اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. اسفند 1394 - 14:16   |   کد مطلب: 16961
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان گفت: 12 شهید تازه تفحص‌شده غروب جمعه 21 اسفند ماه وارد استان خواهد شد.
دارالمومنین همدان میزبان 12 شهید تازه تفحص‌شده

به گزارش صبح الوند، مجاهد بنی‌عامریان پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی تشییع دو شهید گمنام در شهر جورقان با بیان اینکه اهمیت و ارزش شهدا مشخص است، اظهار کرد: حداقل کار در حوزه خدمت به شهدا و وظیفه روزمره مسئولان، تکریم این بزرگان به عنوان بهترین انسان‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه باید در حوزه عمل به شهدا اقتدا کنیم، گفت: باید تلاش کنیم علاوه بر اقتدا به شهدا در حوزه‌های نظری، در حوزه‌های عملی نیز در مسیر این عزیزان گام برداریم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان افزود: پیکر 12 شهید تازه تفحص‌شده غروب جمعه 21 اسفند ماه جاری وارد استان خواهد شد.

وی یادآور شد: عصر روز جمعه مراسم وداع با شهدا در مسجد مهدیه یا حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد که تصمیم نهایی محل برگزاری تا فردا مشخص خواهد شد.

بنی‌عامریان به تدفین دو شهید در شهر جورقان اشاره کرد و ادامه داد: دو تن از 12 شهید در شهر جورقان تشییع و تدفین می‌شود و هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه ورودی جورقان اصلی‌ترین و مهمترین ورودی شهر است، بیان کرد: در روز 23 اسفند همزمان با تشییع این دو شهید بزرگوار در شهر جورقان باید تلاش شود این مسیر ورودی حتی برای یک دقیقه هم بسته نشود و عبور از عرض آن بدون ترافیک و زحمت صورت گیرد.

مسئول پایگاه فرهنگی ناحیه مقاومت همدان نیز یادآور شد: برنامه تبرک‌جویی به دو شهید تشییع شده در شهر جورقان از 10 صبح روز 22 اسفند ماه جاری آغاز می‌شود.

*عبور پیکر 2 شهید گمنام از 6 روستای بخش مرکزی همدان

صادق نظری با اشاره به مسیر‌های عبور این دو شهید بزرگوار اظهار کرد: مراسم استقبال از روستای رباط شورین آغاز می‎شود و این دو شهید با عبور از روستا‌های قاسم‌آباد،‌ امزاجرد، گراچاقه، ده‌پیاز و شهرک فرهنگیان به جورقان منتقل خواهند شد.

وی خواستار اختصاص خودرو در اجرای برنامه شد و گفت: به دلیل همزمانی این برنامه با اردو‌های راهیان نور غرب و جنوب نیاز به تأمین خودرو و سیستم صوتی است.

مسئول پایگاه فرهنگی ناحیه مقاومت همدان تصریح کرد: با توجه به همزمانی برگزار این مراسم با شهادت حضرت زهرا (س) باید فضا‌سازی بهتر به وی‍ژه در شهر جورقان صورت گیرد.

*23 اسفندماه تشییع و تدفین دو شهید گمنام در جورقان

بخشدار مرکزی همدان نیز با اشاره به 42 شهید شهر جورقان افزود: شهر جورقان 23 اسفند افتخار میزبانی دو شهید گمنام را دارد.

امیر عبدلی خاطرنشان کرد: این دو شهید والامقام پس از عبور از مسیر‌های تعیین‌شده در غروب 22 اسفند ماه وارد شهر جورقان خواهند شد و مراسم وداع نیز در مصلی این شهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مراسم تشییع و تدفین این دو شهید گمنام گفت: مراسم از ساعت 10 صبح روز 23 اسفند ماه در شهر جورقان آغاز می‌شود.

*سردار مجیدی سخنران مراسم تشییع 2 شهید گمنام در جورقان

مسئول کمیته فرهنگی ستاد استقبال از شهدای شهر جورقان اظهار کرد: سه برنامه در استقبال از دو شهید گمنام در شهر جورقان پیش‌بینی شده است.

داوود احمدی به تشییع و تدفین شهدا اشاره کرد و یادآور شد: این مراسم از ساعت 10 صبح در تاریخ 23 اسفند ماه از گلزار شهدا به سمت بوستان الغدیر محل تدفین شهدا برگزار خواهد شد و سردار مجیدی نیز سخنران این مراسم است.

وی با بیان اینکه عطر‌افشانی و گل‌افشانی مسیر محل تدفین شهدا نیز مردم‌نهاد خواهد بود گفت: ویژه برنامه پس از خاکسپاری، بعد از نماز مغرب و عشا و همزمان با شام غریبان حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان