اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. مرداد 1395 - 13:59   |   کد مطلب: 19462
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: در پنج سال گذشته علاوه بر خدمات بانکی، بالغ بر 41 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان همدان اعطا شده است

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، پیمان ترکمانه روز یکشنبه در آیین افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد ولایت شعبه استان همدان افزود: این میزان تسهیلات در پنج سال گذشته با اعتباری بالغ بر 740 میلیارد ریال به نیازمندان استان همدان پرداخت شده که این اقدام برای نظام جمهوری اسلامی یک افتخار است.
وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در سال 95 بالغ بر یک هزار و 520 میلیارد ریال خدمات در حوزه های مختلف فرهنگی، درمان، تامین جهیزیه، مسکن و خدمات حقوقی و دیگر سرفصل ها به مددجویان استان همدان ارائه می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان تاکید کرد: به گفته مدیران بانک ها، مددجویان کمیته امداد جزو خوش حساب ترین مشتریان بانک ها هستند و بیش از 90 درصد تسهیلات اشتغالی که به این مددجویان پرداخت می شود در همان زمینه ای هزینه می شود که پرداخت شده است.
ترکمانه با بیان اینکه برکت قرض الحسنه بیشتر از صدقه است گفت: از نگاه خداوند قرض دادن از صدقه پاداش بالاتری دارد چرا که خداوند خود ضمانت قرض الحسنه را به جهت حفظ شان،کرامت و عزت نفس نیازمندان برعهده گرفته است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد به پرداخت وام قرض الحسنه توجه ویژه دارد اظهار کرد: اگرچه بانک ها در طول سال های اخیر، کمیته امداد را در خدمت به فقرا یاری کرده اند اما تامین شرایط مورد نظر بانک ها دشواری هایی را برای نیازمندان ایجاد می کرد که در این زمینه تسهیلات ویژه ای برای خانواده های زیر پوشش کمیته امداد در نظر گرفته شد.
وی از ارائه آموزش و مشاوره شغلی پیش از پرداخت تسهیلات به مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: در هر ماه روند اشتغال مددجویان توسط کارشناسان خبره کمیته امداد مورد بررسی قرار می گیرد و حتی این کارشناسان در برخی موارد بازاریابی محصولات مددجویان را نیز مدیریت می کنند.
وی تاکید کرد: بزرگترین شبکه کمک های مردمی در دنیا کمیته امداد امام خمینی(ره) است و این شبکه عظیم از همان نیت خیر حضرت امام راحل(ره) نشات گرفته است.
ترکمانه در توضیح هدف از تشکیل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت شعبه استان همدان اظهار کرد: هدف از تشکیل این صندوق انجام کار بانکی نیست بلکه قرار است خدمات پرداخت وام قرض الحسنه کمیته امداد در این مجموعه متمرکز شود.
وی بیان کرد: خیرین می توانند سرمایه خود را با نیت خالص در اختیار این مجموعه قرار دهد و این صندوق تضمین می کند این اعتبار به عنوان قرض الحسنه به نیازمندان واقعی پرداخت شود .
وی گفت: پشتوانه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت شعبه استان همدان، منابع بانک ملی است و از بانک های دیگر هم در توسعه این صندوق کمک خواهیم گرفت.
امروز مصادف با میلاد امام رضا(ع) پنج شعبه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به صورت همزمان در استان های همدان، قم، خراسان شمالی، گلستان و شعبه مرکزی در تهران افتتاح شد.
کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان 48 هزار و 50 خانوار در قالب 90 هزار و 595 نفر را به طور مستقیم زیر پوشش قرار داده است و به 13 هزار و 862 نفر خدمات موردی ارائه می کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان