اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. شهريور 1395 - 8:46   |   کد مطلب: 19919
رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری آماده استقبال از ماه مهر می شود.

به گزارش صبح الوند، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا افزود: در ابتدای مهر ماه شور و هیجان برای مردم و فرزندانشان وجود دارد و ما باید با استقبالی مناسب و شایسته در این شور سهیم باشیم.

وی با تأکید بر شستشوی معابر و تنظیف جویهای آب بر لزوم ارائه هرچه بهتر خدمات شهری اشاره و اضافه کرد: نظافت تاکسیها و اتوبوسها از جمله مسائلی است که مدیریت شهری باید در برنامههای استقبال از ماه مهر مدنظر قرار دهد.

گردان ضمن رضایتمندی از اقدامات مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک در زمینه ایمنسازی و آرامسازی معابر و استفاده از علائم افقی و عمودی گفت: با توجه به اینکه ایمنسازی معابر مجاور مدارس تا قبل از مهرماه انجام میشود بهتر آن است که این ایمنسازی با مصالحی که ماندگاری و کیفیت بیشتری دارند صورت گیرد و برای افزایش ایمنی دانشآموزان هماهنگی لازم با پلیس راهور پیگیری شود.

کامران گردان با ابراز نارضایتی از وضعیت پارکبانهای سطح شهر گفت: پوشش نامناسب برخی از این افراد و موارد معدودی که دریافت حق پارک را مضاعف بر نرخ مصوب میدانند و مسائل دیگری از این دست همه بیانگر وضعیت نامناسب پارکبانهاست که تقاضا داریم هرچه سریعتر با نصب دستگاه پارکومتر یا تدبیری مشابه این وضع ساماندهی و جایگزینی مناسب برای شرایط فعلی در نظر شود.

گردان با اشاره به موضوع بررسی تفاهمنامه مدیریت بحران شهرداری با یونسکو اظهار کرد: با توجه به اینکه به زودی نمایشگاه «راه ابریشم» برگزار میشود، میتوان این موضوع را به عنوان یک امتیاز در بین شهرداران سایر شهرهای راه ابریشم با این ویژگی که شهر همدان، نخستین شهری است که چنین تفاهمنامهای با این مضمون امضا کرده است، مطرح کرد.

 

*اول مهر استفاده از اتوبوس برای دانشجویان و دانشآموزان رایگان است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان به تشریح برخی از اقدامات شهرداری در روز نخست مهرماه اشاره و اظهار کرد: روز نخست مهرماه، استفاده از اتوبوس برای دانشجویان و دانشآموزان رایگان است.

 

*موفقیت شهرداری همدان در حذف بلیت کاغذی

گردان در بخش دیگری از این جلسه، عملکرد مدیریت شهری در حذف بلیت کاغذی و جایگزینی کارت بلیت اتوبوس را مثبت ارزیابی کرد و افزود: شهرداری همدان حتی زودتر از شهرداری تهران توانست در حذف بلیت کاغذی گام بردارد و این از توفیقات چشمگیر سازمان اتوبوسرانی و مجموعه مدیریت شهری است.

وی بیان کرد: بازسازی اتوبوسها از جمله دیگر اقدامات مثبت سازمان اتوبوسرانی است که اثر آن در سطح شهر مشهود بوده و میطلبد تا آغاز مهر نسبت به تعویض بنرهای نصبشده بر پشت تمامی اتوبوسها و استفاده از پیامهای با محتوای آموزش شهروندی نیز همت گمارد تا در آن موعد اتوبوسها با چهره شادابتری وارد ناوگان حمل و نقل شهری شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان در ادامه از سازمان تاکسیرانی درخواست کرد هرچه زودتر نسبت به نصب دستگاه پوز در تاکسیها اقدام نماید که حتی الامکان تا پایان سال، پرداخت کرایه تاکسی هم الکترونیکی شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در برخی نقاط سطح شهر دریچههای اداره آب و فاضلاب و شرکت گاز از سطح آسفالت پایینتر هستند، تأکید کرد: با توجه به اینکه برای اجرای آسفالتهای جدید لازم است اینگونه دریچهها پیش از شروع فصل پاییز هم سطح خیابانها شوند تا در تردد خودروها مشکلی ایجاد نشود.

 

*روانسازی ترافیک شهر برای مهرماه مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به نزدیک شدن فصل پاییز اظهار کرد: با توجه به ترافیک سطح شهر در آغاز سال تحصیلی جدید، مدیریت شهری باید روانسازی ترافیک را در این ایام مورد توجه قرار دهد تا شروع سال تحصیلی جدید در مدارس، رنگ و بوی تازهای به خود بگیرد.

حمیدرضا طبیمسرور اضافه کرد: در این راستا لازم است شهرداری نسبت به ایجاد هماهنگیهای لازم با آموزش و پرورش اقدام کند تا هم تعاملی دو سویه در این رابطه شکل بگیرد و هم بازتاب اقدامات ملموستر باشد.

طبیمسرور لزوم توجه به سقف تعداد دانشآموزان در سرویس مدارس را از جمله ضروریات مورد توجه برشمرد و افزود: سازمان تاکسیرانی باید این موضوع را با حساسیت پیگیری کند.

وی در ادامه از وجود نور زیاد در نورافکنهای پارک مردم انتقاد و عنوان کرد: لزومی ندارد این نورافکنها با شدت و قدرت از ساعات آخر شب تا صبح روشن باشند؛ چراکه در تمام دنیا مرسوم است نورپردازی پارکها از نیمه شب کم سو یا خاموش میشود، بنابراین مدیریت شهری باید در جهت کاهش هزینههای سنگین برق این نورافکنها، در ساعاتی از شب نسبت به کاهش نور آنها اقدام کند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان هم در این جلسه اضافه کرد: با توجه به اینکه طرح پایش شهری در راستای آموزش شهروندی و ایجاد آمادگی در سوانح و بلایای طبیعی و محیطی ارائه شده، میتوان از آن در کاهش اثرات مخاطرات بلایا و سوانح بهرهمند شد.

مجید درویشی افزود: این طرح به منظور اثرگذاری بیشتر در مخاطب، به دانشآموزان سال ششم ابتدایی آموزش داده میشود و روشهای آمادگی و مقابله با خطرات طبیعی مثل زلزله و سوانح محیطی مانند عبور از مجاورت یک ساختمان فرسوده که امکان ریزش و آسیب دارد در سرفصلهای آموزشی قرار میگیرد.

درویشی با اشاره به ارسال طرح مذکور توسط شهرداری به نماینده کمیسیون ملی یونسکو در ایران اضافه کرد: خوشبختانه طرح مورد استقبال قرار گرفته و مقرر شده تا تفاهمنامهای بین شهرداری همدان و یونسکو بر مبنای تدوین محتوای عمیق و کارشناسی شده منطبق بر استانداردهای بینالمللی شکل گیرد.

وی اظهار کرد: از طرفی پژوهشکده حوادث و سوانح طبیعی نیز که خود وزنهای علمی محسوب میشود در این تفاهمنامه برای تهیه محتوای آموزشی، اعلام آمادگی و مشارکت کرده است.

درویشی اضافه کرد: انعقاد تفاهمنامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی بین شهرداری همدان با یونسکو امتیاز ارزشمندی برای پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است که از جمله مزایای آن میتوان به جذب گردشگر اشاره کرد.

عباس صوفی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز به ارائه گزارشی از روند اقدامات این معاونت در اجرای طرح استقبال از مهر پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان