اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. ارديبهشت 1395 - 10:49   |   کد مطلب: 18143
منتخب همدان در مجلس خبرگان:
مذاکره با آمریکا حلال مشکلات کشور نیست
منتخب پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه های علمیه استان همدان گفت: مذاکره با آمریکا و استکبار حلال مشکلات کشور نیست.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی شامگاه چهارشنبه در آیین بزرگداشت دو شهید گمنام آرمیده در پارک تفریحی کمربسته سرکان افزود: استکبار ستیزی و ایستادن در برابر آمریکا و طاغوت هر روز برای ما یک وظیفه است زیرا بر اساس آیات قرآن کریم، انبیا در مقابل طاغوت های زمان خود ایستادند تا دین خدا زنده ماند.
وی با اشاره به این که برخی مرتب زمزمه می کنند که کنار آمدن با آمریکا به عنوان کدخدای دنیا ضامن حل مشکلات کشور است، تصریح کرد: اگر مذاکره با آمریکا ثمر بخش بود، اکنون فلسطین بعد از 80 سال مذاکره با آمریکا به آزادی رسیده بود.
منتخب پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر مذاکره با آمریکا نتیجه بخش بود اکنون عراق و افغانستان نیز می بایست هیچ مشکلی نداشته باشند و در آتش جنگ و تروریسم نسوزند.
وی گفت: وای بر آن روزی که مردم ما فکر کنند که مشکلات ما با مذاکره با مستکبران حل می شود.
آیت الله موسوی اصفهانی خاطر نشان کرد: از وقتی پای آمریکا به مملکت ما باز شد تا انقلاب اسلامی در سال 57، ایران به صورت مدام در حالت رکود و زیر دستی و ذلت قرار داشت و خبری از رفاه اولیه زندگی، استقلال و آزادی کشور نبود.
وی با تاکید بر این که لزوم انقلابی بودن و انقلابی ماندن باید به صورت مداوم و محسوس برای مردم و به ویژه جوانان تبیین شود یادآور شد: اگر یادمان های شهدا و تجلیل از مقام و سیره آنها نباشد، چراغ انقلاب و اسلام روشن نخواهد ماند.
وی اذعان کرد: اکنون زنده نگه داشتن یاد شهدا، زنده نگه داشتن فرهنگ و مکتب عاشورای سید الشهدا(ع) است.
مدیر حوزه های علمیه تویسرکان همچنین با گرامیداشت مقام رفیع شهدای مدافع حرم گفت: ما به حال جوانانی که آماده دفاع از حریم و مکتب و فرهنگ تشیع هستند، غبطه می خوریم.
وی متذکر شد: اگر ما از مکتب شیعه، قرآن کریم و حریم اهل بیت(علیهم السلام) دفاع نکنیم، دشمنان هرگز دست از ما برنخواهند داشت.
دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس، 26 اردیبهشت ماه سال 94 با حضور پر شور مردم در پارک تفریحی کمربسته شهر سرکان به خاک سپرده شدند.
امروز همزمان با میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اولین سالروز تدفین آنها با حضور گسترده مردم و طلاب حوزه های علمیه استان همدان در زیر بارش شدید باران برگزار شد.
تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان و سرکان یکی از سه شهر این شهرستان واقع در سه کیلومتری غرب شهر تویسرکان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان