اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. اسفند 1394 - 11:43   |   کد مطلب: 17043
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از حساس ترین وظایف مجلس خبرگان مراقبت از تغییر هویت مساله ولایت فقیه است.
مراقبت از هویت ولایت‌فقیه حساس‌ترین وظیفه خبرگان است/ نباید با لبخند دشمن خوشحال شویم/ اقدام برای ورود من به مجلس بعدی خبرگان شایعه بود

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری در نوزدهمین و آخرین اجلاسیه دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری که در مجلس قدیم برگزار شد، گفت: من به همه کسانی که رای آوردند و موفق شدند در دور پنجم نیز در مجلس خبرگان رهبری باشند تبریک می‌گویم و انشاءالله که به وظایف قانونی و شرعی خود عمل کنند.

وی افزود: به باور من یکی از حساس‌ترین وظیفه‌های مجلس خبرگان، مراقبت از تغییر مسئله هویت ولایت فقیه است؛ یعنی همان ولایت فقیه که حضرت امام(ره) طراح آن بودند.

آیت‌الله یزدی به جریانات و حوادث پس از دوران پیامبر مکرم اسلام (ص)اشاره و اظهار داشت: شما دیدید که عده‌ای به اسم حاکمیت به سمت سلطنت و موروثی شدن پیش رفتند و هر کاری که دلشان خواست کردند.

آیت‌الله یزدی تاکید کرد: سیستم حاکمیت فقیه که امام(ره) برای حاکمیت در کشور ما پیاده کردند، همان سیستم پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم علیهم اسلام است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: باید در نظام جمهوری اسلامی ایران اعضای خبرگان رهبری اضافه بر تعیین ولی فقیه و اضافه بر شرایط تعیین آن، از سیستم حاکمیت ولایت فقیه نیز مراقبت کنند تا عوض نشود.

آیت الله یزدی با بیان اینکه خوشبختانه من برای شرکت در مجلس بعدی خبرگان رای نیاوردم گفت: من خوشحالم از اینکه باری که بر روی دوشم بود برداشته شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری به برخی شایعه سازی‌ها و مطالب کذب در رسانه‌های خبری پیرامون تلاش برای ورود وی به مجلس بعدی خبرگان اشاره کرد و افزود: آنچه که در سایت‌ها و رسانه‌های خبری درباره این حقیر عنوان شده دروغ است؛ اقدامی برای انصراف شخصی به نفع بنده نه از سوی جامعه مدرسین و نه از سوی خودم صورت نگرفته است و همه این‌ها شایعه‌سازی و بی تقوایی است.

وی ادامه داد: من بعد از اینکه از وزارت کشور اعلام رسمی نتیجه انتخابات را اعلام کرد، اطاعت قانون کردم چرا که من مثل همه افراد مطیع قانون هستم و قانون را مقدم می‌شمارم و راضی نیستم در قانون کمتری تخلفی انجام شود.

آیت‌الله یزدی تصریح کرد: یکی از اعضای شورای نگهبان که غیر معمم هستند و صلاحیتش برای رقابت‌های خبرگان رهبری به درستی و به حق تائید شد و رای نیز آورد و همه ایشان یعنی آقای دکتر اسماعیلی که شاگردان مرحوم آقا مجتبی هستند را می شناسید؛ قبل از اینکه او حرفی بزند تبریک گفتم و به وی گفتم که حضور شما در خبرگان ضرورت دارد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خطاب به نمایندگان فعلی و مجلس خبرگان دور بعدی گفت: همه دوستانی که در خبرگان هستند مراقبت کنند و به وظایف آیین نامه‌ای و مراقبت از هویت سیستم حاکمیت ولایت فقیه را در دستور کار داشته باشند.

آیت‌الله یزدی در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز آبرومندانه، آرام و گسترده صورت گرفت؛ بنابراین من خدمت همه کسانی که به مجلس دهم راه یافتند تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه برخی‌ها در گوشه و کنار از نحوه اجرای انتخابات شکایت داشتند، گفت: شکایات این افراد در فصل کنونی در دست بررسی است؛ مثلا برخی شکایات با این محتوا است که در فلان جا خرید و فروش آرا صورت گرفته است و یا اینکه دره‌های شعب اخذ رای را که طبق گفته رسمی وزیر کشور قرار بوده تا ساعت 10 باز شود برای اینکه آرای فلان شخص کمتر و یا بیشتر نشود ساعت 8 بسته شده است که شورای نگهبان این شکایات را بررسی می‌کند.

وی خطاب به منتخبین مردم در مجلس دهم اظهار کرد: من به شما نمایندگان مجلس عرض می‌کنم که مردم به خوبی به وظایف خود عمل کردند؛ ما مردم نجیب و عزیزی داریم که با پیام مقام معظم رهبری و با پیروی از ایشان با اکثریت 62 درصد یا بیشتر در انتخابات مشارکت کرده‌اند.

رئیس مجلس خبرگان ادامه داد: نمایندگان مجلس هم باید واقعاً به این مردم خدمت کنند و مشکلات مردم را برطرف سازند؛ به فکر حل مشکلات مردم باشید به مسائل اقتصادی، اشتغال و فرهنگ این ملت برسید.

وی با تاکید بر اینکه نماینده هر حوزه انتخابیه براساس قانون اساسی نماینده کل کشور است گفت: فقط به فکر حوزه انتخابیه خود نباشید؛ من نمی‌گویم که اصلا به فکر حوزه انتخابیه نباشید اما منافع کشور را بر منافع حوزه انتخابیه مقدم بشمارید و حالا که خدا به شما توفیق داده که به مجلس راه پیدا کنید به مردم واقعا خدمت کنید نه اینکه دنبال سود شخصی باشید.

آیت‌الله یزدی گفت: ما پرونده‌های برخی از نمایندگانی را که رد صلاحیت شدند را بررسی می‌کردیم و فشار روحی آنچه در این پرونده‌ها رخ داده بود برای ما سنگین‌تر از فشار رد صلاحیت برای آنان بود؛ شما نماینده هستید که به مردم خدمت کنید نه اینکه به دنبال ساخت، سود و استفاده شخصی و زد و بند با وزرا باشید.

وی با بیان اینکه نمایندگان نباید با چنین کارهایی دولت محترم و وزرا در فشار قرار دهند گفت: برای رضای خدا و برای خوشحالی پروردگار به مردمی که به شما رای داده‌اند خدمت کنید و بدانید که اقدام ماندنی اقدامی است که برای دنیا و آخرت باشد، اما سودها و استفاده‌های دنیایی گذشتنی است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن تاکید بر اینکه ارتباط با همه کشورها بسیار امری خوب و مورد پسند است گفت: دولت فعلی، دولت اعتدال و ارتباط با همه کشورها است اما با  لبخند دشمن‌ خوشحال نشوید؛ با همه کشورها ارتباط باشد اما ارتباط با دشمن شناخته شده مفهوم درستی ندارد.

وی تاکید کرد: به دشمن شناخته شده‌ای که گاهی لبخند می‌زند و جمله‌ای می‌گوید نباید اعتماد داشت؛ این را بنده و امثال رئیس جمهور باید متوجه باشیم که فریب عوام فریبی دشمن شناخته شده را که چندین بار قول داده ولی بدعهدی کرده یعنی شیطان بزرگ که در راس آن آمریکا است را نخوریم.

آیت‌الله یزدی با اشاره به درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی گفت: رحلت عالم بزرگوار نماینده ولی فقیه در آستان قدس و تولیت آستان قدس، عضو محترم مجلس خبرگان و شخصیت برجسته و خدوم نظام از اوایل انقلاب را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: خدمات آیت‌الله واعظ طبسی از اوایل انقلاب تا روزهای پایانی عمر برای همه ما روشن است بنابراین رحلت ایشان ضایعه‌ای برای نظام و همه برادران دینی بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ایام نوروز خطاب به ثروتمندان گفت: به ثروتمندان توصیه می‌کنم که در ایام نوروز به فقرا برسند و برای آنها لباس تهیه کنند و شادیشان را با دیگران شریک شوند؛ نباید همه کارها را به عهده بهزیستی و کمیته امداد بگذاریم خود ما نیز باید به اطرافیانمان یاری برسانیم.

آیت الله یزدی به شخصیت مرحوم آیت‌الله خزعلی نیز اشاره کرد و گفت: من به آیت‌الله خزعلی ارادت بالایی داشتم چون ایشان حافظ کل قرآن بودند و من ایشان را حامل قرآن می‌دانستم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان