اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. اسفند 1394 - 14:16   |   کد مطلب: 16901
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان همدان در خصوص چهارشنبه سوري و خريد و فروش مواد محترقه در فضاي مجازي هشدار داد.
هشدار پليس فتا در خصوص چهارشنبه سوري

به گزارش صبح الوند، سرهنگ اميني اظهار داشت: با نزديک شدن به روزهاي پاياني سال و آمدن فصل بهار، مردم شور و شوق زيادي براي مراسمات پايان سال از جمله چهارشنبه سوري دارند اما متاسفانه با استفاده از مواد منفجره و استفاده نابجا در اين گونه جشن ها، شاهد داغدار شدن تعدادي از خانواده هاي ايراني هستيم. برگزاري مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل نادرست موجب شده تا روزهاي پاياني سال به روزهاي نگراني و اضطراب خانواده ها تبديل شود و شاهد حوادث غم بار باشيم.

وی گفت: از اين رو پيشگيري از وقوع حوادث چهارشنبه‌ سوري در دستور کار پليس فتا استان همدان مي باشد و از چندي پيش اقداماتي در راستاي شناسايي سايت‌هاي اينترنتي و وبلاگ‌هايي که اقدام به فروش مواد محترقه غير مجاز مي‌نمايند، آغاز شده‌ است چرا که براساس قانون،آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره و خريد و فروش مواد محترقه و منفجره در فضاي سايبر ممنوع بوده و پليس با گردانندگان اين سايت ها برخوردهاي قانوني مي کند.

امینی اظهار کرد: از آنجايي که فرزندان حضور فعال در فضاي مجازي دارند و برخي سايت ها اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه ميکنند خانواده ها بايد در اين خصوص مراقب فزندان خود باشند چرا که عدم آشنايي فرزندان با اين مواد و آموزش ناقص سايت ها در اين خصوص بسيار خطرناک است تا به خاطر لحظه‌اي هيجان دچار حادثه اي ناگوار نشوند.

رئيس پليس فتا همدان در پايان به شهروندان توصيه کرد: کاربران محترم با مشاهده سايت هاي فعال در زمينه آموزش ساخت يا خريد فروش مواد محترقه مراتب را با مراجعه به قسمت ثبت گزارش مردمي در سايت پليس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir و يا به شماره 2182674 گزارش دهند تا برخورد قانوني با گردانندگان اين سايت ها صورت گيرد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان