اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. فروردين 1395 - 20:22   |   کد مطلب: 17670
فرماندار نهاوند بابیان اینکه گزارش های ناشی از آسیب سیل نهاوند همچنان در حال دریافت است، گفت: آخرین رقم خسارت سیل نهاوند ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، کریم حمیدوند ظهر سه شنبه در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه نهاوند با بیان اینکه خسارت های وارد آمده ناشی از بی توجهی ها در گذشته است، گفت: اگر مدیران قبلی  کارهای خود را روی روال قانونی انجام می دادند امروز عمق فجایع و آسیب ها کم تر و حداقلی بود.

وی با بیان اینکه ایران در مقایسه با کشورهای پیشرفته در بحث پیشگیری و مدیریت حوادث غیره متقربه ضعیف عمل کرده است، گفت: ایران اسلامی در بحث تدوین و اصل قانون هیچ مشکلی ندارد چراکه برای مصادیق کوچک همچون جوی های آب هم قانون تعریف کرده است.

حمیدوند با انتقاد از روند برخی ساخت و سازهای خارج از حریم، گفت: نباید بگذاریم قوانین توسط شهروندان زیر پا گذاشته شود چرا که همان شهروندان در نهایت متوجه ضرر اقدام خود می شوند.

وی اظهار داشت: برخی ساختمان های قدیمی که در گذشته با رعایت حریم ساخته شده اند امروز پس از مشاهده عملی نشدن قانون، نسبت به تجاوز بیش از حریم خود اقدام کرده اند که باید متولیان امور  آن ها را پیگیری کنند.

فرماندار نهاوند گفت: بسیاری از آسیب دیدگی ها و تخریب های صورت گرفته ناشی از عملکرد برخی اداره ها در روند احداث و اجرای پروژه ها بوده که مصداق بارز آن در محور نهاوند نورآباد روبه روی نیروگاه سد گرین در منطقه گاماسیاب مشاهده می شود که در راستای ساخت جاده جدید در ارتفاعات موجب دستکاری در طبیعت شده اند در حالی که دستگاه متولی باید در زمان مقتضی نسبت به این امر اعلام خسارت می کرد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه ها و خصوصا مدیریت بحران باید در راستای احقاق حقوق مردم و بیت المال برای جبران خسارات وارده اقدام جدی شوند، گفت: متاسفانه بحث دیگری که در مواجهه با بحران بسیار نمود دارد ضعف سیستم های مورد نیاز است.

وی افزود: زلزله خیزی و سیل خیز بودن نهاوند امری ثابت شده برای مدیریت بحران استان و کشور است اما متاسفانه با توجه به امر مهم امکانات نهاوند ضعیف است.

حمیدوند با بیان اینکه نهاوند آمادگی احداث و یا اختصاص ساختمان برای انباراقلام اضطراری هلال احمر را دارد، گفت: ادارات موظفند امکانات خود را پالایش و در صورت نیاز به تعمیر و یا تعویض اقدام کنند.

وی مجموع خسارات برآورد شده ناشی از سیل اخیر در نهاوند را در زمینه های تاسیسات زیربنایی، مساکن روستایی، زراعت و باغبانی را تا کنون ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد، گفت: با توجه به گستره وسیع نهاوند و روستاهای موجود در شهرستان همچنان امکان افزایش این مبلغ وجود دارد.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان