اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. فروردين 1395 - 8:53   |   کد مطلب: 17596
بخشدار بخش مرکزی نهاوند از نابودی چند مزرعه پرورش ماهی و تلف شدن دو رأس گاو براثر سیل اخیر در نهاوند خبر داد.

به گزارش صبح الوند آیت‌الله صالحی در گفتگو با مهر؛ از آسیب دیدن و خسارات جدی به روستاهای بخش مرکزی نهاوند به‌واسطه بافت قدیمی آن‌ها خبر داد و گفت: متأسفانه در چند روز گذشته و در پی بارش باران در شهرستان نهاوند تعدادی از منازل روستایی، مزارع و باغ‌های کشاورزی، مزارع پرورش ماهی و غیره دچار آسیب‌دیدگی و خسارات شده‌اند.

وی بابیان اینکه تمامی آمار مطرح‌شده امکان افزایش و یا کاهش دارند، گفت: در روستاهای چولک، تاز ناب‌ها، وهمان، فیروزآباد طائمه، دره ابراهیم، وراینه، فهرومند، ده حیدر جاری شدن سیل منجر به آب‌گرفتگی بیش از ۱۲ منزل مسکونی و تخریب  چندین دیوار شده است.

صالحی بابیان اینکه در مزارع و زمین‌های کشاورزی روستاهای تکه، فیازمان، چولک  و غیره خسارات زیادی به بار آمده است، گفت: متأسفانه ورود سیلاب به استخرهای پرورش ماهی در روستاهای مرادآباد، گرد چم، وهمان و علمدار به چندین مزرعه پرورش ماهی خسارت وارد کرده و در روستای دهقان آباد نیز ورود سیلاب به محل نگهداری احشام موجب تلف شدن ۲ رأس گاو شده است.

بخشدار بخش مرکزی به مسدود شدن راه روستایی روستاهای علمدار و وهمان برای ساعاتی اشاره کرد و گفت: در روستای گرد چم در همان شب ابتدایی آغاز بارش‌ها تغییر مسیر آب فرعی رودخانه به مسیر اصلی توسط عوامل اداره راه و شهرسازی انجام و از خسارات احتمالی مبنی بر زیرآب رفتن روستا جلوگیری شد.

وی با اشاره به گل الود بودن آب شرب برخی روستا همچون روستای سرخ کند، گفت: متأسفانه براثر ترکیدگی ۶ نقطه از خط انتقال مجتمع آب‌رسانی گاماسیاب، آب برخی روستاهای بخش مرکزی گل الود شده که برای جلوگیری از مسمومیت ساکنین این روستا با همکاری اداره آب و فاضلاب روستای با تانکرهای سیار برای آنها آب آشامیدنی سالم فرستاده‌شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: متأسفانه در جریان سیل جاری‌شده در شهرستان ساختمان‌هایی آسیب‌دیده‌اند که حریم رودخانه و استاندارهای لازم را رعایت نکرده‌اند که نظایر آن‌ها در روستاهای گرد چم و فیازمان مشاهده می‌شود.

وی افزود: علی‌رغم خسارات به وجود آمده در شهرستان و روستاها، جاری شدن سیل موجب شناسایی نقاط آسیب‌پذیر برای مسئولین و حتی خانواده‌هایی که به‌واسطه مشکلات مالی توان ساخت و بهسازی منازل خود را نداشته‌اند، شده که حل مشکل در این بخش مستلزم ورود هرچه بهتر و بیش‌تر نهادهای حمایتی است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت‌های تمامی دهیاران و عوامل دستگاه‌های خدماتی اظهار داشت: خوشبختانه  مدیریت منسجم در شهرستان منجر به گذشتن از بحران بدون آسیب‌دیدگی‌های جانی و مالی فراوان شد.

صالحی عنوان کرد: آنچه امروز نیازمند پیگیری و تلاش بسیار است اجرای هرچه بهتر طرح‌های هادی در روستاها و بهسازی منازل قدیمی موجود است.

وی افزود: در برخی از روستاها سکنه آن‌ها به سبب مشکلات و فقر، توانایی دریافت وام‌های بهسازی را ندارند که نیازمند ورود جدی کمیته امداد امام خمینی شهرستان نهاوند مبنی بر معرفی برای استفاده از خدمات و تسهیلات بلاعوض است.

وی بابیان اینکه بخش مرکزی شهرستان نهاوند دارای بیش از ۸۰ روستا است، گفت: آمار نهایی و کامل خسارات وارده پس از بررسی‌های کارشناسان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان