اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. آذر 1394 - 9:40   |   کد مطلب: 15073
با حضور نویسنده کتاب"یخی که عاشق خورشید شد" جلسه نقد و بررسی این کتاب برگزار شد.
 کتاب"یخی که عاشق خورشید شد" در همدان نقد شد

به گزارش صبح الوند، کودکان و نوجوانان اعضا ادبی مراکز پنجگانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرهای همدان و مریانج با حضور در سالن گالری مرکز یک همدان به نقد و بررسی کتاب"یخی که عاشق خورشید شد" به گفتگو صمیمی با رضا موزونی نویسنده کتاب پرداختند.

نویسنده کتاب"یخی که عاشق خورشید شد" در این نشست صمیمی اظهار داشت: کتاب پنجره تخیل و اندیشه‌های ناب را به روی کودکان و نوجوانان باز می کند. کودکان و نوجوانان با کتاب انس بگیرند و با دیدن فیلم‌های خوب و انیمیشن سعی در برقراری ارتباط خود با دنیای نوشتن بیشتر کنند.

رضا موزونی گفت: اولین کتابی که نوشتم سی ساله بودم و 22 سال در کانون با اسم کتاب مانوس و همدم هستم و خواست خودم از خداونداز دوران کودکی نیز همان بوده است.

در این نشست اعضا ادبی سوالاتی از نویسنده کتاب پرسیدند و رضا موزونی نویسنده کتاب پاسخگوی سوالات بود.

حضور در مدرسه ابتدایی شاهد و برگزاری جلسه نقد و نشست با نویسنده از دیگر برنامه های این نویسنده در همدان بود.

کتاب «یخی که عاشق خورشید شد»نوشته رضا موزونی و تصویرگری میثم موسوی برای مخاطبان گروه‌های سنی«ب و ج» در روایتی ساده سعی دارد تقابل دو جهان متضاد را برای کودکان شرح دهد.

 

در آغاز این کتاب می‌خوانیم: «زمستان تمام شده و بهارآمده بود. گل‌ها و گیاهان، یکی یکی سرشان را از خاک بیرون می‌آوردند. تکه یخ کنار سنگ بزرگ نشسته بود. تمام زمستان سرش را به سینه سنگ گذاشته بود، جای خوبی برای خوابیدن بود. باد سردی که از قله کوه می‌وزید، تن یخ را سفت و محکم کرده بود. تن‌اش شفاف و بلوری شده‌بود، تکه یخ با خوشحالی به خورشید نگاه کرد و لذت برد. بعد با صدای بلند گفت: سلام خورشید...»

 

رضا موزونی متولد 1350است‌ و ازدیگر کتاب‌های او می‌توان به کارهایی چون«تاتی» و «مورچه و گلوله و کاموا» نام برد. 

 

گفتنی است سلسله نشست‌های معرفی نویسندگان و هنرمندان برای اعضا ادبی و دانش آموزان مدارس ادامه خواهد داشت و کانون استان همدان در هفته‌های آینده میزبان علی اصغر عزتی پاک و محمدرضا یوسفی خواهد بود. 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان