اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. دى 1395 - 8:51   |   کد مطلب: 22979
معاون اقتصادي و منابع انساني استانداري همدان گفت: همدان از لحاظ زيرساخت راديويي و اينترنت جزو 10 استان برتر کشور است که به 6 استان به طور مستقيم سرويس دهي و 20 استان را پشتيباني مي کند.

به گزارش صبح الوند، رضا قياسي  در دومين جشنواره دانش آموزان پژوهنده استان همدان با بيان اينکه بسياري از استان ها از امکانات استان همدان در زمينه اينترنت استفاده مي کنند افزود: دانش آموزان بايد به جاي بازي با تلگرام به دنبال کسب مهارت برنامه نويسي و اپليکيشن سازي پيش روند تا بتوانند از اين راه به کسب درآمد برسند.

وي با تاکيد بر اينکه بايد با کمک اينترنت و فضاهاي مجازي، بازارهاي منطقه و بازارهاي جهاني را بدست آوريم ادامه داد: قرار است کارگاه هاي آموزشي با حضور برخي افراد متخصص در حرفه برنامه نويسي و اپليکيشن سازي برگزار شود تا علاقمندان به اين حرفه بتوانند آموزش هاي لازم را کسب کنند.

معاون استاندار همدان اظهار کرد: استان همدان در هيچ برهه تاريخي يک استان حاشيه اي نبوده و همواره استاني تاريخ ساز و تعيين کننده بوده است و به تعبير برخي اسناد، همدان نخستين شهر و به تعبيري ديگر يکي از سه شهر نخست جهان است که در آن مدنيت ايجاد شده است.

قياسي با بيان اينکه همدان 500 سال پايتخت تاريخ و تمدن ايران بوده است گفت: قدمت تپه نوشيجان به 2 هزار و 700 سال قبل از ميلاد مسيح باز مي گردد و خشت هاي بزرگ و تکه هاي سفالي در آن ديده شده است که نشان مي دهد در آن تاريخ همدان شهر سفال بوده است و اين نشانه اي از هنر،مدنيت و تاريخ غني از توسعه و تمدن اين استان است.

وي ادامه داد: همدان قبل از اسلام هرگز در حاشيه نبوده است و بعد از اسلام هم دروازه ورود اسلام به ايران بود و در زمان انقلاب نيز يکي از استان هاي مهم بود که در پيروزي انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش آفريني کرد.

وي با بيان اينکه استان همدان از غني ترين منابع انساني در عرصه هاي فرهنگ و هنر، صنعت و فناوري، ورزش و توليد علم براي کشور برخوردار است گفت: ما بايد توانمندي هاي خود را بشناسيم و آن را باور کنيم تا با اعتماد به نفس بيشتري در راستاي رسيدن به توسعه گام برداريم.

معاون اقتصادي و منابع انساني استانداري همدان گفت: استان همدان با هفت استان همسايه است و با 9 استان کمتر از سه ساعت فاصله دارد، هفت آزاد راه و فرودگاهي با قابليت فرود هواپيماهاي پهن پيکر دارد و از 2 خط ريلي برخوردار است که اين ها نمونه اي از قابليت هاي استان براي دستيابي به توسعه پايدار است.

قياسي با بيان اينکه 70 درصد خروجي دانشگاه هاي ما تئوري محور است تاکيد کرد: بايد در دانشگاه ها ظرفيت رشته هايي که نمي تواند پولساز باشد را کم کنيم و بيشتر به سمت بخش هاي هنري، فني و مهندسي برويم و مدارس و مراکز آموزشي را به سمت و سويي هدايت کنيم که فارغ التحصيلان آن بتوانند جذب بازار کار شوند .

وي تاکيد کرد: بايد به متوليان آموزش و پرورش کمک کرد که دانش آموزان را از مدرسه به سمت دانشگاه و از آنجا به سمت توليد ثروت و خدمات هدايت کنند.

در اين آئين 170 دانش آموز پژوهنده برتر استان همدان تقدير شدند که 17 نفر از اين تعداد در جشنواره هاي علمي مقام اول کشوري، 25 نفر رتبه دوم کشوري و 22 نفر مقام سوم کشوري را کسب کردند.

همچنين 55 نفر از اين افراد فعاليت هاي پژوهشي برتر در سطح کشور داشته اند و 37 نفر نيز در فعاليت هاي علمي پژوهشي رتبه اول استاني، هفت نفر رتبه دوم استان و هفت نفر نيز رتبه سوم استاني را کسب کرده اند.

حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بيش از 12 هزار کلاس درس تحصيل مي کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان