اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. دى 1394 - 8:32   |   کد مطلب: 15876
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسايي و دستگيري کلاهبردار 60ميليون ريالي خبر داد.
کلاهبردار 60 ميليونی در دام پلیس فتا گرفتار شد

به گزارش صبح الوند، سرهنگ اکبر اميني اظهار داشت: با مراجعه فردي شاکي مبني بر کلاهبرداري از وي موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وی گفت: بنا به اظهارات شاکي، وي در يکي از سايت هاي تبليغات اينترنتي با آگهي استخدام 20نفر خانم و آقا مواجه مي شود که مدعي شده بود با واريز مبلغ 38.600 تومان در شرکتي معتبر در شهر همدان استخدام مي شويد و پس از واريز وجه مورد نظر براي شما کد استخدامي پيامک مي شود و با در دست داشتن مدارک مورد نياز براي تکميل مراحل استخدام به شرکت مذکور مراجعه کنيد.

امینی اظهار کرد: شاکي با واريز پول و دريافت پيامک اطمينان خاطر پيدا مي کند و اين آگهي را به دوستان و آشنايان جوياي کار خود نيز معرفي مي کند، غافل از اينکه با مراجعه براي تحويل مدارک به شرکت معرفي شده در آگهي، متوجه ماهيت غيرواقعي شرکت مي شود و بلافاصله با پليس فتا تماس و براي پيگيري کار خود از کارشناسان اين پليس مشاوره مي خواهد.

وی افزود: با انجام اقدام فني و با بکارگيري شگردهاي خاص پليس،در اين رابطه فردي شناسايي و با اخذ دستور از مقام قضايي طي عمليات غافلگيرانه اي در يکي از استان هاي مرکزي کشور دستگير شد.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: متهم در مواجهه با ادله و مستند انکارناپذير رايانه اي به بزه انتسابي اقرار و در بازجويي فني به عمل آمده ادعا کرد تعداد 5واريز به حساب وي صورت گرفته و از بازديد بسيار زياد آگهي هاي استخدامي در سايت هاي تبليغاتي توسط افراد جوياي کار به فکر اينگونه کسب درآمد افتاده است.

وی اظهار کرد: با انجام اقدامات تخصصي ماموران پليس فتا محرز شد آگهي هاي مشابهي توسط شاکي در خصوص استخدام در استان هاي ديگر نيز زده شده وتعداد 154فرد قرباني که به شماره حساب شاکي واريز داشته اند، شناسايي و جهت شکايت و تکميل پرونده به پليس فتا خوانده شدند و متهم در بازجويي هاي بعدي به تعداد واريزي مذکور اعتراف و انگيزه خود را از اين عمل وسوسه شيطان و کسب درآمد عنوان کرد.

امینی به شهروندان توصيه کرد در صورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را به قسمت گزارش مردمي سايت پليس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir  يا با شماره تلفن 2182675 گزارش نمايند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان