اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. ارديبهشت 1395 - 10:44   |   کد مطلب: 18142
رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان از ورود طرح پیاده راه سازی خیابان بوعلی به فاز اجرایی در هفته آتی خبر داد.

به گزارش صبح الوند، ابراهیم مولوی در کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان که با موضوع بررسی و اولویتبندی پروژههای عمرانی منطقه یک شهرداری همدان برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح پیادهراه شدن خیابانهای اصلی شهر به عنوان طرح بالادستی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: پیادهراه شدن دو خیابان بوعلی و اکباتان در برنامهریزیهای سال جاری مدنظر است.

وی با بیان اینکه با گسترش زندگی ماشینی و حضور بیش از اندازه وسایل نقلیه، فضاسازی شهر به منظور بهرهگیری هرچه بیشتر شهروندان از محیط پیرامونی حائز اهمیت است، اظهار کرد: طرح پیادهراه شدن خیابانهای اصلی شهر در سالیان گذشته به دلیل فراهم نشدن بسترهای لازم متوقف شد که طی یکسال گذشته با مطالعات متعدد بسترهای لازم فراهم و طرح وارد مرحله اجرایی شد.

مولوی با اعلام اینکه براساس برنامه زمانبندی انجام شده، طرح پیادهراهسازی خیابان بوعلی از هفته آینده وارد فاز اجرایی میشود، عنوان کرد: مطابق نقشه اجرایی، کفسازی و بسترسازی این خیابان با توجه به نوع اقلیم شهر و سنگهای مقاومتر در برابر ساییده شدن انجام میشود.

وی تصریح کرد: با بسته شدن خیابان بوعلی، تمهیداتی به منظور تردد افراد سالمند، بیماران در نظر گرفته شده است و با اجرای این طرح میدان امام نیز که به مثابه یک ثروت فرهنگی است بهتر حفظ میشود.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: با تبدیل این خیابان به پیادهراه نصب نمادها و زیباسازی خیابان توسط گل و گیاه انجام میشود.

وی با اشاره به جلب رضایت کسبه در اجرای این طرح، اظهار کرد: ورود طرح به فاز اجرایی، به منظور کفسازی خیابان و ایجاد بسترهای لازم به منظور پیادهراه شدن، هر یک از کسبه خیابان به مدت تقریبی 10 روز با شهرداری همکاری خواهند کرد که به موجب آن شهرداری نیز با معافیت از مالیات و عوارض سالیانه به جبران خسارت شهروندان خواهد پرداخت.

وی در ادامه سخنان خود به مسأله آسفالتریزی محله و کوچهها در محدوده شهرداری منطقه یک اشاره کرد و گفت: شهرداری باید با توجه به منابع موجود بیشترین بهرهبرداری را در زیباسازی شهر داشته باشد.

وی افزود: در بحث آسفالتریزی ضروری است ابتدا زیرسازیها به درستی انجام شده تا هزینههای انجام شده ثمربخش باشد.

وی در خصوص عوارض دریافتی از صاحبان باغها به منظور ایجاد خانه باغ و یا سایر اقدامات انجام شده مرتبط با این موضوع، گفت: باید با تعدیل این عوارض از بروز اقدامات غیرقانونی مالکان جلوگیری کرد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طی یک ماه آتی طرح تملک و تعریض سه خیابان شهر اجرایی میشود، اظهار کرد: این خیابانها شامل خیابان سعیدیه شمالی روبهروی برج سعیدیه، سعیدیه جنوبی و ابتدای خیابان شهید اسلامیان و کوچه شهید بهمنی واقع در خیابان میرزادهعشقی است.

امیر فتحیاننسب در خصوص پیادهراه شدن خیابان بوعلی بیان کرد: با اجرای این طرح رفوژ وسط خیابان به طور کامل برداشته و از سنگهای آن برای سایر مصارف استفاده میشود.

وی افزود: همچنین زمینهسازی فکری لازم برای کسبه فراهم شده تا هر یک از کسبه طی مدت اجرای طرح با برخورداری از تخفیفهای عوارض، همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان