اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. خرداد 1395 - 10:50   |   کد مطلب: 18264
معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان گفت: به منظور افزايش باوري و ترسيم سند راهبردي سياستهاي جمعيتي بايد يک کار علمي و پژوهشي انجام داد.

به گزارش صبح الوند، محمد ابراهيم الهي ‌تبار در شوراي راهبردي جمعيت و شوراي هماهنگي ثبت وقايع حياتي استان همدان اظهار کرد: اطلاعات خام موجود بايد در اختيار دانشگاهيان قرار گيرد تا آنها با تحليل وضع موجود برنامه هايي که بايد در حوره هاي مختلف انجام شود را ترسيم کنند.

وي اضافه کرد: يک هدف و چشم انداز در سند راهبردي سياستهاي جمعيتي پيش بيني شده است که بايد براي دستيابي به اين هدف فعاليتهاي علمي ، تخصصي و پژوهشي مورد نياز را بايد شناسايي و عملياتي کرد.

وي تاکيد کرد: بهترين راه براي دستيابي به هدف استفاده از توان فکري و علمي اساتيد جمعيت‌ شناساي فعال در دانشگاهها و مراکز علمي است.

معاون سياسي و امنيتي استاندار همدان همچنين بر ضرورت تحکيم بنيان خانواده با هدف تقويت نهاد خانواده بعنوان يکي از رويکردهاي برنامه ششم توسعه کشور تاکيد کرد.

الهي تبار افزود: بايد يک راهبرد عملياتي براي سياستهاي جمعيتي استان ترسيم کرد و در اين سند وظايف نهادهاي مسئول را نيز مشخص کرد.

وي گفت: اطلاعات آماري ثبت احوال استان همدان مبناي مناسبي براي پژوهش است و اساتيد جمعيت شناسي مي توانند از اين آمار مستند به نحو مطلوب استفاده کنند.

سال گذشته تعداد 10 هزار و 221 واقعه فوت در استان همدان به ثبت رسيده که نسبت به سال ماقبل 31 درصد کاهش فوتي داشته ايم.

همچنين در سال 94 افزون بر 35 هزار و 237 واقعه ولادت در اين استان به ثبت رسيده که نسبت به سال ماقبل 4.8 درصد افزايش يافته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان