اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. خرداد 1395 - 12:45   |   کد مطلب: 18473
درکمیسیون نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری همدان مطرح شد:
تا پایان سال هیچ کوچه بی نام و یا دارای دو نام مشابه نخواهیم داشت
دویست و چهل و دومین جلسه کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری همدان با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد.

به گزارش صبح الوند، معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری با تاکید بر اینکه تا پایان سال 1395 هیچ کوچه بدون نام و یا دارای دو نام مشابه نخواهیم داشت  در خصوص ضوابط و معیارهای نامگذاری گفت: ضوابط  معیارها براساس کتاب قانون شهر و شهرداری ها می باشد که  استفاده از نام شخصیت های مهم تاریخ صدر اسلام و انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر آن و حوادث مهم تاریخ مبارزات اسلامی مردم ایران در درجه اول و نام شخصیت های فرهنگی، ادبی، علمی، سیاسی و تاریخی ایران و اسامی راجع به رویدادهای مهم در مقاطع زمانی خاص، نشراندیشه، فکر و هنر و نیز مظاهر طبیعت زیبای ایران و همدان در مرتبه بعد برگزیده شود.

 

 محمد قدیمی با بیان اینکه به منظور حفظ و تحکیم یکپارچگی سیاسی و فرهنگی کشور و حفظ هویت ملی مقرر شده در نامگذاری علاوه بر توجه به شخصیت های ملی و قهرمانان، به شخصیت های محلی هر منطقه نیز توجه شوداظهار کرد: اسامی می بایست رسا، کوتاه، سلیس و روان باشد و همچنین از اسامی مناسبی که باعث ایجاد روحیه افتخار ملی و حماسی، وانبساط خاطر وتلطیف اخلاقی و عاطفی مردم و بیانگر غنای فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی باشد استفاده نمود.

 

وی همچنین بیان کرد: از نام اشخاص خیری که تاسیسات مهم عام المنفعه احداث کرده اند نیز می توان برای نامگذاری اماکن یاد شده استفاده کرد.

 

معاون اجتماعی شهرداری همدان،  در خصوص  موارد مشمول نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری نیز افزود: شهرک ها، رودها، بزرگراها، خیابان ها، بازارها و کوچه ها، و ، موسسات تحقیقاتی و مجامع علمی و فرهنگی، تالارهای عمومی، مراکز تفریحی و باغ ها، بوستان ها، میدان ها و پایانه ها، مراکز ورزشی و باشگاه ها که متعلق به شهرداری همدان می باشد و همچنین تغییر نام اسامی معابر و اماکن مغایر با این آیین نامه یا هم نام به لحاظ جلوگیری از سردرگمی شهروندان می باشد.

 

قدیمی همچنین در خصوص جایگاه شورای اسلامی شهر همدان در تصمیمات اتخاذ شده این کمیسیون گفت: تصویب آیین نامه های پیشنهادی شهرداری پس از رسیدگی به آنها با رعایت دستورالعمل های وزارت کشور و همچنین تصویب نام گذاری معابر، میدان ها، خیابان ها، کوچه و کوی در حوزه شهری و همچنین تغییر نام آنها است.

 

وی در خصوص اعضای کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری همدان نیز اظهار کرد: معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری، یک نفر از اعضای شورای اسلامی شهرهمدان، نمایندگان سازمان ها و ادارت مختلفی چون بنیاد شهید وامور ایثارگران، شرکت پست، فرمانداری شهرستان،  میراث فرهنگی و گردشگری، اساتید برجسته ادبیات، تاریخ، تمدن و فرهنگ، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری، مدیر عامل سازمان زیباسازی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی از اعضای این کمیسیون می باشند.

 

قدیمی همچنین با بیان اینکه تعداد کل معابر مزین شده به نام مبارک شهدا در سال گذشته به 1280مورد رسیده است افزود: درخواست های مردمی، نهادها و سازمان ها در جلسات هفتگی کمیسیون مطرح و پس از مصوب شدن می بایست توسط شورای اسلامی شهر مورد تایید و تصویب قرار گیرد.

 

نامگذاری 962کوچه بدون نام در سال گذشته

دبیر کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری همدان نیز در این جلسه  گفت: در سال گذشته  962کوچه بدون نام نامگذاری شده است  و در سال جاری این تعداد به 1000 کوچه رسیده است.

 

علی شکیب در خصوص مراحل اجرایی نامگذاری گفت: شهروندان با مراجعه به نواحی و مناطق شهرداری و مبنی برنامگذاری معبر بی نام یا تغییر نام معبر می توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

 

گفتنی است؛ در دویست و چهل و دومین جلسه کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری همدان 16 مورد از کوچه و معبرهای بی نام و یا دارای نام مشابه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان