اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. دى 1394 - 10:55   |   کد مطلب: 15828
کارشناس مسائل هسته ای همچنین گفت: آمریکایی ها نیز معتقد هستند تعلیق تحریم ها در 15 دی ماه برای مقامات ایران آنقدر اتفاق بزرگی است که عهدشکنی های اخیر آمریکا را در برابر آن ناچیز شمرده می‌شود.
آمریکا ایران را آماده واگذاری امتیازات بزرگ می داند/ آنها به دنبال فراهم کردن زیرساخت تحریم های جدید هستند

به گزارش صبح الوند، مهدی محمدی، کارشناس مسائل هسته ای کشور مان در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص دو اقدام اخیر آمریکا یعنی رای مثبت ۲۲۶ نماینده کنگره به برداشت ۱.۵۷ میلیارد دلار از حسابهای بلوکه شده بانک مرکزی برای پرداخت غرامت و محدودیت های جدید سفر به آمریکا برای افرادی که به ایران سفر کرده اند اظهار داشت: آمریکا بر اساس تئوری های قبلی خود در قبال ایران دست به چنین اقداماتی زده است؛ به این صورت که تئوری آنها این است که ایران آماده واگذاری امتیازهای دیگری است.

وی با بیان این نکته که مسیری که آمریکا در قبال ایران از ابتدای مذاکرات در پیش گرفته، مسیر امتیاز گیری از ایران بوده است،‌ یادآور شد: آنها به این نکته استراتژیک پی برده‌اند و از این جهت از هر فرصتی برای اعمال فشار علیه ایران استفاده می کنند.

این کارشناس مسائل هسته ای یاد آور شد: آمریکا می داند که ایران به دنبال تعلیق تحریم ها از تاریخ 15 دی بوده و به همین منظور هرگونه اقدامی را تا قبل از رسیدن به این تاریخ برای اعمال فشار بیشتر به ایران انجام می دهد.

محمدی افزود: این اقدام آمریکا در راستای ممانعت از فشار جمهوری خواهان مجلس سنا بوده و از طرف دیگر آمریکایی ها به دنبال فراهم کردن زیرساخت های جدیدی برای وضع تحریم های دیگر علیه ایران هستند که اقدامات اخیر زمینه ساز این تحریم هاست.

وی با اشاره به برنامه ریزی مقامات آمریکایی علیه ایران برای آینده نزدیک، تصریح کرد: مسئولین ایرانی اگر تا کنون اعتراض عملی نسبت به این موارد نقض برجام انجام نداده اند، به خاطر این است که معتقد هستند، تعلیق تحریم ها از 15 دی ماه می تواند همه این اقدامات آمریکا را بپوشاند.

کارشناس مسائل هسته ای همچنین گفت: آمریکایی ها نیز معتقد هستند تعلیق تحریم ها در 15 دی ماه برای مقامات ایران آنقدر اتفاق بزرگی است که این دو اقدام اخیر آمریکا را در برابر آن ناچیز شمرده می‌شود.

محمدی با بیان این نکته که آمریکا برجام را یک فرصت می‌داند، و می خواهند بیشترین بهره برداری را از آن ببرند، اظهار داشت: با توجه به نقض برجام در مسائل کوچکی مانند دو مورد اخیر، چطور می توان مطمئن بود که آنها در مسائل بزرگتر اقدام به نقض برجام نکنند.

وی ضمن انتقاد از موضع گیری منفعلانه دولت در خصوص نقض برجام تشریح کرد: باید پرسید چرا تخلفات اخیر آمریکا و اقدامات آنها در خصوص نقض برجام به کمیسیون مشترک برجام ارجاع داده نشده است؛ در این کمیسیون اتفاقات مهمی می توان در خصوص برجام و نقض تعهدات گرفت.

کارشناس مسائل هسته ای در ادامه با تأکید بر قابل اعتماد نبودن آمریکا گفت: اگر تحریم های ایران را نصفه و نیمه تعلیق کنند و باز هم برای توجیه خود نامه دیگری مانند نامه جان کری بنویسند، داوری که به این بدعهدی های غرب رسیدگی کند وجود ندارد.

محمدی با اشاره به نقش آژانس به عنوان ناظر بر انجام تعهدات ایران اذعان کرد: مشخص نیست توجیهات آمریکا تا کجا ادامه خواهد داشت و داوری که به حقوق ایران رسیدگی کند چه کسی است؟

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان