اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. بهمن 1394 - 13:54   |   کد مطلب: 16160
جلسه تعیین تکلیف آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی هگمتانه همدان در محل کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
پروژه پتروشیمی هگمتانه همدان پس از سال ها تعیین تکلیف شد

به گزارش صبح الوند به نقل از همدان پرس، با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و به دعوت نماینده همدان معاون وزیر نفت، استاندار همدان، نماینده سازمان خصوصی سازی کشور، مدیر صنعت، معدن و تجارت استان همدان و سرمایه گذار پروژه پتروشیمی هگمتانه همدان در این جلسه حضور داشتند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه فوق اظهار داشت: پروژه پتروشیمی هگمتانه همدان حدود 14 سال است که بلاتکلیف مانده و منجر به وقوع مشکلات عدیده و معضلات اجتماعی شده است که هدف از برگزاری این جلسه تعیین تکلیف وضعیت موجود پروژه بود.

امیر خجسته گفت: در راستای حل مشکلات این پروژه جلسات متعددی را با حضور مدیریت ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دولتی برگزار شد که متاسفانه هر بار با مشکلات عدیده ای مواجه شد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی تعداد زیادی از کارگران این پروژه بلاتکلیف بود و مشکلات عدیده ای در زندگی شان پیش آمده است.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور بیان داشت: در جلسات از یک طرف مشکلاتی که دغدغه سرمایه گذار بود مطرح شد و از طرف دیگر موانع قانونی که سازمان خصوصی سازی مد نظر داشته منجر به عدم نتیجه گیری نهایی در خصوص پروژه پتروشیمی هگمتانه همدان شده بود.

امیر خجسته با اشاره به مصوبات این جلسه در ادامه گفت: مقرر شد تمام موانع و مسائل مورد دغدغه سرمایه گذار حل شده و سازمان خصوصی سازی کشور و وزارت نفت نهایت همکاری خود را داشته باشند.

خجسته اظهار داشت: طی برنامه ریزی های صورت گرفته قرار شد طرفین به تعهدات خود عمل کنند و سرمایه گذار نیز متعهد شد پس از حل شروط سه گانه خود که در جلسه مطرح شد طی مدت پیشنهادی مدیریت ارشد استان پروژه آغاز به کار کند.

استاندار همدان نیز ضمن اعلام آمادگی در خصوص حل موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذار در استان اظهار داشت: مجموعه سازمانهای مرتبط با تمام توان آماده حل مشکلات و موانع این پروژه هستند.

محمد ناصر نیکبخت اظهار داشت: نباید بگذاریم  این مسائل منجر به ایجاد مشکلات عدیده برای کارگران شود و هر گونه مشکلی که در این خصوص باشد با تمام توان و در اسرع وقت با توجه به مصوبات این جلسه رفع و حل کنیم.

گفتنی است؛ پروژه پتروشیمی هگمتانه همدان حدود 2000 شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند که نقش مهمی در اشتغال شهر همدان و تقویت صنایع پایین دست در استان همدان دارد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان