اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. آذر 1396 - 23:05   |   کد مطلب: 27828
رییس جهاد دانشگاهی واحد همدان با اعلام کاهش ۶.۲ درصدی طلاق با آموزش های پیش از ازدواج این نهاد در استان همدان گفت:مرکز مشاوره پیش از ازدواج جهاد دانشگاهی در تمام شهرستان های همدان راه‌اندازی می‌شود.
مشاوره ازدواج

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، اکبر اسدی بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی ایجاد مرکز مشاوره پیش از ازدواج شهرستان اسدآباد اظهار داشت: با توجه به ایجاد و راه‌اندازی مرکز مشاوره پیش از ازدواج همدان توسط جهاد دانشگاهی و بازخورد این مرکز در راستای کاهش طلاق، راه‌اندازی این مرکز در شهرستان‌های استان نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در راستای تحکیم بنیاد خانواده و به منظور کاهش روند رو به رشد طلاق، جهاد دانشگاهی واحد همدان از دی ماه سال گذشته اقدام به راه‌اندازی مرکز مشاوره پیش از ازدواج در همدان کرده که این امر نقش موثری در این مدت در کاهش طلاق داشته است.

اسدی با بیان اینکه استانداری همدان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری همدان و مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان در تاسیس و راه اندازی این مرکز با جهاد دانشگاهی همکاری داشته‌اند، افزود: جهاد دانشگاهی همدان با هدف راهنمایی و ارائه خدمات حرفه‌ای مشاوره به جوانان و خانواده برای ازدواج آگاهانه و پایدار و نیز تحکیم و تعالی خانواده مطابق با موازین شرعی و اصول بهداشت روانی تاسیس مراکز مشاوره پیش از ازدواج در شهرستان‌ها را نیز در دستور کار خود قرار داده و در این راستا تاکنون مراکز مشاوره شهرستان‌های ملایر و نهاوند تاسیس شده است.

وی با اشاره به باز خورد خوب این مرکز مشاوره، تصریح کرد: در حال حاضر جلسات لازم در راستای ایجاد مرکز مشاوره پیش از ازدواج با همکاری جهاد دانشگاهی در شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ نیز برگزار شده و در شهرستان اسدآباد نیز با تعیین محل مناسب این مرکز مشاوره به زودی راه اندازی می شود.

رییس جهاد دانشگاهی واحد همدان اظهار کرد: ظرف 10 روز آینده مرکز مشاوره پیش از ازدواج جهاد دانشگاهی در شهرستان اسدآباد راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه سر فصل‌های آموزشی این مراکز مشاوره برای زوجین بین 4 تا 6 ساعت در زمینه آموزش‌های آشنایی با مسائل خانوادگی و مشاوره و مسائل حقوقی در نظر گرفته شده ، خاطر نشان کرد:به عنوان برنامه آینده جهاد دانشگاهی این طرح در تمام شهرستان‌های استان همدان به عنوان یک طرح بومی اجرایی می‌شود که در همین راستا هم‌فکری و همگرایی دستگاه‌های ذیربط از نقش موثری در مثمر ثمر بودن هر چه بیشتر این طرح برخوردار است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان