اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. شهريور 1395 - 0:46   |   کد مطلب: 20083
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اخباری که مقام های آمریکایی درمورد رعایت نشدن فاصله و رویارویی شناورهای نیروی دریایی سپاه با ناوهای خود اعلام می کنند؛ دروغ محض است.

به گزارش صبح الوند به نقل از نسیم آنلاین، سردار علی فدوی روز سه شنبه در جمع عوامل طراحی ، ساخت و تجهیز نخستین شناور بالگرد بر سپاه در اسلکه شهید محلاتی بوشهر گفت: اخباری که مقام های آمریکایی درمورد رعایت نشدن فاصله و رویارویی شناورهای نیروی دریایی سپاه با ناوهای خود اعلام می کنند؛ دروغ محض است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: طی یک ماه گذشته یک جریان و هجمه مفصل که مقام های آمریکا در آن دخیل بودند؛ در ارتباط با رویارویی شناورهای سپاه و ناوهای آمریکایی، مطرح شده است.

وی یادآور شد: تمام مطالبی که از سوی مقام های کاخ سفید و پنتاگون اذعان شده؛ درمقابل آنچه در صحنه دریاست؛ غیرواقعی بوده و اخبار آنها دروغ است و مدارک ، اسناد و فیلم آن نیز موجود است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآور شد: شرایطی که در منطقه وجود دارد سال ها پایدار است و ما تسلط کامل بر منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز داریم.

وی افزود: شناورهای حاضر در منطقه بطور خاص شناور 6 کشور انگلیس، آمریکا، فرانسه، کانادا، استرالیا و نیوزیلند هستند که در واقع به عنوان یک توان تحت فرماندهی آمریکا فعالیت دارند.

فدوی گفت: آنها در این چند سال تحت هیچ شرایطی جرات تخلف از قوانین جمهوری اسلامی و قوانین بین المللی و نزدیک شدن به آبهای سرزمینی ایران را نداشته اند.

وی یادآور شد: حتی شناور یکی از کشورهای یاد شده چه بصورت عمدی و چه سهوی هنگام عبور از تنگه هرمز در محدوده آب های ایران حاضر نشده اند و بیشتر در آب های بین المللی و یا داخل آب های سرزمینی کشورهای حوزه خلیج فارس حضور دارند.

فدوی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درکل پهنه آب های سرزمینی و آبهای بین المللی خلیج فارس بصورت دائم و با تعداد بسیار زیاد از شمالی ترین نقطه خلیج فارس تا جنوبی ترین آن تنگه هرمز و منطقه جاسک و چابهار حضور داشته و خواهد داشت.

وی گفت: به این لحاظ است که اگر دقایقی شناورهای آمریکا به صورت سهو و غیر عمد وارد آب های ایران شدند توسط نیروهای منطقه دوم نیروی دریایی سپاه دستگیر شدند که اگر این تسلط وجود نداشت 22 دی ماه 94 موجب خفت و ننگ آنها نمی شد.

فدوی افزود: مقام های نیروی دریایی امریکایی اگر جرات دارند گزارش کنگره خود را منتشر کنند تا آن موقع بدانند خداوند در جریان این موضوع چه سرنوشتی برای آنان رقم زد.

وی گفت: آنها سالیان سال به دنبال این هستند که ارتباط مستقیمی با نیروی دریایی سپاه داشته باشند.

فدوی یادآور شد: حضور آمریکا در خلیج فارس معنا ندارد و همواره آن را عامل ناامنی و شرارت دانسته و خواهیم دانست.

وی گفت: همین امروز فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد چون تنش بین ما و نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس زیاد شده ما همچنان دنبال ایجاد ارتباط مستقیم با آنها در خلیج فارس هستیم.

فدوی عنوان کرد: تاکید داریم وجود آنها عامل ناامنی و شرارت است و حرفه ای ترین کار از سوی آمریکا اقدام برای خروج از خلیج فارس است.

وی ادامه داد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی 580 کشتی مورد اصابت قرار گرفت و جدا از اینکه این شمار کشتی از سوی چه کشوری مورد اصابت قرار گرفت مقایسه آماری زمان حضور ناوگان دریایی امریکا در خلیج فارس با زمانی که حضور نداشتند است.

فدوی بیان کرد: 51 درصد این کشتی ها در 6.5 سال مورد اصابت قرار گرفته و مابقی در یک و نیم سال مورد اصابت قرار گرفته است.

وی یادآور شد: 6.5 سال یاد شده از ابتدای جنگ تا آواخر سال 65 است که آمریکا بطور مستقیم در جنگ حضور نداشتند.

فدوی افزود: آنها در اوایل بهار سال 66، 86 ناو جنگی در خلیج فارس داشتند که در مدت 1.5 سال مدت حضور آنها 49 درصد از 580 کشتی حاضر در خلیج فارس مورد اصابت قرار گرفت.

وی گفت: این آمار بدین منزله است که با حضور آنها در خلیج فارس ناامنی را 9 برابر بیشتر کرد.

وی افزود: اگر آنها در خلیج فارس حضور پیدا نمی کردند این شمار کشتی مورد اصابت قرار نمی گرفت و در شرایط کنونی نیز این روند همچنان ادامه دارد که اگر ناوی از آمریکا در منطقه نباشد بطور قطع امنیت خلیج فارس در مقطع کنونی فراتر خواهد رفت.

فدوی گفت:آنها اعلام کردند که شناور ما و نیروی دریایی سپاه در 90 متری یکدیگر قرار گرفتند در حالی که در دو هزار و 700 متری یکدیگر قرار داشتند.

وی گفت: برای سال های طولانی است که حد نزدیک شدن شناور ما به شناور آمریکا 500 متر بوده و آن را کنترل کردیم در حالی که تسلط ما از فاصله دورتر نیز امکان پذیر بوده است.

وی یادآور شد: در جایی نیز اعلام داشتند که فاصله شناورهای نیروی دریایی سپاه با شناورهای آنها 300 متر بوده و این در حالی است که فاصله بیش از 500 متر بوده است.

وی تاکید کرد: آنها به دنبال موضوعی هستند که ربطی به اصل واقع که در خلیج فارس اتفاق می افتد ندارد و در این بین مهم است که در داخل کشور صداهایی با شیطان بزرگ همراه نباشد که آمریکا آن را دنبال می کند.

فدوی گفت: در منطقه تنگه هرمز روالی در دریا برقرار است که این روال نهایت توانمندی نظامی است که کشورهای دنیا به دنبال آن هستند و این را باید درک کرد که آنها به دنبال رسیدن به توان بازدارندگی در برابر ایران هستند.

وی گفت: دشمن دنبال این است که از طریق سیاسی به اهداف خود برسد که این آرزو هیچگاه اتفاق نخواهد افتاد.

فدوی ادامه داد: به اعتراف دشمنان انقلاب اسلامی آنها خود را در معرض اقدام و عمل علیه نظام جمهوری اسلامی نمی بینند بلکه خود را در شرایطی می بینند که برای مقابله با ایران باید در خود ایجاد توان کنند.

وی با اشاره به اظهارات دوماه پیش وزیر دفاع آمریکا در امارات یادآور شد: وی اعلام داشت که آمریکا و همپیمانان منطقه ای و غیرمنطقه ای به دنبال توانمندی ایجاد قدرتی هستند که در برابر ایران توان بازدارندگی داشته باشد.

فدوی گفت: این نوع اعتراف نهایت اهداف و نتایجی است که هر کشوری به دنبال دستیابی به آن هستند.

وی افزود: قدرت اساس و مبنایی است که امروزه دنیا بر مدار آن در حال حرکت است و آمریکا از این لحاظ که مدعی بالاتر بودن قدرت خود از سایر کشورها هستند معتقد به اطاعات سایر کشورها از خود هستند که آن کشورها نیز براساس این رویکرد از آنها اطاعت می کنند.

فدوی عنوان کرد: چون آمریکا کشوری بر مدار قدرت و زور است بیشتر از همه کشورهای دنیا قدرت و زور را می فهمند و برای همین آمریکا توان و قدرت انقلاب اسلامی را درک کرده و قبول دارند.

وی افزود: ایران به برکت شهدا، انقلاب اسلامی و امام راحل و امام حاضر در روندی که نزدیک به 30 سال بر مدار انقلاب اسلامی ادامه داده در حال حرکت است.

فدوی گفت: هزاران کیلومتر دورتراز مرزها با دشمنان انقلاب اسلامی در حال مقابله کردن هستیم و این مقابله مورد برتری تفکر و روش انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

وی با اشاره به بیانات رئیس جمهور آمریکا گفت: وی اعلام داشته نزدیک به شش سال است که می خواهیم دولت سوریه نباشد که این امر تاکنون محقق نشده که دلیل اصلی آن نیز پشتیبانی ایران از سوریه است.

فدوی اضافه کرد:حق و باطل تحت هیچ شرایطی نمی توانند کنار هم جمع شوند و آنها هر کاری که توانستند را علیه ایران انجام دادند.

وی گفت: خیلی از افراد به لحاظ مسئولیتی که در انقلاب دارند باید جز نخستین کسانی باشند که این ماهیت را درک می کنند و مشخص نیست چطور این ماهیت را درک نمی کنند.

فدوی گفت: به لحاظ ماهیت آمریکا همه کسانی که به سرکردگی آمریکا هستند مستقل از شیطان بزرگ در خود توان مقابله با انقلاب اسلامی ایران را ندارد و نه اقدامی می تواند کند.

وی افزود: روندی که در کلیت نظام و سپاه پاسداران وجود دارد همین این است که شیعه امام دارد و با وجود امام نظر مستقل از ایشان ظلم به کلیت خلقت و نظام و سپس به انقلاب و به خود فرد است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بااشاره به توان عملیاتی بالای شناور بالگرد بر شهید محمد ناظری اضافه کرد:نیرویی دریایی سپاه برنامه ای به تصویب رسانده که این پروژه ها مقدمه ای برای پروژه های بزرگتری است که سال 95 شروع این پروژه بزرگ است.

فدوی افزود: یکی از این پروژه های بزرگ ساخت شناور سه هزار تنی با طول 914 کیلومتر و سرعت نزدیک به 50 نات است که کاربری های مختلف نظامی و غیرنظامی خواهد داشت.

وی یادآور شد: این پروژه بزرگ با کمک دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر طراحی و ساخته خواهد شد.

نخستین شناور«بالگرد بر» ساخت داخل با نام شهید دریادار محمد ناظری روز سه شنبه در آیینی با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری به یگان رزم نیروی دریایی سپاه ملحق شد.

این شناور بزرگترین شناور آلومینیومی ساخت کشور با شکل بدنه پیشرفته و روز دنیاست که قابلیت دریانوردی در امواج خروشان و حمل همزمان 100 نفر و بالگرد را دارد.

شناور بالگرد بر شهید ناظری توسط سازمان تحقیقات خودکفایی نیروی دریایی سپاه طراحی و در موسسه شهید محلاتی از موسسه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در بوشهر ساخته شده است.

این شناور با ابعاد طول 55متر ، عرض 14.1 متر ، ارتفاع 13متر و آبخور 15متر برد دریانوردی 10هزار کیلومتر( 14نات) دارد.

وزن سازه شناوربالگرد بر شهید محمد ناظری 90 تن و وزن کل آن 240تن که سرعت بیشینه آن 28نات دریایی است.

این شناور توسط محققان کشورمان بدون هیچگونه وابستگی به خارج طراحی ، ساخته و تجهیز شده است که امروز بطور رسمی به منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس ملحق شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان