اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. خرداد 1395 - 21:57   |   کد مطلب: 18448
رئيس كميسيون خدمات شهرى شوراى اسلامى شهر همدان تاکید کرد:
بسترهای پذيرايى از ميهمانان تعطيلات عيد فطر در همدان فراهم شود
رئيس كميسيون خدمات شهرى، حمل و نقل و ترافيك، محيط زيست و بهداشت شوراى اسلامى شهر همدان بر ضرورت ايجاد بسترهاى پذيرايى از ميهمانان تعطيلات عيد سعيد فطر و فصل تابستان در همدان تأكيد كرد

به گزارش صبح الوند، كامران گردان در جلسه كميسيون خدمات شهرى، حمل و نقل و ترافيك، محيط زيست و بهداشت شورا با بيان اين مطلب افزود: با توجه به مسافر پذير بودن همدان و سابقه حضور حجم بالايى از گردشگران و ميهمانان در تعطيلات مناسبتى لازم است شهردارى تمامى جوانب را پيش بينى كرده و  بسترهاى حضور ميهمانان را مهيا كند.

 

گردان اضافه كرد: مواردى همچون فضاى سبز، روشنايى معابر و بوستان ها، خدمات دهى تاكسى و اتوبوس، راه اندازى اتوبوس گردشگرى و... براى حضور گردشگران بايد مورد توجه واقع شود.

 

وى با بيان اينكه با تلاش و همت شورا و شهردارى سرانه فضاى سبز همدان از 9 و دو صدم مترمربع در حال افزايش است، افزود: پارك ها مهمترين مكان براى استفاده مسافران است و عليرغم اينكه با عملكرد مثبت معاونت خدمات شهرى و سازمان پارك ها و فضاى سبز با كمك مناطق چهارگانه شهردارى در توسعه و نگهدارى فضاى سبز پارك ها شاهد شهرى زيبا، تميز و شايسته شهروندان هستيم اما باز هم به منظور رضايت مندى بيشتر اقدامات تكميلى بايد در دستور كار قرار گيرد.

 

رئيس كميسيون خدمات شهرى شوراى اسلامى شهر همدان به روشنايى معابر نيز اشاره كرد و با بيان اينكه توجه به اين موضوع هم فقط وظيفه شهردارى نيست، گفت: رفع مشكلات روشنايى معابر بيشتر مربوط به شركت توزيع برق است بايد نوردهى چراغ ها را افزايش دهد و در خصوص مكان هايى كه مربوط به شهردارى است رفع نواقص كار بايد در دستور كار مديريت شهرى قرار گيرد.

 

كامران گردان در ادامه به مشكلات افزايش كرايه تاكسى اشاره و اظهار كرد: براى نرخ گذارى تاكسى جلسات متعددى برگزار شد با توجه به بخشنامه دولت در نهايت حدود 13 درصد تا 16 درصد كرايه ها را افزايش داديم كه اين درصد چالش هايى از جمله مشكل كمبود پول خرد را ايجاد كرده و نارضايتى رانندگان تاكسى و شهروندان را به دنبال داشته است.

 

 گردان با اشاره به وجود 95 خط تاكسى اظهار كرد: از اين تعداد 25 خط داراى مشكل پول خرد بود كه پيشنهاد افزايش بيش از 13 درصد براى رفع اين مشكل در جلسه كميسيون خدمات شهرى، حمل و نقل و ترافيك داده شد كه بر اساس آن سال آينده نسبت به بقيه نرخ ها افزايش كمترى خواهد داشت.

وى در اين باره اضافه كرد: پيشنهاد افزايش بيش از 13 درصد براى 25 خط تاكسى مصوبه كميسيون بوده و پس از ارجاع به صحن شورا و در صورت تصويب به كميته انطباق ارسال مي شود.

 

سيد احمد حسني حلم عضو شوراى اسلامى شهرهمدان هم با بيان اينكه نبود پول خرد در تاكسي ها مشكل ساز شده است، گفت: نبايد در اين زمينه سهل انگارى شود و لازم است براى رفع مشكل نرخ كرايه ها را رند كرد؛ چرا كه تهيه پول خرد براى رانندگان تاكسى بسيار مشكل است.

 

حسني حلم همچنين بر نظارت بيشتر بازرسان تاكسى رانى بر فعاليت تاكسي ها در خطوط تأكيد كرد.

 

معاون خدمات شهرى شهردارى همدان نيز در اين جلسه از برگزارى جلسات متعدد هماهنگى جهت آماده سازى شهر براى استقبال از گردشگران تعطيلات عيد سعيد فطر و ايام تابستان خبر داد و گفت: شهردارى سال گذشت تجربه خوبى در برگزارى نماز عيد فطر داشت و با برنامه ريزى مناسب اين مراسم به خوبى انجام شد.

 

مجيد درويشى اضافه كرد: امسال بر اساس تجربه سال گذشته برنامه ريزي هايى صورت گرفته و از روز 22 ماه مبارك رمضان مقدمات برگزارى نماز عيد سعيد فطر آماده مي شود. درويشى افزود: همچنين براى حضور مسافران و گردشگران شهر همدان در ايام تعطيلات عيد فطر برنامه ريزي ها انجام و تمامى موارد از جمله پارك ها، سرويس هاى بهداشتى سطح شهر، مساجد، ورودى و خروجي هاى شهر و... پيش بينى شده است.

 

 در ادامه جلسه مديرعاملان سازمان هاى پارك ها و فضاى سبز و زيباسازى شهردارى به بيان گزارشى از اقدامات سازمان هاى مربوط در حوزه كارى خود پرداختند.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان