائل اقتصادی و توسعه‌ای، مبتنی بر علم و اقتصاد دانش‌بنیان است.

از ابتدای سال جاری تاکنون، این پنجمین سمینار آموزشی است که توسط مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و به دعوت سایر دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان