اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. مرداد 1395 - 16:49   |   کد مطلب: 19256
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: کمیته امداد استان همدان رتبه چهارم کشوری را در زمینه اکرام ایتام و محسنین در سال ۹۴ کسب کرد.

به گزارش صبح الوند، جعفر هاشمی گفت: بر اساس اعلام حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد مرکز، عملکرد اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین استان همدان در سال ۹۴ رضایت بخش و مطلوب ارزیابی شده است و این استان جایگاه چهارم کشوری را پس از استان های تهران، البرز و قزوین کسب کرده است.
وی یادآور شد: استان همدان در سال ۹۳ در اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین جایگاه بیستم را داشته و در سال ۹۴ توانسته است به جایگاه چهارم دست یابد.
هاشمی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۸ هزار و ۳۳۸ حامی از پنج هزار و ۲۹۱ یتیم استان همدان حمایت می کنند و همچنین تعداد دو هزار و ۵۸۲ نفر از فرزندان خانواده های نیازمند تحت حمایت نیز در قالب طرح محسنین از طریق سه هزار و ۹۵۷ خیر نیکوکار سرپرستی می شوند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه طرح اکرام ایتام از جمله طرح های موفق و اثر گذار بوده است افزود: طیف گسترده ای از مردم در راستای یاری رسانی به ایتام نیازمند این نهاد از آنان حمایت کرده و همواره شاهد تمایل روز افزون مردم خداجو در مشارکت این طرح بوده ایم.

 

364 فقره جهیزیه به مددجویان کمیته امداد همدان اهدا شد
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه 364 فقره جهیزیه به مددجویان زیر پوشش این نهاد اهدا شده است.
هاشمی افزود: در این مدت 9 میلیارد و 100 میلیون ریال در قالب اهدای جهیزیه مددجویی و ازدواج مجدد بانوان زیر پوشش در راستای کمک به ازدواج نیازمندان به ویژه جوانان پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: 57 فقره وام با اعتبار یک میلیارد و 710 میلیون ریال از منابع داخلی کمیته امداد و منابع بانکی در راستای تحکیم بنیان خانواده و کمک به امر ازدواج جوانان به افراد واجد شرایط پرداخت شده است.
هاشمی بیان کرد: این کمک هزینه ها در قالب تامین جهیزیه دختران زیر پوشش، هدیه ازدواج پسران مددجو و همچنین کمک به ازدواج مجدد بانوان مورد حمایت کمیته امداد پرداخت شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان، تامین مخارج ازدواج و جهیزیه را از مهمترین دغدغه های نیازمندان در شرف ازدواج عنوان و تصریح کرد: کمیته امداد با حمایت و کمک خیران می تواند خدمت بهتری به این قشر از جامعه ارائه دهد و زمینه تشکیل زندگی مشترک این مددجویان را فراهم کند.
هاشمی همچنین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای توانمندی خانواده ها و به منظور استفاده از تسهیلات معافیت سربازی، 51 نفر از مشمولانی که از فرزندان خانواده های زیر پوشش این نهاد هستند به حوزه نظام وظیفه همدان معرفی شده اند.
وی با اشاره به اینکه توانمند سازی خانواده های زیر پوشش یکی از اولویت های کاری کمیته امداد است افزود: معافیت از خدمت سربازی در راستای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت انجام می شود تا زمینه کمک به امرار معاش خانواده های نیازمند فراهم شود.
کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان 48 هزار و 50 خانوار در قالب 90 هزار و 595 نفر را به طور مستقیم زیر پوشش قرار داده است و به 13 هزار و 862 نفر خدمات موردی ارائه می کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان