اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. تير 1395 - 15:35   |   کد مطلب: 18681
معاون توسعه مشارکت ‌های مردمی کمیته امداد استان همدان از توزیع بیش از 250 هزار پاکت جمع آوری زکات فطریه در آستانه عید سعید فطر در مناطق برخوردار شهری استان همدان خبر داد.

به گزارش صبح الوند، جعفر چهر‌قانی از استقرار یک هزار و 105 پایگاه کمیته امداد در سطح استان خبر داد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) همزمان با عید سعید فطر آماده جمع آوری زکات فطریه سادات، فطریه عام و کفاره مردم استان همدان در مصلاهای برگزاری نماز عید سعید فطر، مساجد، مراکز نیکوکاری، دفاتر و ادارات کمیته امداد در سراسر استان است.

 

وی با بیان اینکه میزان فطریه بر اساس نظر مراجع عظام تقلید و بر مبنای قوت غالب گندم یا برنج تعیین می شود، تاکید کرد: بمنظور ارج نهادن به نیت خیر مومنان و ضرورت پیشگیری از کلاهبرداری احتمالی در فرآیند جمع آوری وجوهات شرعی، تمامی صندوق های جمع آوری فطریه با نشان شورای زکات تعبیه شده است.

 

معاون  توسعه مشارکت ‌های مردمی کمیته امداد استان همدان در خصوص نحوه هزینه کرد فطریه ها خاطر نشان کرد: خانواده های نیازمند تحت حمایت این نهاد که در زمینه های تهیه جهیزیه، درمان و معیشت با مشکلات زیادی مواجه هستند در اولویت دریافت زکات فطریه قرار دارند.

 

چهرقانی با بیان اینکه هدف از جمع آوری فطریه در مساجد ارائه خدمت به نیازمندان همان محل است ادامه داد: زکات فطریه پس از جمع آوری در مسجد در بین نیازمندان از قبل شناسایی شده همان محل توزیع می شود و بخشی از وجوه فطریه براساس نظر هیات امنای مساجد به نیازمندان غیر تحت حمایت کمیته امداد تعلق می گیرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان