اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. فروردين 1395 - 10:54   |   کد مطلب: 17477
رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: ایران اسلامی در برخی از حوزه‌ها، قله‌های خوبی را فتح کرده است ولی در حوزه هنر کم‌کار بوده‌ایم و موفقیت اندکی داشتیم.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، در مراسم گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی با حضور بسیجیان هنرمند، مسئولان استانی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان و رئیس اداره هنر و ادبیات معاونت فرهنگی سپاه کشور در همدان برگزار شد.

رئیس اداره هنر و ادبیات معاونت فرهنگی سپاه در این مراسم با بیان اینکه همواره باید به دنبال ترویج هنر اسلامی در سطح جامعه باشیم، اظهار کرد: به لطف خداوند متعال، در حال حاضر هنرمندان متعددی در این طیف از هنر داریم که جای خرسندی دارد.

حسین قنادیان با بیان اینکه هنر یکی از نعمات بزرگ خداوند است، عنوان کرد: نعمت‎های خداوند را می‌توان در راه‌ درست و یا غلط استفاده کرد که این موضوع بستگی به میزان معرفت انسان دارد، پس باید برای ارتقای معرفت انسان‎ها به بهره‌گیری از هنر اسلامی با هدف خودسازی و نزدیکی به پروردگار روی آوریم.

وی اظهار کرد: با هنر می‌توان معرفت و نور خداوند را از آسمان به زمین آورد و از طرف دیگر دست انسان‌ها را گرفت و به آسمان‌ها برد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با بیان اینکه هنر باید موجب هدایت بشر شود، اظهار کرد: هنرمندان نیز باید به همین منوال به دنبال هنر باشند.

وی افزود: انسان باید در هنر، راه خود را با هدف هنر اسلامی همسو کند چرا که هنر اسلامی در مسیر حق قرار دارد.

قنادیان با بیان اینکه اگر انسان مسیر درستی راه انتخاب نکند از ناکجاآباد سر درمی‌آورد، افزود: استان همدان در هنر اسلامی پیشرو بوده، چراکه پرویز پرستویی و بهناز ضرابی‌زاده از این استان مفتخر به گرفتن لوح هنر اسلامی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در برخی از حوزه‌ها، قله‌های خوبی را فتح کرده است ولی در حوزه هنر کم‌کار بوده‌ایم و اندک موفقیتی داشتیم، گفت: البته در حوزه ادبیات و موضوع دفاع مقدس کمی کار شده است و می‌توان به این موضوع اشاره کرد ولی همچنان در همه حوزه‌های هنری باید بی وقفه فعالیت کنیم و از این نعمت الهی بهره ببریم.

رئیس اداره هنر و ادبیات معاونت فرهنگی سپاه تصریح کرد: زیبنده یک مسلمان نیست که چنین نعمتی داشته باشد اما نتواند پله‌های ترقی و پیشرفت را طی کند.

وی با بیان اینکه برای بالا رفتن از این پله‌ها باید تلاشمان را بالاتر ببریم و یک بازنگری نسبت به رفتار خود داشته باشیم، ادامه داد: انقلاب اسلامی، برای ما یک فرصت است که باید از آن برای خودسازی و ساخت جهانی بافضیلت استفاده کنیم.

مسئول بسیج هنرمندان استان همدان نیز با بیان اینکه بسیج هنرمندان مانند دیگر اقشار بسیج در استان، به خوبی فعالیت کرده و وظیفه خود را انجام داده است، افزود: سال گذشته نسبت به برگزاری کارگاه‎های آموزشی، نقد فیلم و نمایشگاه‌های عکس در استان همدان اقدام شد.

رسول کرمی افزود: کتاب «دختر شینا» یکی از آثار خوب استان همدان بود که بعد از انتشار در سطح کشور مورد توجه قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه در سال جدید در هنرهای تجسمی، موسیقی، سرود و... برنامه‌هایی ارائه خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: هم اکنون در هشت رشته و 40 گروه با 750 هنرمند بسیجی در حال فعالیت هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان