اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. آذر 1394 - 11:03   |   کد مطلب: 15050
جمعی از تاکسی داران خیابان شریعتی همدان در اعتراض به نبود جای پارک، اشغال ایستگاه تاکسی توسط مسافربرهای شخصی و برخی جریمه های رانندگی تجمع کردند.
تحصن تاکسیرانان در همدان/نبود پارک سوار و جریمه مشکل اصلی تاکسیرانان

به گزارش صبح الوند، یکی از معظلات اساسی حال حاضر کلان شهر همدان نبود پارک سوار مناسب جهت تاکسی ها و اتوبوس های شرکت واحد است.

برخی خطوط تاکسی همدان که در یکی از شش خیابان اصلی شهر مستقر هستند، در ساعتی از روز که مسافر ندارند صفهای نسبتا طولانی در کنار خیابان می بندند و این صفها گاها دو خط موازی کنار هم را تشکیل می دهند.

این خطوط موازی تاکسی ها در خیابان های کم عرض میدان مرکزی شهر همدان بنام میدان امام خمینی (ره) در حالی ایجاد می شود که این میدان در سال 1307 توسط معمار شهرساز آلمانی، به نام "کارل فریش" تهیه گردیده است و بین سالهای 1309 تا 1312 ساخته شده است، که دارای شش خیابان اصلی است و هر خیابان هم دارای شش لاین ( 3لاین رفت و 3 لاین برگشت) است.

در برخی مواقع و در محلهای نزدیک ایستگاه های تاکسی و اتوبوس عملا دو باند مسدود می شود (به علت صفهای تاکسی و اتوبوس شرکت واحد) و تردد اتومبیلها می بایست از یک باند انجام شود و این تنگه بوجود آمده باعث کند شدن روند جریان ترافیک می شود و کلافگی مردم و جریمه رانندگان توسط ماموران راهنمایی و رانندگی را در پی دارد.

متاسفانه از سال 1312 که این میدان ساخته شده است مسئولین امر فکری جهت ایجاد پارک سوار و جلوگیری از مشکلات حال حاضر نکرده اند و در این مورد فقط مردم همدان حرف شنیده اند و در عمل چیزی ندیده اند.

همین معظل بزرگ پارک سوار در همدان باعث بروز برخی ناهنجاری های شهری و ترافیکی و گاهی درگیری بین مردم و ... می شود.

 یکی از رانندگان تاکسی با اشاره به نبود پارک سوار مناسب در ابتدای شش خیابان اصلی شهر همدان و در اعتراض به تبعیض ها در حق رانندگان تاکسی و دیگر وسایل نقلیه اظهار داشت: با اجرای طرح ترافیکی در میدان امام خمینی (ره) و ایجاد ایستگاه انتظار تاکسی ها، وضعیت ما کمی بهتر شده است، ولی وقتی زمان طرح ترافیک تمام می شود مصیبت ما هم شروع می شود.

محمد گفت: با اتمام زمان طرح ترافیک متاسفانه ماشین های شخصی به سمت میدان امام (ره) و شش خیابان اصلی هجوم می آورند و ایستگاه تاکسی را اشغال می کنند.

وی اظهار کرد: وقتی ما به رانندگان مسافرکش شخصی یا رانندگان دیگر که جهت خرید وسیله خود را در ایستگاه ما پارک می کنند اعتراض می کنیم موجب درگیری می شود.

این راننده زحمت کش افزود: چون ما در این مواقع ایستگاهی جهت سوار کردن مسافر نداریم گاهی مجبوریم بصورت دوبله مسافر در حال انتظار را سوار کنیم که در این هنگام با جریمه ماموران راهنمایی و رانندگی مواجه می شویم.

وی اظهار داشت: هیچ تفاوتی بین من و رانندگان شخصی وجود ندارد بلکه موقعیت آن ها از من راننده تاکسی بهتر هم هست چرا که آنها مبلغی را هر ماه به تاکسیرانی پرداخت نمی کنند.

محمد گفت: با این وضع گرانی بنزین، قطعات گران خودرو و کرایه های پایین دیگر پولی برای ما نمی ماند که بخواهیم جریمه هم پرداخت کنیم.

یکی دیگر از تاکسیرانان همدانی هم به خبرنگار ما گفت: مسئولین عزیز، تورا بخدا کمی هم بفکر ما باشید.

وی اظهار کرد: تعداد تاکسی در مرکز شهر همدان بسیار زیاد است و محل ایستگاه های تاکسی کم و کوچک.

مهدی افزود: ما هم دوست داریم که شهرمان بدون ترافیک و منظم باشد اما باید جایی برای سوار و پیاده کردن مسافر داشته باشیم یا نه.

وی از مسئولین حوزه ترافیک شهری همدان و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان درخواست کرد فکری بحال پارک سوار در میدان مرکزی همدان بکنند.

در پایان امیدواریم مسئولین شهرداری همدان هرچه سریعتر فکری برای ایجاد پارک سوار در رینگ مرکزی شهر همدان کرده تا بعد از این شاهد اینگونه اتفاقات در سطح شهر نباشیم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان