اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. آبان 1395 - 9:52   |   کد مطلب: 20942
معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان از افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق در استان همدان خبر داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، اسدالله ربانی مهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در 6 ماه نخست سال 95، 10 هزار و 250 مورد ازدواج در استان همدان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال 94، 2.3 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در همین مدت یک‌هزار و 961 مورد طلاق اتفاق افتاد، که در سال گذشته این تعداد یک‌هزار و 997 مورد بود و نسبت به سال گذشته 1.4 درصد کاهش داشته است.

معاون فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: متأسفانه در چهار سال اخیر شاهد کاهش ازدواج و افزایش ازدواج در استان بودیم اما در 6 ماه نخست امسال شاهد کاهش طلاق و افزایش ازدواج بودیم.

وی یادآور شد: باید از همه ظرفیت‌ها برای بهبود و ادامه این روند استفاده شود تا همچنان شاهد افزایش بیشتر ازدواج و کاهش طلاق در استان همدان باشیم.

ربانی‌مهر ادامه داد: حتی وجود یک مورد طلاق در استان و شهری چون همدان با سابقه فرهنگی، تاریخی و مذهبی، مناسب نیست زیرا وجود یک طلاق آسیب‌های زیادی را در جامعه به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت مجمع خیرین ازدواج، سازمان‌های مردم نهاد، مراکز مشاوره، ظرفیت دستگاه‌های دولتی، توجه به موضوع آموزش زوجین، ارائه تسهیلات، توجه به سبک زندگی اسلامی و فرهنگ سازی در زمینه امر ازدواج از جمله اقداماتی است که در حوزه ازدواج و طلاق تأثیر گذار است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه در یک سال اخیر برنامه‌های خوبی در حوزه ازدواج صورت گرفته است، بیان کرد: تشکیل مجمع خیرین ازدواج، جشنواره پیوند آسمانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ساخت مستند، برگزاری نمایشگاه، تقدیر از فعالان عرصه ازدواج و برنامه‌های کارشناسی از جمله برنامه‌های انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه ازدواج جوانان 18 دستگاه وظیفه انجام کار دارند، افزود: باید همه دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه ورود پیدا کنند تا شاهد ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان