اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. آذر 1394 - 14:17   |   کد مطلب: 15280
فرمانده انتظامي شهرستان ملاير همدان از دستگيري عامل تهديد و اخاذي در فضاي مجازي توسط پليس اين شهرستان خبر داد.
عامل تهديد و اخاذي در فضاي مجازي در دام پليس گرفتار شد

به گزارش صبح الوند، سرهنگ شعبان ترک نيا اظهار داشت: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني بر تهديد وي در فضاي مجازي، موضوع با حساسيت خاص در دستور کار اين فرماندهي قرار گرفت.

وی گفت: با تلاش شبانه روزي کارشناسان پليس فتا، در بررسي هاي اوليه مشخص شد فردي ناشناس با استفاده از مهندسي اجتماعي ضمن معرفي و جلب اعتماد نسبت به خود در يکي از شبکه هاي اجتماعي و عدم آگاهي لازم از سوي شاکي،با بکارگيري ترفند هاي خاص، کد کاربري وي را دريافت کرده و با انجام اين کار کنترل حساب شاکي را در اختيار خود قرار مي دهد.

ترک نيا اظهار کرد: با پيگيري لازم و با انجام تحقيقات دقيق فني و پليسي توسط کارشناسان پليس فتا، سرانجام فرد متهم شناسائي و با هماهنگي مقام قضائي، احضار و با توجه به شواهد و قرائن موجود، وي به ناچار به بزه ارتکابي معترف شد.

وی افزود: در اين ارتباط ضمن تشکيل پرونده ي قضائي مراتب تحت پيگرد قانوني قرار  گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير در خاتمه به شهروندان هشدار داد:

1-قبل از استفاده از پيام رسان هاي موبايل مانند تلگرام نحوه استفاده از آن را فرا گيرند .

2- هرگز به پيام هاي مشکوک و تحت عناوين خاص مانند (اين پيام از طريق تلگرام ارسال مي گردد)يا (اين پيام از طريق پليس فتا ارسال گرديده است)يا (اين پيام از طريق رباط تلگرام مي باشد)توجه نکنند.

3-چنانچه کد يا رمزي براي آنها ارسال شد آن را براي هيچ کس يا شماره اي ارسال نکنند.

4-نظارت بر فرزندان در فضاي مجازي توسط والدين از اقدام هايي است که مي تواند مانع از انجام بزه توسط نوجوانان وجوانان گردد، چرا که در اين سن آنها کنجکاو بوده و با اقدام هاي خود باعث مشکلاتي براي خود و ديگران مي گردند.

5- والدين سواد ديجيتالي خود را افزايش داده تا بتوانند برفرزندان خود نظارت نمايند و يااگر توانايي آن را ندارند از افرادي که اطمينان به آنها دارندبخواهند بر فعاليت هاي مجازي فرزندان آنها نظارت کنند.

6- هرگونه پيام يا موارد مشکوک را به پليس فتا گزارش نمايند. 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان